Laat ik me voorstellen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Laat ik me voorstellen

Post by Renier »

Hallo iedereen, ik ben Renier Wijnen en ik heb als het goed is binnenkort een werkende derde generatie Camaro uit '89. Als beroep ben ik leerling monteur en werk ik vier dagen in de week bij een garage van o.a. de merken Rolce Royce, Bentley en Jaguar, verder studeer ik autotechniek (uiteraard). De Camaro moet nog deels in elkaar gezet worden onder de kap en wat er dan uitkomt is voor ons nog een beetje een verassing maar komt sowieso allemaal wel goed uiteindelijk. Er ligt momenteel een pas gereviseerd V6 blok in, heeft nog niet gelopen sinds revisie, maar dit blok wil ik eigenlijk met iets vervangen wat meer waardig is voor een sportwagen aangezien dit blok maximaal slechts 140pk levert en ook nog eens 1 op 7 liep volgens de vorige eigenaar.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Laat ik me voorstellen

Post by sansemiano »

Welkom, maar als je lekker over Camaro's wilt kletsen raad ik je een ander forum aan:

thirdgen.org
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: Laat ik me voorstellen

Post by Renier »

De Camaro's zijn toch zeker niet ongewenst hier?
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Laat ik me voorstellen

Post by takel »

Renier wrote:De Camaro's zijn toch zeker niet ongewenst hier?
Welkom!

Nee hoor ik vindt dat wel leuk om te lezen. (ik zal dat type wat jij hebt alleen niet kopen)
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Laat ik me voorstellen

Post by sansemiano »

Nee, joh, alleen is er op dat Amerikaanse forum veel meer kennis.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: Laat ik me voorstellen

Post by Renier »

Ah, oké, op die fiets! Al vind ik het een beetje een aparte plek, ze hebben in dagen nog niet gereageerd op mijn power adders topic bijvoorbeeld.
takel wrote: Welkom!

Nee hoor ik vindt dat wel leuk om te lezen. (ik zal dat type wat jij hebt alleen niet kopen)
Waarom niet? Het is juist het mooiste type wat er bestaat!
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: Laat ik me voorstellen

Post by camaro67 »

Welkom Renier, maar het mooiste type is natuurlijk een 1e gen. :arrow: :holy:

Gr. Joop
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: Laat ik me voorstellen

Post by Renier »

camaro67 wrote:Welkom Renier, maar het mooiste type is natuurlijk een 1e gen. :arrow: :holy:

Gr. Joop
Neuuujjhh! Ze zijn wel heel mooi maar niet het mooiste! Mocht ik je ooit op een show of meet tegen komen of iets dergelijks dan halen we er wel even wat babes bij om het te bepalen ;) 8)
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Laat ik me voorstellen

Post by sansemiano »

Gek is dat toch, dat sommigen de eerste generatie Camaro de mooiste vinden. Het is juist de lelijkste van alle generaties. Je kunt heel goed zien, dat de wagen afgeleid is van de toenmalige sedan. De cowl is zelfs exact gelijk als ik me niet vergis.

De 2e en 3e generatie zijn de mooiste. Echt van de grond af ontworpen als een mooi gelijnde sportwagen. Uniek is het ontbreken van de B-stijl en het ruitje achter de deur. De 2e generatie rijdt verder als een typisch verkeerd ontworpen US-car uit die tijd. Zweverige zwabberbak. De 3e generatie heeft dat niet en rijdt goed.

Na de 3e generatie wordt het qua lijnvoering weer veel minder. De 4e generatie is veel te rond en de 5e generatie heeft die rare zijruiten van de eerste generatie weer.

:D
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Laat ik me voorstellen

Post by Texas Boy »

Image
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: Laat ik me voorstellen

Post by camaro67 »

sansemiano wrote:Gek is dat toch, dat sommigen de eerste generatie Camaro de mooiste vinden. Het is juist de lelijkste van alle generaties. Je kunt heel goed zien, dat de wagen afgeleid is van de toenmalige sedan. De cowl is zelfs exact gelijk als ik me niet vergis.

De 2e en 3e generatie zijn de mooiste. Echt van de grond af ontworpen als een mooi gelijnde sportwagen. Uniek is het ontbreken van de B-stijl en het ruitje achter de deur. De 2e generatie rijdt verder als een typisch verkeerd ontworpen US-car uit die tijd. Zweverige zwabberbak. De 3e generatie heeft dat niet en rijdt goed.

Na de 3e generatie wordt het qua lijnvoering weer veel minder. De 4e generatie is veel te rond en de 5e generatie heeft die rare zijruiten van de eerste generatie weer.

:D
sommige mensen hebben echt geen smaak :mrgreen: ;)

Gr.Joop
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: Laat ik me voorstellen

Post by Renier »

sansemiano wrote:Gek is dat toch, dat sommigen de eerste generatie Camaro de mooiste vinden. Het is juist de lelijkste van alle generaties. Je kunt heel goed zien, dat de wagen afgeleid is van de toenmalige sedan. De cowl is zelfs exact gelijk als ik me niet vergis.

De 2e en 3e generatie zijn de mooiste. Echt van de grond af ontworpen als een mooi gelijnde sportwagen. Uniek is het ontbreken van de B-stijl en het ruitje achter de deur. De 2e generatie rijdt verder als een typisch verkeerd ontworpen US-car uit die tijd. Zweverige zwabberbak. De 3e generatie heeft dat niet en rijdt goed.

Na de 3e generatie wordt het qua lijnvoering weer veel minder. De 4e generatie is veel te rond en de 5e generatie heeft die rare zijruiten van de eerste generatie weer.

:D
Je hebt echt helemaal gelijk, Sansemiano! Zo is het precies ;]

En dank jullie voor alle welkoms berichten!
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Laat ik me voorstellen

Post by capricelimburg »

Nog een tip is http://f-body.nl/forum/ heeft niet zo heel veel posts maar soms ook wel goede info.

Ook veel goede info op http://forum.camarov6.com

Thirdgen is inderdaad veruit het beste en je kunt in de search daar vrijwel alles vinden, ook voor andere auto's nuttig omdat er zo veel verschillende motoren gebruikt zijn in de 3rdgen. Super voor jaren 80 brandstofinjectiesystemen. Kom er al jaren en heb nog nooit een thirdgen gehad :)

Wat wel of niet mooi is moet iedereen zelf maar uitmaken, ik heb zelf een late 4th gen (die ene die op een vis lijkt volgens sommigen...) en ben er happy mee.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Laat ik me voorstellen

Post by Wilf »

sansemiano wrote:De 2e generatie rijdt verder als een typisch verkeerd ontworpen US-car uit die tijd. Zweverige zwabberbak.
Nooit in een Mopar gereden zeker. Ik weet pas wat zwabberen is sinds ik een '87 Caprice heb gereden. Ik werd wagenziek achter het stuur :D

Qua ontwerp vind ik de eerste generatie ook het mooist. Echt een musclecar. Tweede generatie lijkt veel te veel op de Vega als je er te lang naar kijkt. Beetje hetzelfde effect als een mooie vrouw zien waar je te lang naar kijkt en de overeenkomsten met haar lelijke zusje steeds meer in ziet :D
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Laat ik me voorstellen

Post by Detroitsteel »

Wilf wrote: Ik weet pas wat zwabberen is sinds ik een '87 Caprice heb gereden.
Een jaren 80 Caprice zwabberen..?!

Dus al die politie korpsen in de states lulden uit hun nek toen ze beweerden dat de "boxy Caprice de beste papieren had wat betreft prestatie en wegligging tot dan toe..?

Ik weet niet hoor...maar puttende uit mijn ervaring moet ik ze gelijk geven als je het vergelijkt met andere Amerikaanse merken/modellen... Zelfs de Caprice coupé landau van me die helemaal origineel is qua onderstel heeft voor een Amerikaan bijzondere goede weg eigenschappen...

Was die van jou wel helemaal op top..?
Post Reply