Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camper?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
firebird79
Posts: 727
Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm

Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camper?

Post by firebird79 »

Morgen ga ik een chevrolet g20 van 1993 kopen op camperkenteken met kwarttarief.
Gaat het kwarttarief nu automatisch mee op mijn naam? Of moet ik dit opnieuw aanvragen bij de belastingdienst ?


groeten Sipke
Pink
Posts: 400
Joined: Mon Oct 18, 2004 5:41 pm

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by Pink »

Ik heb gister belastingdienst auto 0800-0749 gebeld. Mijn Chevy G20 is vanaf dag 1 kampeerauto (CHEVY VAN KAMPEERAUTO volgens site RDW) en bouwjaar 1981. Hij is geschorst sinds 30-12-2013 en ik was benieuwd hoe het zat met mijn houderschapsbelasting.(ik wilde hem nu weer aanmelden) Ik kreeg tot mijn verbazing te horen dat ik teruggebeld ga worden en als ik hem nu weer aangemeld zou hebben vol tarief betaald zou hebben?????
firebird79
Posts: 727
Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by firebird79 »

degene die ik ga kopen staat ook op camperkenteken sinds dag 1 dat hij is ingevoerd.
Dus vraag me af of de belastingdienst gelijk het kwarttarief meeneemt of dat ik dat opnieuw aan moet vragen .
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by boyanka »

8) als de huidige eigenaar nu ook het kwarttarief betaald krijg jij automatisch ook het kwarttarief.
firebird79
Posts: 727
Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by firebird79 »

Oke , bedankt dat wou ik even weten .
Berry-S
Posts: 11
Joined: Mon Dec 23, 2013 8:26 pm

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by Berry-S »

ben ik niet zeker van hoor.
Toen ik mijn Chevy camper kocht kreeg ik eerst een voltallige aanslag :boos: en moest het kwarttarief aanvragen.
Uiteindelijk zie je het vanzelf. Krijg je een aanslag, moet je gewoon niet betalen, maar effe bellen en het wordt meteen geregeld.

Succes.
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by graad »

De Van moet voor 2001 op camperkenteken zijn gekomen,dan val je in de oude regeling
Geen verhoogd dak ect
Daarna vervalt t campertarief en moet je aan de nieuwe eisen voldoen!
firebird79
Posts: 727
Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by firebird79 »

Hij is vanaf 1999 al op camperkenteken / kwarttarief , dus dan moet het goedkomen. :D
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by Ranch73 »

Alvast gefeliciteerd,maar ben wel enigzins huiverig met veranderingen die ze doorvoeren en hebben gevoerd,een camper is nu wel erg populair.........het is denk ik niet de vraag "of " maar waneer.....
bundie
Posts: 488
Joined: Tue Mar 17, 2009 2:23 am

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by bundie »

Ranch73 wrote:Alvast gefeliciteerd,maar ben wel enigzins huiverig met veranderingen die ze doorvoeren en hebben gevoerd,een camper is nu wel erg populair.........het is denk ik niet de vraag "of " maar waneer.....
Daarom zijn de inrichtings- eisen al streng geworden
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by HarleyRob »

Ranch73 wrote:Alvast gefeliciteerd,maar ben wel enigzins huiverig met veranderingen die ze doorvoeren en hebben gevoerd,een camper is nu wel erg populair.........het is denk ik niet de vraag "of " maar waneer.....
Ik snap niet wat je bedoelt Ranch. Camperkenteken betaalt gewoon belasting. Oldtimer-regeling bracht niets op, dit wel. Of het in verhouding genoeg is, dat is een tweede. Ik rijdt met mijn camper circa 10.000 km per jaar (3 x op en neer naar Zuid-Frankrijk en wat rondjes om de kerk hier). Dan vind ik 750 Euro per jaar goed betaald.

Mijn visie: de Roverheid gaat eerst belasting heffen op brom-mobielen. Ik denk dat er daar al meer van zijn dan campers in NL. En in tegenstelling tot de camper is er bij de eigenaren meer noodzaak om dat ding te hebben, dus drempel lager om te betalen.

Maar goed, het blijft koffiedik kijken. We hebben binnen afzienbare tijd sowieso een nieuwe regering, dus dan verandert alles toch weer......
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by HarleyRob »

@Firebird 79: goed naar Boyanka luisteren, en misschien even op website van DAVC inlezen.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by Ranch73 »

HarleyRob wrote:
Ik snap niet wat je bedoelt Ranch. Camperkenteken betaalt gewoon belasting. Oldtimer-regeling bracht niets op, dit wel. Of het in verhouding genoeg is, dat is een tweede. Ik rijdt met mijn camper circa 10.000 km per jaar (3 x op en neer naar Zuid-Frankrijk en wat rondjes om de kerk hier). Dan vind ik 750 Euro per jaar goed betaald.

Mijn visie: de Roverheid gaat eerst belasting heffen op brom-mobielen. Ik denk dat er daar al meer van zijn dan campers in NL. En in tegenstelling tot de camper is er bij de eigenaren meer noodzaak om dat ding te hebben, dus drempel lager om te betalen.

Maar goed, het blijft koffiedik kijken. We hebben binnen afzienbare tijd sowieso een nieuwe regering, dus dan verandert alles toch weer......
"Dan vind ik 750 Euro per jaar goed betaald." zeker !,maar er rijden er zat dagelijks rond puur voor woon/werk verkeer,en de roverheid is echt wel op de hoogte van e.a.Mijn opmerking was meer gericht op de betaalbaarheid op langere termijn en restwaarde van de camper mocht e.a. in werking worden gesteld. Ik betaalde vroeger ook maar 6 maanden wegenbelasting voor de motor(fiets :D ),is ondertussen alweer een tijdje geschrapt....
firebird79
Posts: 727
Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by firebird79 »

dit is hem geworden :D
Image
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: Wat nog te doen bij aankoop chevrolet g20 starcraft camp

Post by enrique »

boyanka wrote:8) als de huidige eigenaar nu ook het kwarttarief betaald krijg jij automatisch ook het kwarttarief.
Klopt als een bus :D
Post Reply