De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Fomoco
Posts: 52
Joined: Thu Oct 30, 2008 8:24 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Fomoco »

Tata is een staalproducent, beetje zoiets als Accelor Mittal.
Sinds 2007 zijn onze eigen hoogovens te IJmuiden ook in handen van Tata Steel. :!:
Matzwart
Posts: 42
Joined: Sun Sep 22, 2013 12:02 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Matzwart »

Aangezien ze tegenwoordig niets meer kunnen maken dat langer dan een jaar heel blijft zal er qua oldtimer in Europa wel niet veel meer te halen zijn over 40 jaar.
Zijn er nog auto's van nu die je de 40 jaar ziet halen? Misschien die Iveco Massif? Anyway, kan me niet voorstellen wie over 40 jaar een normale auto van nu zou willen :-)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by sjak_brak »

Ach, ik kan me ook niet voorstellen waarom mensen een normale oude kever/volvo/benz/bmw/alfa/... willen hebben, zijn toch ontzettende schijtbakken zonder uitstraling die voor geen meter rijden en ook geen comfort hebben?

Oldtimer-hobby is dan ook niet rationeel he :)
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by muddy bandit »

Het grootste probleem voor de toekomstige oldtimer is de ingewikkelde electronica en de verkrijgbaarheid van deze delen.
Je ziet nu al dat 15 jaar jonge auto's (in nog nette staat) gewoon naar de sloop verdwijnen omdat een boardcomputertje niet meer leverbaar of veel te duur is.
lowrida
Posts: 1551
Joined: Sun Sep 20, 2009 11:02 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by lowrida »

sjak_brak wrote:Ach, ik kan me ook niet voorstellen waarom mensen een normale oude kever/volvo/benz/bmw/alfa/... willen hebben, zijn toch ontzettende schijtbakken zonder uitstraling die voor geen meter rijden en ook geen comfort hebben?

Oldtimer-hobby is dan ook niet rationeel he :)
Een (nette) W116 qua sturen daar kan je renaultje nog een puntje aan zuigen! :D
Olds76
Posts: 158
Joined: Wed Dec 28, 2011 5:23 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Olds76 »

Over 40 jaar zou ik 96 zijn....die kans is niet zo groot en als ik denk aan 40 jaar oude Priussen hoeft dat ook niet......
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Caprice89 »

graad wrote:...maar door films blijven veel klassiekers toch gewild!ook onder de jongeren! Gone in 60sec..fast and the furious e.d
Zolang ze het als een couch patato kunnen bekijken. Echt rijden met (US) oldtimers doen/willen ze niet (behalve m'n zoon dan, maar die heeft het in z'n genen van z'n pa :lol: :lol: )
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Texas Boy »

Caprice89 wrote:Zolang ze het als een couch patato kunnen bekijken. Echt rijden met (US) oldtimers doen/willen ze niet (behalve m'n zoon dan, maar die heeft het in z'n genen van z'n pa :lol: :lol: )

En stuur moet veranderen in een joy stick, anders snappen ze het niet :P
Rara
Posts: 667
Joined: Tue May 30, 2006 9:11 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Rara »

Joystick snappen ze ook al niet meer hoor :P
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by graad »

sjak_brak wrote:Ach, ik kan me ook niet voorstellen waarom mensen een normale oude kever/volvo/benz/bmw/alfa/... willen hebben, zijn toch ontzettende schijtbakken zonder uitstraling die voor geen meter rijden en ook geen comfort hebben?

Oldtimer-hobby is dan ook niet rationeel he :)
Ik zie liever een BMW ongerestaureerd dan een matzwarte schijtbak uit de USA!!!!
Nee dat zijn de liefhebbers :D

( en nu weer veel tegen reactie' hoppa kom maar!!!!!)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by sjak_brak »

Zien, maar dus niet erin rijden graad? :D :D

Hier om de hoek staat trouwens een ongerestaureerde uber-628 te koop, nog even en je kan m met veger en blik ophalen :lol:
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by graad »

Kende de stukken die op straat liggen in je usa car lassen! Zit er toch nog wat fatsoenlijks in!!! Ha ha
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by RobDodge »

Fomoco wrote:Sinds 2007 zijn onze eigen hoogovens te IJmuiden ook in handen van Tata Steel. :!:
In 2007 was het onze eigen hoogovens te IJmuiden al enkele jaren niet meer.
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers

Post by Shev Ed »

muddy bandit wrote:Het grootste probleem voor de toekomstige oldtimer is de ingewikkelde electronica en de verkrijgbaarheid van deze delen.
Je ziet nu al dat 15 jaar jonge auto's (in nog nette staat) gewoon naar de sloop verdwijnen omdat een boardcomputertje niet meer leverbaar of veel te duur is.
Eens, een electro storing in je oldtimer wagen (met iets van 20draadjes) is al gigantisch irritant, als je wagen 200 of meer draadjes, en niet te vergeten sensortjes en shit heeft, is zoiets al helemaal onbegonnen werk.

Dat zie je overigens wel aan de BMW's, toch een beetje de voorlopers van al die electronica troep, hoeveel van de 1e BMW's met boardcomputers e.d. zie je nog rijden ?

Mijn baas heeft die van hem een jaar of 3 geleden weg gedaan omdat ie steeds storingen kreeg, ding was van 95 ofzo.
Verder nog prima, maar de electronica werd gewoon onbetrouwbaar.
Post Reply