nieuwe nummerplaat op de Camaro

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by sjak_brak »

CVPI wrote:€ 1000,- plus € 30,- voor de productie van zo'n set platen.
Mag ik even lachen? Even € 1030,- neertellen. Nou in nog geen 1030 jaar.
Om die reden is een vergelijkbaar iets in Hongarije een totale flop. Mensen vertikken het om nog meer aan de overheid te betalen dan al het geval is na allerlei verhogingen op BTW, accijns, etc...
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by MarkV »

€ 1000,- plus € 30,- voor de productie van zo'n set platen.
Mag ik even lachen? Even € 1030,- neertellen. Nou in nog geen 1030 jaar.
Nou ik wel. Vind het Nederlandse systeem waardeloos en oerlelijk.
Ben er sowieso voor je kentekenplaat aan het rbw te koppelen, scheelt een hoop administratie ook.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by Renev »

Tis misschien wel duur maar ook uniek en nu Jan hem heeft kan niemand deze combinatie meer kopen dus je bent de enige in het land.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by sjak_brak »

Met een plaat met een willekeurige letter/cijfercombinatie ben je ook de enige in het land :D

Ik vind t wel grappig, maar zou er persoonlijk hooguit een symbolisch bedrag voor over hebben. Een bedrag van 1000 eypo voor een kutambtenaar die ff 6 karakters intikt op zn rukcomputer, dat is toch je reinste geldklopperij. Alsof we al zo weinig belasting betalen op alles rondom de auto ;)

Maar goed, Jan is er blij mee, en dat vind ik prima :)
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by Renev »

Ja ik weet ook niet of ik het er voor over zou hebben maar ik zou er op zijn minst over nadenken :D
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by Funk »

Ik snap ook niet helemaal waaorm 't hier zo'n probleem is, Camiel Eurlings is er mee bezig geweest maar da's uiteindelijk ook niks geworden.
Ik zou best 100 of 200 per jaar extra willen lappen voor m'n eigen plaat, en ik denk velen met mij.
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by camaro rs »

ik rij al 8 jaar lichte vracht met de Dodge
dit wil zeggen dat het mij elk jaar amper 147Euro kost aan wegenbelasting
de Camaro kost 37 euro aan wegenbelasting
reken zelf wat ik hierdoor uitspaar t.o.v een ander voertuig

voor ik met die Dodge reed had ik een alfa 164 3.0 V6 waar ik 11 jaar mee gereden heb
dit koste mij gemiddeld 650 euro per jaar
11X650 = 7150 euro
daarom heb ik het er voor over om die plaat te kopen
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by sjak_brak »

Precies, zo slecht is t nog niet geregeld in Bels :)
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by CVPI »

camaro rs wrote: dit wil zeggen dat het mij elk jaar amper 147 Euro kost aan wegenbelasting
Dan is het nog wel te doen ja.
Ik betaal € 100,- per maand aan wegenbelasting lol.
Camatruder
Posts: 77
Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by Camatruder »

Hey Jan, aan de nummerplaat van de Dodge te zien, wordt er eentje 50 dit jaar. Woar est en wuk est veur t'eten ??? :)
Mooie wagens en de nieuwe motor van de camaro vind ik ook heel knap.
Als je nog eens in Deinze city passeert, spring maar eens binnen ! (btw niet te doen dat 2 belgen op een Nederlands forum afspreken).
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by johnny »

hoe is dat dan met die plaat, is dat jouw eigendom en blijft-ie voor je hele leven jouw bezit, ( m.a.w. koop je volgend jaar een Mustang en schroef je dan die plaat daarop ,of gooi je hem dan in de verkoop zodat mensen erop kunnen bieden ) vind het best wel een grappig idee, mensen die er 1000 knotsen voor over hebben sponsoren vrijwillig de staat, diegene die het er niet voor over hebben doen dat niet, mooi toch, al bij al hoorde ik vanmiddag op het belgse nieuws dat het al redelijk wat kluiten had opgeleverd op korte tijd voor de staatskas, voor een werkman een flinke duit maar voor die knakkers die met Bentleys, Ferrari's en Aston Martins rondkachelen ( en dat zijn er nogal wat op de E40 richting kust op een vrijdag ) is dat maar een drol......
JT
Posts: 272
Joined: Tue Feb 28, 2006 6:20 am

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by JT »

volgens de kranten heeft dit al 1 miljoen euro opgeleverd aan de belgische staatskas
dit wil zeggen dat er al 1000 platen verkocht zijn op 1 maand tijd
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by camaro rs »

Camatruder wrote:Hey Jan, aan de nummerplaat van de Dodge te zien, wordt er eentje 50 dit jaar. Woar est en wuk est veur t'eten ??? :)
Mooie wagens en de nieuwe motor van de camaro vind ik ook heel knap.
Als je nog eens in Deinze city passeert, spring maar eens binnen ! (btw niet te doen dat 2 belgen op een Nederlands forum afspreken).
zal dit zeker eens doen
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by camaro rs »

johnny wrote:hoe is dat dan met die plaat, is dat jouw eigendom en blijft-ie voor je hele leven jouw bezit, ( m.a.w. koop je volgend jaar een Mustang en schroef je dan die plaat daarop ,of gooi je hem dan in de verkoop zodat mensen erop kunnen bieden ) vind het best wel een grappig idee, mensen die er 1000 knotsen voor over hebben sponsoren vrijwillig de staat, diegene die het er niet voor over hebben doen dat niet, mooi toch, al bij al hoorde ik vanmiddag op het belgse nieuws dat het al redelijk wat kluiten had opgeleverd op korte tijd voor de staatskas, voor een werkman een flinke duit maar voor die knakkers die met Bentleys, Ferrari's en Aston Martins rondkachelen ( en dat zijn er nogal wat op de E40 richting kust op een vrijdag ) is dat maar een drol......
deze auto wordt NOOIT verkocht
dus zal die "nummerplaat" nooit op een andere auto moeten
ik kan die plaat verkopen maar moet dan eerst 500 Euro extra betalen een de staatskas
al wat ik in dit geval meer krijg dan 1500 euro is kassa kassa
Bad66Camino 0
Posts: 40
Joined: Sat Mar 10, 2012 3:03 pm

Re: nieuwe nummerplaat op de Camaro

Post by Bad66Camino 0 »

sjak_brak wrote:Met een plaat met een willekeurige letter/cijfercombinatie ben je ook de enige in het land :D

Ik vind t wel grappig, maar zou er persoonlijk hooguit een symbolisch bedrag voor over hebben. Een bedrag van 1000 eypo voor een kutambtenaar die ff 6 karakters intikt op zn rukcomputer, dat is toch je reinste geldklopperij. Alsof we al zo weinig belasting betalen op alles rondom de auto ;)

Maar goed, Jan is er blij mee, en dat vind ik prima :)
Met het 1ste ben ik niet helemaal met je eens Sjak.
Er wordt geschat dat hier in NL 100.000 tot 200.000 auto's met dubbel/ vals kenteken rondrijden.
Post Reply