Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by gerrutcamaro »

Ik denk dat eerder de auto's >1987 fucked zijn, vergeleken bij hen zijn de '74/'87 op lpg nogal melodramatisch
caddy
Posts: 1370
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:12 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by caddy »

emilio wrote:beetje dramatisch, hier gunnen ze mensen toch ook een hobby.

120,- per jaar als je op benzine rijdt (winter maanden niet rijden) of nul,- per jaar 40 jaar of ouder. Als je echt van je hobby houdt zijn er dus genoeg mogelijkheden om amerikaans te rijden.

Als je dagelijks rijdt voor werk etc op LPG dan houdt het inderdaad op maar dan is het ook niet echt hobby meer.
Dus het is geen hobby meer als je je hobby teveel gebruikt en er teveel van geniet??? :?: Nou dan ben ik géén liefhebber van mijn hobby.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Texas Boy »

Discussie hobby is iets wat de regering als propaganda gebruikt en velen trappen erin terwijl in omliggende landen je gewoon veel minder betaald en wat korting krijgt als je auto ouder is dan 30 jaar ofzo, zijn allemaal stukken blik die je van A naar B brengen en of je nou alleen zondag rijd of de hele week moet geeneens een discussie zijn als je al zoveel accijns betaald.
caddy
Posts: 1370
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:12 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by caddy »

Texas Boy wrote:Discussie hobby is iets wat de regering als propaganda gebruikt en velen trappen erin terwijl in omliggende landen je gewoon veel minder betaald en wat korting krijgt als je auto ouder is dan 30 jaar ofzo, zijn allemaal stukken blik die je van A naar B brengen en of je nou alleen zondag rijd of de hele week moet geeneens een discussie zijn als je al zoveel accijns betaald.
Precies, amen.
emilio
Posts: 1726
Joined: Mon Jan 31, 2005 3:55 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by emilio »

caddy wrote:
Dus het is geen hobby meer als je je hobby teveel gebruikt en er teveel van geniet??? :?: Nou dan ben ik géén liefhebber van mijn hobby.
Ik snap best wat de TS bedoelt en wat jij bedoelt en voor mij had het ook niet gehoeven maar ik laat mijn geluk of hobby genot niet bepalen door een of andere piemel in Den Haag. Als je dat laat gebeuren ben je altijd wel slachtoffer van iets of iemand!
olds 88 1956
Posts: 316
Joined: Mon Sep 14, 2009 10:48 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by olds 88 1956 »

Hoorde net op het journaal dat elektrisch rijden ook niet meer zo voordelig is nu de subsidiekraan dichtstaat.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Ranch73 »

Het in stand houden van de melk......
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by watahyahknow »

HarleyRob wrote: een Smart ForTwo op de kop met een slechte motor. Voor 250 revisie-setje er in (makkelijk zelf te doen) en je kunt die drie maanden voor geen geld (verzekering 10 Euro, MRB 14 euro) rond tuffen......
Sounds like a plan to me.....
goed idee ik rijd nu ook een smartje en de verzekering/ wegenbelasting totaal is 28 euro per maand , vrij luxe uitgevoerd zonnedak automaaaaaaaaazzzzz eeeh heel traag schakelende automaat cruisecontrol centrale deurvergrendeling je zit wat hard en de vering is niet om over naar huis te schrijven

eeeh een smart met motorschade kost toch wel een ietje minder (rond de 600 euro)
motortje voorzien van nieuwe zuigerveren cilinders honen , nieuwe klep inslijpen en monteren allemaal de moeite niet ....... je moet er alleen de hele motor voor slopen met een cm ruimte om de motor heen tenzij je de hele motor onder de auto uithaald
revisie blokje compleet tussen de 600 en 1000 euro kan je weer 100.000 km vooruit
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by sjak_brak »

Ja een smart is een echt liefhebbers-item :D
RPG
Posts: 1385
Joined: Sat Feb 12, 2005 1:50 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by RPG »

http://www.smartforum.nl/ Je kan je gewoon aanmelden Sjak :D

Je zou het bijna doen:

http://www.smartforum.nl/viewtopic.php?f=19&t=22058 Een echte AAP smart!
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by watahyahknow »

Image
Image
bijna klaar voor de verkoop
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Jeroen_Sp »

Maatje vertelde me dat al deze motoren stuk lopen omdat er standaard (bijv 10W40) olie in gedaan wordt. Er is blijkbaar speciale olie specifiek ontwikkeld voor dit type motoren waarmee ze niet stuk lopen.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by watahyahknow »

er moet 5w40 in
wat er gebeurt is dat de motortjes niet echt warm worden gelopen en meteen in toeren gejaagt word
de carterontluchting in het waterpomphuis slipt dicht en de olieschraapveren verslijten te snel waardoor er olie in de verbrandingskamer komt , dit zorgt voor een te hoge verbrandingstemperatuur en dat brand er op een gegeven moment een uitlaatklep uit
als een smartje eenmaal olie begint te verbruiken is het vaak snel over tenzij je de zuigerveertjes vervangt en de smurrie uit de ontluchtingspijp drukt

wat ze ook vaak doen is maar 3 van de 6 bougies vervangen , dat kan ervoor zorgen dat er een bobiene doorbrand
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by Lennard »

als je nog goekopper wilt rijden gewoon een 106je op lpg :D
zijn er alleen niet zo veel van
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Beste Weekers je loopt weer geld mis!!!!!

Post by franky »

Jeroen_Sp wrote:Maatje vertelde me dat al deze motoren stuk lopen omdat er standaard (bijv 10W40) olie in gedaan wordt. Er is blijkbaar speciale olie specifiek ontwikkeld voor dit type motoren waarmee ze niet stuk lopen.

in de smart van mijn dochter gaat action 5w30 olie in, en tot nu toe geen problemen, we hebben m gekocht met 140.000 erop en nu staat er iets van 185.000 op
Post Reply