Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Post by Remon. »

Eind Oktober ga ik samen met mijn meissie voor 3 maanden naar de US om een rondreis te maken. Helaas zijn de wintermaanden het enige moment wanneer we beide kunnen. In 2009 ben al 3 maandjes in het westen geweest, maar nu moet het iets breder aangepakt worden. Zoals het nu staat is het idee om op Houston of LA te vliegen, na een weekje een auto te kopen en een grote ronde door voornamelijk het zuiden met een uitschieter naar New York te maken. Maar aangezien ik geen ervaring heb met de wintermaanden en staten buiten CA, AZ en NV zit ik met een aantal vraagjes voor degene die er ervaring in hebben.

Hoe is de US in de wintermaanden? Welke staten/gebieden kun je wel of niet komen?

Plekken of routes die je niet mag missen (buiten al het bekende spul) in gebieden waar je kunt komen?

In hoeverre is het mogelijk om zelf een auto te kopen, op naam te zetten en te verzekeren (bijv. een Voyager ofzo). Of is dit te doen via andere wegen?


Overige tips and tricks zijn natuurlijk welkom.

Gr. Remon
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Post by sjak_brak »

Ik zou niet te veel plannen, pak gewoon paar leuke reisgidsen mee, en kijk ter plaatse naar weerbericht e.d. om te bepalen waar je wel/niet wilt stranden.

Aanschaf auto is simpel. Er zelf mee rijden kan tricky zijn, dit ivm soms behoorlijk communistische ambtenaren, en regels verschillen van staat tot staat. Ook verzekeren kan soms tegenvallen, maar ook dit kan per staat verschillen. Ken ook genoeg verhalen waar het wel makkelijk ging :)
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Post by Texas Boy »

In Texas ging het verzekeren makkelijk via Progressive, kan je eventueel nog helpen via een bureau wat wij gebruikte. Qua weer zijn de Zuidelijke Staten beter of je moet van sneeuw houden en is ook veel te zien, New Orleans, Memphis etc
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Post by rulez »

zijn de zuidelijke warme staten niet gevuld met bejaarde noordelingen in de wintermaanden?

In florida willen de oudjes nog weleens overwinteren.
Camper huren een optie?
Hoe vroeger geboekt des te goedkoper het kan zijn.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Post by BigBlockMopar »

Moet je daarom dan maar 3 maanden in de kou en sneeuw rondbaggeren? :)
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Post by Texas Boy »

rulez wrote:zijn de zuidelijke warme staten niet gevuld met bejaarde noordelingen in de wintermaanden?.
Gevuld is een groot woord, Texas krijgen ze geeneens vol, de zogenaamde snow birds. Veel zitten aan de kust op campings, beetje golfen en bingo. Misschien een trip van Texas naar Maine langs de kust en terug via New York, Kentucky, Louisiana, er is zoveel moois te zien, elke Staat heeft wel iets.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Post by Remon. »

Niet te veel plannen is inderdaad ook het beste. Ik ga ook geen complete route uitstippelen. Misschien dat sommige exact weten hoe bepaalde plaatsen zijn in deze maanden. Waar je bijvoorbeeld echt niet kunt komen en waar je in deze tijd juist wel heen moet gaan.

Camper huren is niet echt een optie. Het is voor 3 maanden en wordt dat al snel erg prijzig. Daarnaast vindt ik het juist wel de uitdaging of de kick om een auto te zoeken, daarmee lekker rond te tuffen en aan het eind weer te verpatsen.

@Hans: Zo'n ronde is inderdaad een beetje het idee. Heb jij of iemand toevallig goede sites of documentaires waar je een hoop kunt vinden over de mooie plekken per staat?
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Post by silentchaos »

Als je bepaalde national parks wil bezoeken zijn sneeuwkettingen vaak wel verplicht en sommige parken moet je er rekening mee houden dat ze dicht zijn.
Wij waren er een keer in April, bij Yosemite, daar mocht je toen alleen nog heen met sneeuwkettingen en bepaalde wegen waren ook afgesloten.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Post by Remon. »

@silentchaos: Goeie tip. Het zal wel een beetje afhankelijk zijn van de condities. Ik was in Yosemite in Maart en toen hoefde in nog geen kettingen. Totdat ergens de weg afgesloten was en er twee meter hoge sneeuwbank achter de hekjes lag.
Kettingen zijn nooit weg denk.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Post by silentchaos »

Remon. wrote:@silentchaos: Goeie tip. Het zal wel een beetje afhankelijk zijn van de condities. Ik was in Yosemite in Maart en toen hoefde in nog geen kettingen. Totdat ergens de weg afgesloten was en er twee meter hoge sneeuwbank achter de hekjes lag.
Kettingen zijn nooit weg denk.
Ja het hangt idd een beetje vanaf hoe het weer zich gedraagt. Toen wij er waren duurde de winter wel wat langer dan gebruikelijk, zodoende :).
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Post by kikkegek »

gaaf man! wat supercool!

mijn enige advies: geniet ervan
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Post by Texas Boy »

Remon. wrote:@Hans: Zo'n ronde is inderdaad een beetje het idee. Heb jij of iemand toevallig goede sites of documentaires waar je een hoop kunt vinden over de mooie plekken per staat?
Voor Texas is dit een goede, http://www.traveltex.com/ sturen ook naar Nederland, denk dat er veel magazines online te vinden zijn in PDF formaat. Gezien de 3 maanden ook rondje Florida doen, Everglades, The Keys, Daytona, Miami, pretparken Orlando enz.
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Roadtrip USA in wintermaanden - where (not) to go?

Post by capricelimburg »

Ik heb twee winters in Florida gezeten. Midden Florida is overdag meestal 15-20 graden, zuid Florida nog ietsjes meer. Nieuwjaar gevierd buiten in een t-shirt :D

Let met autoverzekering wel even op dat je goede dekking neemt, ik heb toen de eerste keer gewoon "legal minimum" genomen en dat bleek dus achteraf maar iets van 30.000 dollar maximum dekking te zijn, ben je dus alsnog goed de sjaak als een zwaar ongeluk hebt.

Opletten met auto van particulier kopen, kunnen je allerlei streken met titles geflikt worden.
Post Reply