USA vakantie car 2014 is...

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Erik Firebird
Posts: 4708
Joined: Sun May 15, 2005 12:06 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by Erik Firebird »

Mooie vakantie.
RPG
Posts: 1385
Joined: Sat Feb 12, 2005 1:50 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by RPG »

:thumbs: Leuk verhaal, leuke foto's. Ben benieuwd naar het vervolg.
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by chevelletje70 »

Top al die foto s :thumbs: :thumbs:
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by Olds 88 Rocket »

Hoi Alle, ik zit nog steeds in het zonnige Oregon. Alles gaat lekker. Altijd bezig. Van de week even een dag gewinkeld, alles is lekker goedkoop, en in Oregon betaal je geen sales tax. Dat is dan lekker inkopen. Was na 2 jaar toe aan wat nieuws, en het winkelt hier prettig, auto kan makkelijk geparkeerd worden, winkel personeel erg vriendelijk. Ook hebben we menigen uren in de lokale bier brouwerij uitgehangen. Aangezien mijn broer daar helpt met hun ICT, krijgen we alles half prijs. Dus dat eet en drinkt lekker door. Ook is hij dikke vrienden met de eigenaar, en is het er altijd gezellig. Er is ook een restaurant. kijk maar even op
http://www.sunriverbrewingcompany.com/

Ook heb ik me bezig gehouden met huishoudelijke taken, want ik vervuil ook. Ook heb ik de Buick schoongemaakt, die was een zwijnenstal, en een schone wagen rijs gewoon prettiger. Ik heb nog geen wagen gevonden waar ik kapot van was, dus ik heb nog niks. Er stond een 1971 New Yorker te koop voor $700, maar die was net voor me weg gekaapt. Er staat nog een knappe 1970 Buick 225 limited coupe in de buurt te koop, misschien dat ik daar naar ga kijken. Is nog netjes. Een buiten stalling kost $25 per maand, en is in het droge klimaat te overleven met een goede hoes. We kijken nog.

Donderdag was het weer Brewhouse time, en daarna de auto schoongemaakt voor de reis naar Idaho. We gaan naar vrienden toe. We gaan met zijn 2, en nemen de Ram. Het is een rit van 7 uur, en 450 miles. Vrijdag rijden we om 6 uur weg, komen we dan net na de lunch aan. De truck rijd lekker, en je zit als een vorst, en lekker hoog. Geen herrie. Heel af en toe moet de Cummins een beettje werken als we uphil gaan.

Image

Even nog tanken in Madras, want hierna is het 97 miles to the next station. Hoe locals dat aanpakken is hun probleem. Meteen maar even 6 doughnuts ingeslagen en een kop thee gehaald bij de koffie tent.

Image

Blijft altijd leuk die bordjes.

Dan komen we eigenlijk in nomans land. Uitgedroogd gras, en voor vele miles helemaal niks. Ik vind het erg mooi. Weer wat anders dan het volle in NL

Image

Image

Image

Dan komen we een ghost town in met een winkel. Verder een paar vervallen pandjes en een hoop troep. Deze was wel leuk.

Image

Dan weer een tijdje niks. Komen we weer in een klein stadje aan. Speedlimit is 25, en ga niet te hard, want ik heb
het vermoeden dat de grootste inkomsten van de Sherrif komen.

Image

Image

Dan rijden we weer verder. Opeens weg werkzaamheden. Lekker voor die lui, zijn meer met reizen bezig dan werken.

Image

Dan zien we opeens een hoop windmolens, hier hebben ze ook grote parken, en die worden dan gecombineerd met de stroom die ze uit
de Columbia River halen. Ook hier dus veel groene stroom. Die amerikanen doen veel met stroom, en weinig met gas, dus ze weten er wel
raad mee.

Image

Dan komen we aan bij de eerste gas stop. We rijden door, en gaan de Interstate 84 op, en rijden dan een hele tijd naast de Columbia.
Aan de overkant heb je de staat washington.

Image

Image

Inmiddels Zijn we de US 82 opgedraait.

Image

We gaan de Columbia river oversteken.

Image

De rivier, en weer een powerplant.

Image

En we rijden Washington state in, en dan is er even helemaal niks.

Image

De doughnuts zijn op, en de snacks ook. We halen nieuwe snacks, drinken. Any size 89cents, dus de grootste beker gevuld
met ijs en 1.3 liter cola. En het past nog ruim in de cupholder. We zitten nu ongeveer op de helft, en ik neem het stuur over.
Tot nu toe 1 op 13 gereden. Netjes voor zo'n dikke wagen.

Image

Image

Dan ga ik rijden, en neem ik geen foto's meer. Na 3.5 uur rijden komen we aan. Onze vrienden wonen tegen een berg aan,
en genieten van mooi uitzicht. Ze wonen aan een groot meer, dat 100 miles in omtrek is. Erg groot dus. Een mooi lake.

Image

Image

Dat was de heenreis. Nu is het mooi weer, en ga ik weer lekker naar buiten. Morgen ga ik weer verder. Dan gaan we het meer op met de boot.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by Renev »

Soooo die vrienden wonen echt mooi :idea: :thumbs:
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by chevelletje70 »

Geweldig de foto s.

En vrienden wonen op een mooi plekkie :thumbs: :thumbs:
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by Detroitsteel »

Erg lekker.... :)
SplitWindow
Posts: 3038
Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by SplitWindow »

Image

Dat is de Pilot truck stop bij Biggs Junction (aan de rivier), daar werkt een Nederlands meisje in de McDonalds.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by Detroitsteel »

Een uitwisseling project van de Mac...?

Ik ga er ook werken...wil ook wel uitgewisseld worden
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by Olds 88 Rocket »

Dat was inderdaad Biggs junction. Een erg drukke stop, want een uur rijden heb je geen services, lees eten en brandstof. Op de terugweg zijn we bij de Subway geweest.
MarcoV8
Posts: 1593
Joined: Fri Apr 09, 2004 7:17 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by MarcoV8 »

Mooie foto's en een leuk reisverslag. Het begint bij mij ook weer te kriebelen als ik dit zo lees.
Veel plezier daar!
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by Olds 88 Rocket »

Nou, om vrijdag dan nog even af the maken: het laatste van de rit reed ik, en nam mijn broer foto's. zomaar onderweg.

Image

Toen reden we Idaho binnen

Image

We rijden van de snelweg af, en gaan verder op binnenwegen. We zijn er bijna

Image

Het huisje op de berg, daar moeten we zijn. We gaan van het asfalt af, en rijden op gravel verder.

Image

We hebben elkaar al 3 haar niet gezien, en het is gezellig. We gaan meteen naar de boot, want het is nog lekker weer. Koeler met
lekkere versnaperingen word niet vergeten.

Image

Het gaat om een Cobalt speedboot, met uiteraard en V8. Erg mooie boot en net nieuw. Ze hebben voor rood gekozen met en luxer licht bruin interieur.
Gewoon een hele mooi boot met heeeel veel power. Wat gaat dat hard. Ze hebben de boot net, en hebben nog geen skies enzo. komt nog wel.
Boot netjes in overdekte plaats. water is lekker helder, en is allemaal berg water.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

En zo ging het zaterdag verder. Hele dag op het water, lekker drinken, zwemmen, en slap ouwe hoeren.

Image

Image

Image

Vrienden en mijn broer.

Image

Aan het water heb je de duurste huizen staan. Soms denk je dat het een groot huis is, en blijkt het slechts om de zijkant te gaan...

Image

Image

Image

Zondag, het zit erop. We gaan naar huis. We pakken de auto uit het gaas, want er zijn beesten die de bedrading opvreten.
En aangezien de truck niet in de garage past, hebben we het zo opgelost.

Image

Nog een mooie ochtend foto

Image

We gaan

Image

Image

Image

Image

In de middle of nowhere, een max security prison. Hier zitten de mensen die nooit meer terug komen in de samenleving.

Image

Image

Image

De Columbia, we zitten op de helft. Daarna zakken we af in het dal.

Image

Image

Image

En weer in Biggs. We stoppen even, eten, en gaan weer verder. Ik rijd de rest, nog 3 uur rijden En dat was de reis dan.

Image

Image
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by Olds 88 Rocket »

Maandag was een dag van alles en nog wat. Dinsdag was weer leuk. Ik wilde naar Smith Rock state park. Daar heb je veel rotsen, en is het lekker warm. Ik wilde wel een wandeling gaan maken. In de auto, en alvast even callorien inslaan. Een $5 lunch at the Dairy Queen. Erg lekker.

Image

Daarna nog eventjes doorrijden. We zijn er bijna.

Image

We zijn er

Image

Even een entree bewijs kopen.

Image

Dan alles klaar maken voor de wandeling, goede schoenen, en zo min mogelijk mee. Het is zo'n 27 graden, en erg warm in de zon. En er komen ratelslangen voor, lekker.

Image

Image

We gaan beginnen. De wandeling is ongeveer 4 mile. Uiteraard neem ik de moeilijkste, die zijn vaak ook het mooist.

Image

We gaan omhoog en het uitzicht word mooi. Inmiddels huig ik alles aan elkaar, want het is wel zwaar, en warm.

Image

Image

Image

Kom ik deze vriend tegen.

Image

Na heel wat zweet druppels kom ik boven aan, even uitrusten en van het uitzicht genieten. Moeite waard.

Image

Image

Image

Dan gaat de afdaling beginnen, en komen we deze tegen, lekker. Hopelijk hebben we die niet nodig.

Image

Ik kom heelhuids beneden aan, en vervolg langs het water, nog 2 milen. Erg mooi.

Image

Image

Deze rots noemen ze monkey face. Wel appart.

Image

Ik zit weer in de auto, en ben helemaal op. Die Diary queen is er helemaal doorheen gebrand. Op de top van die berg op de achtergrond heb ik gelopen.

Image

Zomaar een leuk plaatje, maar geen ijs. Daar had ik juist trek in.

Image

Ik rijd verder naar Ogden overview point, daar is een mooi dal. 20 min rijden. Deze brug is in 1926 gebouwd, en pas in 2000 vervangen. Het was toen de hoogste brug van Amerika. Ook was het de enige crossing over de Crooked river.

Image

Image

Er is ook een spoorbrug, die is in 1910 gebouwd, en nog in gebruik. Omdat hij snel af moest, zijn er maar 50 % van de klinknagels gebruikt, en zijn later de overige gemonteerd.

Image

Mooie truck op de parkeerplaats, met een paar knappe campers.

Image

Toen nog een antiek winkel aangedaan, waar een mooie radio stond, maar even te groot.

Image

Image

Toen even naar een klassieker handelaar. Erg leuke wagens. De plimouth was een VIP uitvoering, en erg appart. De buick was ook erg mooi. Koste $8000. Nog even een praatje maken, kijken, en weer verder.

Image

Image

Image

Image

Bij een schade hersteller zag ik deze nog staan, balen voor de eigenaar.

Image

Toen zat de dag er bijna op. Ook heb ik de hele dag foto's genomen met een nieuwe camera. Goedkoop dingetje, maar doet het aardig lijkt me. Tot later.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by Renev »

Mooie foto`s hoor :thumbs: :thumbs: Bedankt weer.
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: USA vakantie car 2014 is...

Post by dickdale »

Mooi verhaal!
Post Reply