Sinds 2007 zijn onze eigen hoogovens te IJmuiden ook in handen van Tata Steel.Tata is een staalproducent, beetje zoiets als Accelor Mittal.
De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Aangezien ze tegenwoordig niets meer kunnen maken dat langer dan een jaar heel blijft zal er qua oldtimer in Europa wel niet veel meer te halen zijn over 40 jaar.
Zijn er nog auto's van nu die je de 40 jaar ziet halen? Misschien die Iveco Massif? Anyway, kan me niet voorstellen wie over 40 jaar een normale auto van nu zou willen :-)
Zijn er nog auto's van nu die je de 40 jaar ziet halen? Misschien die Iveco Massif? Anyway, kan me niet voorstellen wie over 40 jaar een normale auto van nu zou willen :-)
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Ach, ik kan me ook niet voorstellen waarom mensen een normale oude kever/volvo/benz/bmw/alfa/... willen hebben, zijn toch ontzettende schijtbakken zonder uitstraling die voor geen meter rijden en ook geen comfort hebben?
Oldtimer-hobby is dan ook niet rationeel he
Oldtimer-hobby is dan ook niet rationeel he
-
- Posts: 659
- Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Het grootste probleem voor de toekomstige oldtimer is de ingewikkelde electronica en de verkrijgbaarheid van deze delen.
Je ziet nu al dat 15 jaar jonge auto's (in nog nette staat) gewoon naar de sloop verdwijnen omdat een boardcomputertje niet meer leverbaar of veel te duur is.
Je ziet nu al dat 15 jaar jonge auto's (in nog nette staat) gewoon naar de sloop verdwijnen omdat een boardcomputertje niet meer leverbaar of veel te duur is.
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Een (nette) W116 qua sturen daar kan je renaultje nog een puntje aan zuigen!sjak_brak wrote:Ach, ik kan me ook niet voorstellen waarom mensen een normale oude kever/volvo/benz/bmw/alfa/... willen hebben, zijn toch ontzettende schijtbakken zonder uitstraling die voor geen meter rijden en ook geen comfort hebben?
Oldtimer-hobby is dan ook niet rationeel he
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Over 40 jaar zou ik 96 zijn....die kans is niet zo groot en als ik denk aan 40 jaar oude Priussen hoeft dat ook niet......
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Zolang ze het als een couch patato kunnen bekijken. Echt rijden met (US) oldtimers doen/willen ze niet (behalve m'n zoon dan, maar die heeft het in z'n genen van z'n pa )graad wrote:...maar door films blijven veel klassiekers toch gewild!ook onder de jongeren! Gone in 60sec..fast and the furious e.d
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Caprice89 wrote:Zolang ze het als een couch patato kunnen bekijken. Echt rijden met (US) oldtimers doen/willen ze niet (behalve m'n zoon dan, maar die heeft het in z'n genen van z'n pa )
En stuur moet veranderen in een joy stick, anders snappen ze het niet
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Joystick snappen ze ook al niet meer hoor
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Ik zie liever een BMW ongerestaureerd dan een matzwarte schijtbak uit de USA!!!!sjak_brak wrote:Ach, ik kan me ook niet voorstellen waarom mensen een normale oude kever/volvo/benz/bmw/alfa/... willen hebben, zijn toch ontzettende schijtbakken zonder uitstraling die voor geen meter rijden en ook geen comfort hebben?
Oldtimer-hobby is dan ook niet rationeel he
Nee dat zijn de liefhebbers
( en nu weer veel tegen reactie' hoppa kom maar!!!!!)
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Zien, maar dus niet erin rijden graad?
Hier om de hoek staat trouwens een ongerestaureerde uber-628 te koop, nog even en je kan m met veger en blik ophalen
Hier om de hoek staat trouwens een ongerestaureerde uber-628 te koop, nog even en je kan m met veger en blik ophalen
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Kende de stukken die op straat liggen in je usa car lassen! Zit er toch nog wat fatsoenlijks in!!! Ha ha
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
In 2007 was het onze eigen hoogovens te IJmuiden al enkele jaren niet meer.Fomoco wrote:Sinds 2007 zijn onze eigen hoogovens te IJmuiden ook in handen van Tata Steel.
Re: De toekomst (en waarde) van Amerikaanse klassiekers
Eens, een electro storing in je oldtimer wagen (met iets van 20draadjes) is al gigantisch irritant, als je wagen 200 of meer draadjes, en niet te vergeten sensortjes en shit heeft, is zoiets al helemaal onbegonnen werk.muddy bandit wrote:Het grootste probleem voor de toekomstige oldtimer is de ingewikkelde electronica en de verkrijgbaarheid van deze delen.
Je ziet nu al dat 15 jaar jonge auto's (in nog nette staat) gewoon naar de sloop verdwijnen omdat een boardcomputertje niet meer leverbaar of veel te duur is.
Dat zie je overigens wel aan de BMW's, toch een beetje de voorlopers van al die electronica troep, hoeveel van de 1e BMW's met boardcomputers e.d. zie je nog rijden ?
Mijn baas heeft die van hem een jaar of 3 geleden weg gedaan omdat ie steeds storingen kreeg, ding was van 95 ofzo.
Verder nog prima, maar de electronica werd gewoon onbetrouwbaar.