De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Wilf »

Interessant stukje over de klassieke automarkt (in Amerika) en de toekomst ervan als de hausse van baby boomers straks onder de zoden ligt :D

http://www.caranddriver.com/features/ba ... it-feature

Dit zal in Europa natuurlijk ook gebeuren (al is het hier vooral de MG's en Volvo's die geraakt worden), vooral als auto's straks meer en meer verboden worden. Voordeel: de speculatie gaat uit de markt en je kan straks goedkoper je droomauto kopen. Nadeel is dat er veel verloren zullen gaan en onderdelen op zullen drogen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by sjak_brak »

Dit is in feite ook gebeurd met (bv) jaren 20-30 auto's, die heeft ook bijna niemand meer, terwijl dat in de jaren 60 de klassiekers waren.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Wilf »

Precies, met het grote verschil dat er in de toekomst veel minder mensen zijn. Er zijn dan dus meer klassiekers voor minder mensen / minder geïnteresseerden. Kinderen van nu zijn ook minder in auto's geïnteresseerd dan de kinderen van toen. Toen had je geen internet, computers en gadgets. Een auto was goedkoop en bood je vrijheid. Dat is nu internet voor de kinderen van nu.
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by BigBlockMopar »

Hoe interessant waren die jaren 20/30 hokken voor Amerikanen en de rest van de wereld in een tijd dat er veel leukere modellen werden uitgebracht?

Tegenwoordig is vrijwel alles eenheidsworst wat er uit de fabrieken wordt gescheten dus daarom zijn de oudere auto's weer interessant.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Wilf »

Toen was het ook eenheidsworst maar omdat er in de VS (sinds 1948) elk jaar een nieuw model uitkwam was na 30 jaar heel veel afwisseling in eenheidsworst, wel dertig verschillende :D

Straks weten kinderen niet eens meer hoe een echte auto werkt. Alles is tegenwoordig automatisch; verlichting, inparkeren, op tijd remmen etc. Zet zo'n kind in een T-Ford en ze rijden tegen een boom :lol:
Fomoco
Posts: 52
Joined: Thu Oct 30, 2008 8:24 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Fomoco »

Ik zie het aan mijn neefjes en nichtjes: ze zijn de 18 gepasseerd, maar vinden een nieuwe Ipad of telefoon interessanter dan een auto. De jongeren van nu zien de auto niet meer als statussymbool. Dat is al een tijdje aan de gang in Amerika en Japan en Europa zal wel volgen.
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by CVPI »

Nou beter toch, laat die generatie lekker met hun Iphone en Tabletten spelen, hou ik het bij m'n Nokia uit het jaar weetikveel en wél een Amerikaanse wagen onder m'n arse.
Ik wist niet eens wat Tatas waren tot dat topic van laatst. :D
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Jeroen_Sp »

CVPI wrote:Ik wist niet eens wat Tatas waren tot dat topic van laatst. :D
Moet je zeggen dat ik het net ook even moest opzoeken :lol:

Maar zou het echt zo een vaart lopen? Ik weet het niet hoor. Oldtimer markt is tov andere markten altijd klein geweest. We zullen het zien.
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by CVPI »

Ja precies, ik dacht waarom loopt iedereen nou met een automerk uit Stippenkop land te praten/ plaatjes maken van "be like".
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Texas Boy »

De markt verschuift constant, nu is er een run op Porsches en VW busjes vanuit Amerika en vooral naar landen die "Oldtimer vriendelijk" zijn, groot gevaar voor de markt zijn de milieu eisen, je mag er straks een hebben, maar verder dan je garage kom je niet.
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by graad »

Lekker een V8 gestadioneerd in de achtertuin laten draaien is ook goed!(Voor t milieu)maar door films blijven veel klassiekers toch gewild!ook onder de jongeren! Gone in 60sec..fast and the furious e.d
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by sjak_brak »

Er komt een moment dat die hokken er (te) gedateerd uitzien voor de jeugd. Net zoals bv jaren 20/30-spul nu ook alleen nog rondrijdt in historische films over die periode, terwijl dat eerst de coole bakken waren uit de gangsterfilms.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Texas Boy »

graad wrote:Lekker een V8 gestadioneerd in de achtertuin laten draaien is ook goed!(Voor t milieu)maar door films blijven veel klassiekers toch gewild!ook onder de jongeren! Gone in 60sec..fast and the furious e.d

Gone in 60 seconds is alweer 14 jaar geleden :P
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by sjak_brak »

Texas Boy wrote:Gone in 60 seconds is alweer 14 jaar geleden :P
Hans, volgens mij begin je te dementeren, 1974 is iets meer dan 14 jaar geleden :arrow: :P
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Texas Boy »

sjak_brak wrote:Hans, volgens mij begin je te dementeren, 1974 is iets meer dan 14 jaar geleden :arrow: :P

http://www.imdb.com/title/tt0187078/



:lol:
Post Reply