LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by gambaa »

in jouw geval zou ik hem even overschrijven op een andere naam en daarna meteen schorsen.
op de dag dat je naar de rdw moet, de wagen uit de schorsing halen en zodra het lpg eruit is overschrijven op eigen naam.
in het ergste geval moet de eerdere tenaamgestelde dan uiteindelijk voor 1 dag betalen (mits langer dan 1 maand geschorst).
en jij wordt aangeslagen voor het kwarttarief met een maximum van 120 euro.

m. vr. gr jacques[/quote]

dus, je de auto dit jaar nog op een andere naam en dit jaar meteen schorsen, maakt het dan nog uit wanneer je hem weer bij de
rdw laat schouwen en ter naam stelling ?( i.i.g. voor 1 maart lijkt mij voor de aanvraag van de vrijstelling) of zit hier dan ook een peil datum?

greetz gam
mr bean
Posts: 657
Joined: Sat Oct 23, 2004 1:17 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by mr bean »

voor degene die gas willen uitbouwen,hou er rekening mee dat je dan langs het RDW moet!
of ze moeten hiervoor ook een overgangsregeling instellen:
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/E ... halen.aspx
zorg dus ook dat het kentekenbewijs bij de auto hoort :) de mannen van het RDW zijn niet achterlijk,en als ze het niet vertrouwen kunnen ze het kenteken innemen voor nadere controle.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by HarleyRob »

mr bean wrote:de mannen van het RDW zijn niet achterlijk,en als ze het niet vertrouwen kunnen ze het kenteken innemen voor nadere controle.
Kenteken-gestapo? Tjongejonge, de regering is wel heel wanhopig!
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by Jeroen_Sp »

HarleyRob wrote:de mannen van het RDW zijn niet achterlijk,en als ze het niet vertrouwen kunnen ze het kenteken innemen voor nadere controle.

Kenteken-gestapo? Tjongejonge, de regering is wel heel wanhopig!
Nah, de gene in onderstaande link zullen dan wel door de mand gaan valllen.....
viewtopic.php?f=9&t=81198
Noto
Posts: 106
Joined: Fri May 20, 2011 5:15 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by Noto »

weet iemand misschien als je bij de RDW keuren zonder afspraak ook geld voor een wijziging?
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/K ... o/Invoeren
hier staat Keuren zonder afspraak (bij invoer)
dat staat dus tussen haakjes
en kan ze niet meer bereiken :(
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by graad »

Mijn VAN is van 28-12-1983
Nl. kenteken vanaf 03-05-2011
Mag tot 2 febr. Gratis rondrijden nog :D

M'n mercury is op benzine,nl. kenteken vanaf 11-11-2005
En is van bj 28-02-1976

Dus die is nog langer belastingvrij in 2014?
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by chevystan67 »

mijn auto is origineel van 29-01-1980 dus zeiden ze tegen mij dattie voor de 29ste als ik dat zou willen,
moet schorsen of ombouwen
en dat zeiden ze ook bij de belastingdienst, vind het tot nu toe maar vage shit, volgens mij weten ze het bij de belastingdienst zelluf nognie helemaal :(
Maan
Posts: 66
Joined: Fri Oct 24, 2008 1:59 am

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by Maan »

Ik heb tot 9 maart. Genoeg tijd dus. Zag al een Caprice/Impala 1980+ met een kenteken van 1978 welke vandaag of gisteren omgekeurd is naar benzine bij de RDW (100% omgekatte auto). Bij een LPG uitbouw kijken ze dus alleen naar LPG en de uitstoot! Dingen die opvallen nemen ze het kenteken voor in. (Ander blok, apk afkeur punten) In mijn geval dus nog even me open uitlaat fiksen. Ik heb er voor de zekerheid wat navraag naar gedaan. Better be safe... anders sta je daar om te keuren en worden je papieren ingenomen. :D
graad
Posts: 646
Joined: Tue Mar 12, 2013 12:51 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by graad »

Op t BMW forum 4,7series omgekeurt,bij 4 verschillende rdw stadions....
1 binne 2 min omgekeurt...de ander werd bijna heel de auto na gekeken!
Mag toch nie of wel....
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by peerke »

hoi,
kreeg vandaag een brief van de belasting dat mijn Lincoln op benzine 1979 volledig belasting vrij is/wordt. :?:
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by HarleyRob »

peerke wrote:hoi,
kreeg vandaag een brief van de belasting dat mijn Lincoln op benzine 1979 volledig belasting vrij is/wordt. :?:
Goed bewaren! Ze zullen er namelijk op terug komen. En dan heb je een zeer sterke zaak! Geen enkele bestuursrechter zal ze nog de ruimte geven om dat standpunt te veranderen. Vooral de verzend-datum is van belang. Als die brief in juni 2013 verstuurd was, dan was er ruimte voor discussie. Maar als zo'n brief binnenkomt in dezelfde week waarin die bewuste regel net weg gestemd is, dan kun je je beroepen op foutief/onvoldoende/onvolledig. En je mag als burger verwachten dat ze je juist volledig en correct informeren.

Sterker nog: als je je gas-installatie al uitgebouwd had n.a.v. het besluit eerder deze week, denk ik dat je de kosten van opnieuw installeren vergoed krijgt.

Succes, mazzelpik!
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by Kustom »

Ik heb ook zo'n brief...Dat de auto belastingvrij is..Nog geen schrijven gehad over de nieuwe regels.. 8)
rdtreur
Posts: 425
Joined: Thu Jun 03, 2004 12:56 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by rdtreur »

Ik heb net de belastintelefoon gebeld maar die zijn dicht op 27 december .....:-((
Ik wil graag weten waneer ik belasting moet gaan betalen. Mijn wagen heeft als eerste afgifte NL 21/07/1992. Kan ik mijn Cadillac dan blijven rijden tot 21/01/2014 en dus op 20/01/2014 schorsen? Of begrijp ik het verkeerd....?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by boyanka »

:? ik heb de indruk dat die data alleen zijn voor de lpg uitbouw, de belasting zal gewoon ingaan per 1 januari met terug werkende kracht.
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: LPG uitbouw, tot wanneer de tijd (bij mij 2 maart 2014)

Post by alie-r »

Noto wrote:weet iemand misschien als je bij de RDW keuren zonder afspraak ook geld voor een wijziging?
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/K ... o/Invoeren
hier staat Keuren zonder afspraak (bij invoer)
dat staat dus tussen haakjes
en kan ze niet meer bereiken :(


ja voor alles


andre
Post Reply