Fusee kogels persen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
RobertFord
Posts: 70
Joined: Mon Mar 25, 2013 10:13 pm

Fusee kogels persen

Post by RobertFord »

All,

Mijn F150 is APK-afgekeurd, mede vanwege de fuseekogels. Prima. Nu heb ik uit de VS nieuwe fuseekogels laten komen en de steering knuckle (weet niet hoe dat ding in het nederlands heet, zie plaatje ;) ) gedemonteerd.

Image

Bij een lokale garage heb ik toen de nieuwe fuseekogels er in laten persen, vier stuks in totaal. Deze wilde er een kleine eur 85,- voor hebben, voor 1.5u arbeid.

Nu is de vraag; is dat een redelijk bedrag, of ben ik gelicht? Voor die 85 euro had ik zelf ook wel een ball joint press kunnen kopen en een uurtje extra kunnen worstelen met dat ding, lijkt mij...
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Fusee kogels persen

Post by Nick_nl »

Dealer garage uurloon is toch vaak tegen de 65 €/uur dus een normale prijs zou ik zeggen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Fusee kogels persen

Post by sjak_brak »

Het uurloon lijkt me redelijk. Als je uitgaat van uurloon van 50 kom je al op meer uit: 1.5 * 50 * 1.21 = 90.75

Of die 1.5 uur redelijk is, kan aan veel dingen liggen, oa hoe goed het past (blijft made in usa meuk, of als je geluk hebt, taiwan-spul)
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Fusee kogels persen

Post by Bromgabber »

Klinkt niet heel verkeerd die 85eurotjes.
Je kan er zelf mee aan de gang maar goed, nu hoef je zelf niet te kloten/zoeken/passen en heb je ze de zelfde dag weer terug ;)
RobertFord
Posts: 70
Joined: Mon Mar 25, 2013 10:13 pm

Re: Fusee kogels persen

Post by RobertFord »

Is ook zeker waar :D
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Fusee kogels persen

Post by olof »

85 euro incl btw= 70,25 :1.5 =46.83 euro per uur..
mwhah...lijkt mij niet verkeerd..gewoon goedkoop zelfs..miss dat een beun het voor 50 euro doet,maar dan verdient die beun in verhouding juist weer erg veel als uurloon...!
Chucky
Posts: 3468
Joined: Fri Nov 19, 2004 9:35 pm

Re: Fusee kogels persen

Post by Chucky »

Heb zelf zo'n kukko kogelpers gekocht, zo'n grote voor mijn busjes.....die was iets van € 130,- ofzo.
Dus die 85 euries zijn absoluut niet gek...
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Fusee kogels persen

Post by capricelimburg »

Kan nog wel eens interessant zijn om een complete draagarm te bestellen ipv losse kogels, heb je ook gelijk nieuwe rubbers er in. Bij summit zie ik ze vanaf $45 per stuk.
Post Reply