Weer eentje minder

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Weer eentje minder

Post by Bromgabber »

olds 88 1956 wrote:En baggerslecht afgezekerd, ik had vorig jaar kortsluiting in een van mijn koplampen, de bedrading was al volledig versmolten maar de zekeringen bleven er gewoon in
Zat de juiste ampereage er nog wel in?
Zie vaak genoeg dat mensen er "gewoon" een zwaardere in stoppen, want ja die een springt steeds dus maar een zwaardere proberen..
Of zit er een bout in ipv zekering? :D
olds 88 1956
Posts: 316
Joined: Mon Sep 14, 2009 10:48 pm

Re: Weer eentje minder

Post by olds 88 1956 »

Amperage was niks mis mee....ik heb zelfs overal een beetje folie omheen gedraaid om te zorgen dat ze beter in de contactjes lagen......... :D :D :D
466horsepower
Posts: 145
Joined: Mon Sep 02, 2013 12:44 pm

Re: Weer eentje minder

Post by 466horsepower »

olds 88 1956 wrote:Amperage was niks mis mee....ik heb zelfs overal een beetje folie omheen gedraaid om te zorgen dat ze beter in de contactjes lagen......... :D :D :D
Amperage bestaat niet.

Of heb je het soms ook over Wattage, Ohmage, Voltage en Barage? :?:
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Weer eentje minder

Post by BigBlockMopar »

Horsepowerage :!:
of was het Horsepower-age...? :)

Google ziet anders toch ongeveer 1.710.000 resultaten op Amperage... :P
466horsepower
Posts: 145
Joined: Mon Sep 02, 2013 12:44 pm

Re: Weer eentje minder

Post by 466horsepower »

Nogmaals...

Amperage bestaat niet.
Stroom wel en dat meet je in de eenheid Ampere.

Er staat wel meer onzin op Google :arrow:
olds 88 1956
Posts: 316
Joined: Mon Sep 14, 2009 10:48 pm

Re: Weer eentje minder

Post by olds 88 1956 »

Ufo's bestaan ook niet en zelfs god heeft niemand ooit wetenschappelijk aan kunnen tonen.
Amperage is een wereldwijd aanvaarde term voor de hoeveelheid stroom waarop een elektrisch apparaat wordt afgezekerd.....antfucker.... :D :D :D :D
466horsepower
Posts: 145
Joined: Mon Sep 02, 2013 12:44 pm

Re: Weer eentje minder

Post by 466horsepower »

olds 88 1956 wrote:Ufo's bestaan ook niet en zelfs god heeft niemand ooit wetenschappelijk aan kunnen tonen.
Amperage is een wereldwijd aanvaarde term voor de hoeveelheid stroom waarop een elektrisch apparaat wordt afgezekerd.....antfucker.... :D :D :D :D
Mierenneuker of niet, Amperage is in elektroland geen officiele term. Ampere wel en stroom.
Amperage bestaat gewoon niet!
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Weer eentje minder

Post by sjak_brak »

Voor iets dat niet bestaat komt het wel erg vaak voor in je bovenstaand bericht :arrow: :D :D :D
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Weer eentje minder

Post by BigBlockMopar »

Ik kan me nog herinneren dat de Kwantum ooit een Lamperage had, maar daar was amper interesse voor dus een rage kon je het inderdaad niet noemen.

Elektroland, is dat net zoiets als Legoland? :?:
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Weer eentje minder

Post by silentchaos »

olds 88 1956 wrote:Ufo's bestaan ook niet en zelfs god heeft niemand ooit wetenschappelijk aan kunnen tonen.
Amperage is een wereldwijd aanvaarde term voor de hoeveelheid stroom waarop een elektrisch apparaat wordt afgezekerd.....antfucker.... :D :D :D :D
Ufo's bestaan wel ;)

Elk object wat in de lucht vliegt wat jij niet kan identificeren is voor jou een UFO. Ufo's hebben namelijk helemaal niks te maken met buitenaardse wezens.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Weer eentje minder

Post by Wilf »

Amperage is een Engelse term, gewoon een leenwoord zoals zovelen. Bovendien: er zijn zoveel dingen die je wél snapt die niet kloppen, zoals het verkeerde woordgebruik van kabels en leidingen. Daar ga je toch ook niet over zeuren? Ik verbeter in ieder geval nooit iemand die het over kabels heeft terwijl het leidingen betreft.

Ik verbeter wel af en toe Nederlandse mensen die het over een beamer hebben ipv over een videoprojector, maar alleen als daar noodzaak toe is (bij het samenwerken met niet-nederlandse technici of bij het werken in het buitenland).

En ik verbeter mezelf af en toe als ik mezelf betrap op het zeggen "Even stroom er op zetten" :D
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Weer eentje minder

Post by silentchaos »

Wilf wrote:Amperage is een Engelse term, gewoon een leenwoord zoals zovelen. Bovendien: er zijn zoveel dingen die je wél snapt die niet kloppen, zoals het verkeerde woordgebruik van kabels en leidingen. Daar ga je toch ook niet over zeuren? Ik verbeter in ieder geval nooit iemand die het over kabels heeft terwijl het leidingen betreft.

Ik verbeter wel af en toe Nederlandse mensen die het over een beamer hebben ipv over een videoprojector, maar alleen als daar noodzaak toe is (bij het samenwerken met niet-nederlandse technici of bij het werken in het buitenland).

En ik verbeter mezelf af en toe als ik mezelf betrap op het zeggen "Even stroom er op zetten" :D
Als elektrotechneut heb ik idd geen problemen met Voltage, Amperage of Wattage ofzo...

Maar mensen die zeggen dat ergens "stroom op staat" geef ik wel een draai om hun oren :D
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Weer eentje minder

Post by thunderbuick »

466horsepower wrote:Nogmaals...

Amperage bestaat niet.
Stroom wel en dat meet je in de eenheid Ampere.

Er staat wel meer onzin op Google :arrow:
Op aap ook, ook een rage
60_caddy_martijn
Posts: 1144
Joined: Wed Aug 04, 2004 5:31 pm

Re: Weer eentje minder

Post by 60_caddy_martijn »

Als je auto uitfikt door een zekering met het verkeerde ampèrage of de verkeerde stroom (?), het wordt er niet minder waar van.
En je gaat ook niet minder dood als je iets vast pakt waar spanning op staat dan iets waar stroom op staat. Maar dat is mijn mening :)
Bullywagon
Posts: 231
Joined: Thu Apr 15, 2010 8:36 am

Re: Weer eentje minder

Post by Bullywagon »

60_caddy_martijn wrote:Als je auto uitfikt door een zekering met het verkeerde ampèrage of de verkeerde stroom (?), het wordt er niet minder waar van.
En je gaat ook niet minder dood als je iets vast pakt waar spanning op staat dan iets waar stroom op staat. Maar dat is mijn mening :)
Hhmmm....
Liever toch 10.000 V met 0,0A stroomsterkte (ook wel statische spanning, wollen trui enz.) vastpakken dan 230V met 1A.
Post Reply