Vloeibare pakking verwijderen?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Vloeibare pakking verwijderen?

Post by Bean Bandit »

Hi all,

Ik ben bezig met het verwijderen van de vloeibare pakking die op diverse delen van het inlaat spruitstuk en motorblok zitten. Ik heb het er voor een groot deel af gekregen, maar er blijft een dun laagje zitten. Dit kan ik niet wegkrijgen met een mesje oid.
Is er een middel, thinner oid, die dit laatste restje er vanaf krijgt? Ik kan me voorstellen dat niet alles werkt, daar de vloeibare pakking bestand is tegen oliën.

Groeten, REmco
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by Bromgabber »

Misschien met de staalborstel op de boormachine.
Of de hand borstal ;)
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by Bean Bandit »

Dat werkt wellicht op ijzer (het blok en de koppen). Maar dat ga ik niet doen op aluminium.

Groeten, Remco
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by camaro rs »

Bean Bandit wrote:Dat werkt wellicht op ijzer (het blok en de koppen). Maar dat ga ik niet doen op aluminium.

Groeten, Remco
sterke thinner gebruiken
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by Bean Bandit »

:thumbs:
Het schijnt, lees ik op US fora, dat er eigenlijk niets is dat vloeibare pakking oplost. Het maakt 't zacht, waarna je het er vanaf kan vegen.
Ik ga het eens proberen. Er zit alleen nog een dun filmpje pakking op.

Groeten, Remco

p.s. Die "milieu vriendelijke" thinner laat ik idd wel staan. Die zooi zag ik bij de Hornbach.
Als er een oranje met zwart kruis op staat en/of een dode boom met dode vis, dan is het goed spul ;).
Image Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by Corp »

Bean Bandit wrote: Als er een oranje met zwart kruis op staat en/of een dode boom met dode vis, dan is het goed spul ;).
Image Image

jij snapt 't :lol:
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by Collector »

Stierepis (spiritus)gebruiken dat werkt over het algemeen prima .
68 Cougar
Posts: 1340
Joined: Sun Jun 08, 2008 10:08 am

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by 68 Cougar »

Bardahl Gasket Stripper misschien?
Zelf geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd... :mrgreen: :mrgreen: :D
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by Bean Bandit »

Ik ga met thinner aan de slag. Op US fora hebben ze het over Toluene. Wat vertaald wordt als Tolueen. En dat is weer het belangrijkste bestanddeel van thinner. Zoals iemand hierboven ook al schreef.
Maar er zijn eigenlijk geen oplosmiddelen voor siliconen. Ik las over een paar zeer aggressive stoffen, maar zelfs dan nog, moet je de siliconen als een soort blubber van het object afvegen.

Bedankt voor de reacties :thumbs: . Ik ga er morgen mee aan de slag.

Groeten, Remco
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by BigBlockMopar »

MPM Remmenreiniger lost de vloeibare siliconenpakking op tot snot.
Daarnaast, het losse blad van een hobby-afmesje werkt anders altijd prima om pakkingresten flinterdun mee weg te snijden.

Maar waarom laat je het anders niet gewoon zitten, je gaat er zelf waarschijnlijk ook weer iets van pakking op doen wellicht?
Jeeper
Posts: 88
Joined: Mon Sep 23, 2013 10:13 am

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by Jeeper »

Bean Bandit wrote:Ik ga met thinner aan de slag. Op US fora hebben ze het over Toluene. Wat vertaald wordt als Tolueen. En dat is weer het belangrijkste bestanddeel van thinner. Zoals iemand hierboven ook al schreef.
Maar er zijn eigenlijk geen oplosmiddelen voor siliconen. Ik las over een paar zeer aggressive stoffen, maar zelfs dan nog, moet je de siliconen als een soort blubber van het object afvegen.

Bedankt voor de reacties :thumbs: . Ik ga er morgen mee aan de slag.

Groeten, Remco
Toluene moet je heel voorzichtig mee zijn is mijn tip...draag handschoenen als je er mee werkt...
Heb vorig jaar 3 dagen zitten trillen als een soort 1e wereldoorlog soldier shellshock slachtoffer...
Was een vergifteging die vol op je zenuwstelsel slaat...zooi trekt in je handen je bloedbaan in...
Gelukkig doet ALLES het al tijden weer :D
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by watahyahknow »

plastic pannespons spul van moeders de vrouw pikken
Image
werkt droog al vrij goed om die bende er af te krijgen , met oplosmiddelen een beetje oppassen , hij kan namelijk ook wegsmelten
Bean Bandit
Posts: 337
Joined: Thu May 27, 2010 2:02 am

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by Bean Bandit »

Met veel middelen moet je oppassen. Ik krijg altijd een schrale strot als ik veel remmenreiniger gebruik.
Ventileren is het devies. Tolueen is niet het enige middel dat je via de huid je lichaam binnen kan krijgen, terpentine is er ook zo een. Overigens ga ik thinner gebruiken, Niet pure tolueen, zoals ze aanraden in een aantal US fora.
Goede handschoenen dragen is een must bij sommige middelen.

Ik wil het gewoon goed schoon hebben, alvorens ik weer een nieuwe laag vloeibare pakking aanbreng.

Groeten, Remco
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by watahyahknow »

bij aluminium zowiezo verstandiger een schraper van zacht materiaal te gebruiken , plastic plamuurspatel of zoiets
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Vloeibare pakking verwijderen?

Post by HarleyRob »

Bean Bandit wrote:Op US fora hebben ze het over Toluene. Wat vertaald wordt als Tolueen.
Tja.... :? ... die vertaling ligt voor de hand, toch Remco?
Post Reply