Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by Pavement Pounder »

Presies welke papieren zijn er anno 2014 nodig om een oldtimer uit de USA hier op kenteken te krijgen ?
De auto is al een tijdje in NL en staat te koop aangeboden in onderdelen.
caddy1973
Posts: 61
Joined: Sat Nov 03, 2012 3:02 pm

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by caddy1973 »

als ik me niet vergis, het originele kentekenbewijs uit Amerika en de havenpapieren. dit ivm de bpm.

voor de rest kun je het beste de rdw zelf raadplegen,
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/N ... o/Invoeren
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by Texas Boy »

Normaal gesproken de Amerikaanse Title en import papieren, soms kan het ook zonder Title als je bewijs hebt dat deze zoekgeraakt is, onlangs een geval gehad waar dit gelukt is. Als de auto te koop staat in onderdelen zal de Title wel weg zijn of misschien Title verkocht?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by Pavement Pounder »

Thanks,
De USA papieren zouden er bij zijn maar verder waarschijnlijk niets.
De RDW zegt ook de originele eigendoms papieren mee te nemen en alle aanverwante papieren en eventueel een CVO.
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by rulez »

alle papieren laten scannen of kopieren en hiermee naar de RDW om na te vragen of dit voldoende is

als je seirues bent en met de verkoper kan onderhandelen dat dit een eis tot aankoop is..
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by Texas Boy »

Pavement Pounder wrote:Thanks,
De USA papieren zouden er bij zijn maar verder waarschijnlijk niets.
De RDW zegt ook de originele eigendoms papieren mee te nemen en alle aanverwante papieren en eventueel een CVO.

Er is een levendige handel in Titles en VIN plates, vermoed dus dat de RDW graag wat import papieren ziet. De originele eigendom papieren is de Title lijkt me?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by Pavement Pounder »

Ga ik uitzoeken.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by sjak_brak »

Als de wagen in onderdelen ligt: let ook op, dat de VIN-plaatjes, fendertags e.d. nog vast zitten. Als dat niet het geval is, dan kan je alsnog problemen krijgen bij de RDW, dit ivm vaststellen identiteit van voertuig...
Siemi
Posts: 176
Joined: Fri Sep 19, 2008 5:51 pm

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by Siemi »

Je bent ook de sagitta nodig, als bewijs dat de invoerrechten en BTW betaald zijn, anders mag je die nog een keer aftikken. In Duitsland is het al eens gelukt een Mercedes zonder Sagitta op kenteken te krijgen :-)
chevy1957belair
Posts: 4
Joined: Wed Sep 22, 2010 11:11 am

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by chevy1957belair »

Beste forumleden.

Ik ben al jaren bezig met het restaureren van een chevy 1957 4 deur belair.

Volledige dorpels en vloerplaten vervangen.

Nu moest ik vorige week bij de douane zijn om mijn moto in te voeren.
Mijn belair moet ook nog ingevoerd worden dus heb ik deze papieren meegenomen naar de douane
Nu mijn probleem is dat zij achter het american title vroeg:-{.

Mijn verhaal en van de belair.

De belair is in 1992 ingevoerd door c&l import die nu niet meer bestaat.
De 1 ste hollandse eigenaar heeft deze dus ingevoerd met behulp van c&l ,in 2002 heeft hij deze verkocht aan een 2de hollander ennooit ingeschreven gehad.

Deze 2de hollander heeft deze dus in 2009 aan mij verkocht en dus ook nooit ingeschreven.

Ik heb dus alleen deze papieren
Het invoerpapier van c&l naar 1ste hollander
Verkoopcontract van c&l naar 1ste hollander met aankoopbedrag plus btw en dat dit betaald is.

Ikzelf heb nog een aankoop papier van 2de hollander aan mij met de prijs.

Nu het is een aantal jaren geleden dat ik deze gekocht heb en ik was toen maar 20 jaar oud en wist niet beter en dacht dat alles inorde was omdat deze belair ingevoerd was door een hollands invoerbedrijf
Ikdacht zelfs dat er geen wagen kon ingevoerd worden als de papieren niet compleet waren. En kende he american title niet omdat deze wagens vroeger geen papieren hadden in 1957 ?

Nu mijn vraag aan forumleden die hier meer van kennen,, wat moet ik hier mee doen?

Ik droom al van mijn 6 jaar om zo een belair te kunne rijden en nu valt mijn droom misschien in he water samen met duizenden euro's en vele uren werk.

Kan iemand mij aub helpen?

Alvast bedankt

Christof
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by Texas Boy »

Dit zou voldoende moeten zijn denk ik:

Ik heb dus alleen deze papieren
Het invoerpapier van c&l naar 1ste hollander

Niet alle auto's komen met Titles en worden toch ingevoerd en krijgen later kentekens, maar je hebt te maken met de RDW, schijnbaar soms erg lastig om mee te werken.
narahin
Posts: 11
Joined: Mon Dec 15, 2014 9:38 am

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by narahin »

"" Ikdacht zelfs dat er geen wagen kon ingevoerd worden als de papieren niet compleet waren. En kende he american title niet omdat deze wagens vroeger geen papieren hadden in 1957 ?""
"invoeren" en "inschrijven zijn twee verschillende zaken;
je kan elk voorwerp op basis van een factuur invoeren mits betaling van invoerrechten ( behoudens drugs, wapens, blabla), dus ook wagens zonder identiteit.
ik veronderstel dat je in België probeert in te schrijven;
't is natuurlijk altijd slim om eerst het papierwerk in orde te maken, ttz 705 + inschrijven en desnoods terug laten schrappen, en dan pas hamer en bijl ter hand te nemen en aan de wagen te beginnen; dan weet je dat er aan 't einde van de rit nog effectief een rit volgt;
Om een 705 te krijgen heb je zowel "title" als "bewijs van verwerving nodig";
evt kan je via de ambassade duplicaat van je title opvragen;
met andere oplossingen - zoals een greep uit de levendige title-handel - loop je gegarandeerd tegen de lamp.
Succes.
chevy1957belair
Posts: 4
Joined: Wed Sep 22, 2010 11:11 am

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by chevy1957belair »

Narahin,

Hoe gaat dit in zijn werk een duplicaat van mijn title aanvragen?

Moet de politie in amerika dan de wagen zien?
Of moet de 1ste nederlander dit aanvragen?
Of kan ik dit ook aanvragen?
Of moet de amerikan die deze wagen in 1992 verkocht heert dit aanvragen?deze amerikaan ga ik natuurlijk niet meer vinden.

Welke ambasade kan dit regelen?waar zitten deze ambassades?

Kan een bedrijf die oldtimers invoerd mij beter helpen?

Sorry voor deze vragen maar ik ken hier niet veel van.

Al bedankt voor degene die mij al wat wijzer gemaakt hebben.

Christof
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by Texas Boy »

evt kan je via de ambassade duplicaat van je title opvragen;
met andere oplossingen - zoals een greep uit de levendige title-handel - loop je gegarandeerd tegen de lamp.
Succes.

Kan dit via een Ambassade? kan me dat bijna niet voorstellen, zijn douane handelingen en je bent ook de koper niet op papier van een auto die uit Amerika komt. Lijkt me toch verstandig om dit aan de RDW te vragen of is de auto in België?
chevy1957belair
Posts: 4
Joined: Wed Sep 22, 2010 11:11 am

Re: Benodigde papieren oldtimer uit de USA voor kenteken

Post by chevy1957belair »

Texasboy

De wagen staat nu bij mij in Belgie.
Post Reply