Oldtimerverzekering

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Oldtimerverzekering

Post by Renier »

Heeft iemand een oldtimerverzekering die aan te raden valt? Ben op zoek naar een verzekering voor mijn Camaro, maar ASR heeft hem geweizigd. Kan je overigens eigenlijk wel een oldtimerverzekering afsluiten bij een andere maatschappij als je je primaire auto bij ASR verzekerd hebt?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Oldtimerverzekering

Post by sjak_brak »

Zoekfunctie al geprobeerd? Komt vaker ter sprake :)

Zelf ouwe meuk altijd bij de knac ondergebracht, die vragen ook niet waar je eventueel nog andere hokken hebt verzekerd, lijkt me ook niet relevant. Verder ook behoud van wrak bij total loss, en pechhulp met gegarandeerde repatriering.

Waarom wil ASR je wagen niet verzekeren?
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: Oldtimerverzekering

Post by Renier »

Ze zeiden het te riskant te vinden.

Hoeveel vragen ze trouwens ongeveer bij de KNAC?
Chris98
Posts: 95
Joined: Mon Oct 29, 2012 4:49 pm

Re: Oldtimerverzekering

Post by Chris98 »

In het bezit van een motor? Dan verzekeren bij KNMV, oldtimer auto met WA + inzittenden verzekerd voor 9 euro/maand. Let op: een motor moet wel als eerste voertuig worden verzekerd.
E.rik
Posts: 92
Joined: Thu Jun 28, 2012 7:39 pm

Re: Oldtimerverzekering

Post by E.rik »

Zelf ook bij KNAC verzekerd, All risk met behoud van wrak en pechhulp. geloof 22 euro per maand.
wel excl. de kosten van het lidmaatschap a €40 pj. daarvoor krijg je trouwens wel 8x de carros. (autoblad)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Oldtimerverzekering

Post by sjak_brak »

Renier wrote:Ze zeiden het te riskant te vinden.
Op basis waarvan? Je schadeverleden, of iets anders?


Exacte kosten hangen van een verzekering hangen af van wat je wilt, dus beste is om zelf even te informeren bij aanbieders.

WA is paar tientjes maar ook afhankelijk van aantal kilometers dat je gedekt wilt hebben. Pechhulppakket afhankelijk van wel of niet gegarandeerde repatriering, max. aantal dagen vervangend vervoer, etc. Preme bij eventueel casco is percentage van taxatiewaarde.

Zelf was ik bij de Knac bij 3e wagen maar 4-5 tientjes per jaar kwijt voor WA obv 5000km, en iets van 18pm voor 10000km en casco voor 14 mille.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Oldtimerverzekering

Post by gerrutcamaro »

is OP, niet >24? dat geeft wel problemen bij veel oldtimerverzekeringen
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: Oldtimerverzekering

Post by Renier »

We hebben er eentje gevonden: Gio, die lijkt wel in orde te zijn en kost zo'n 11 euro per maand. Maar ik blijf ook nog verder kijken.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Oldtimerverzekering

Post by sjak_brak »

Zolang de auto niet verzekerd is kan je m beter schorsen, boete voor onverzekerd voertuig wordt je niet vrolijk van.
Jaffa
Posts: 22
Joined: Tue Jun 01, 2010 2:29 pm

Re: Oldtimerverzekering

Post by Jaffa »

diks?
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: Oldtimerverzekering

Post by Renier »

sjak_brak wrote:Zolang de auto niet verzekerd is kan je m beter schorsen, boete voor onverzekerd voertuig wordt je niet vrolijk van.
Heb hem van de week laten ontschorsen, ik probeer hem zo snel mogelijk te verzekeren nu.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Oldtimerverzekering

Post by sjak_brak »

Waarom heb je niet ff gewacht?
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: Oldtimerverzekering

Post by Renier »

sjak_brak wrote:Waarom heb je niet ff gewacht?
Omdat hij geen APK kan krijgen als ie geschorst is.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Oldtimerverzekering

Post by sjak_brak »

Wie heeft jou die bullshit verkocht? Je mag met een geschorste wagen naar de keuring rijden en terug, en de keurmeester kan een geschorst kenteken ook gewoon afmelden voor de APK.

Met een onverzekerd voertuig naar de keuring rijden mag dan weer niet, en is ook knap stom, mocht er iets gebeuren ben je zwaar de lul... (en als je aangehouden wordt kan je dikke prent verwachten)
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Oldtimerverzekering

Post by chevystan67 »

raar............mijn 80er caprice is ook bij ASR verzekerd als oldtimer voor de taxatiewaarde.
Post Reply