Chevy Bel Air 55

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Chevy Bel Air 55

Post by BBeths »

Hoi,

Een kennis van mij heeft een Chevrolet Bel Air uit 55, al een jaar of 20. Nou moet er de komende tijd wel iets aan gebeuren om hem mooi rijdend te houden en dit ga ik samen met hem waarschijnlijk doen, ik heb alleen een paar vraagjes.

De bak lekt, nou is de keerring al vervangen maar lekt de bak lekt aan de zijkant zei hij... dit moet dan of gereviseerd worden of we halen een andere bak. Wat is goedkoper en is het zelf te doen? Ik weet niet wat voor meuk ik ga aantreffen namelijk aangezien de belair af en toe zelf al in zijn versnelling schiet met te hard de deur dichtgooien... haha.
Naar zeggen zit er een 305 blok in, niet de originele, de bak die hieronder zit is een 3bak. Is dit dan een TH350?
Ook is de tank vergomd die erin zit, je kan het als een soort kauwgom uittrekken... is hier een oplossing voor om het weer vloeibaar te maken of zo?

Nou is het ook zo dat de belair enorm naar links trekt met remmen (hij rijdt nu op een extern tankje) en dat het stuur bijna een kwartslag scheef staat met een aardige speling... bij een noodstop blokkeert het linker voorwiel. Hij heeft wel al nieuwe trommelremmen thuis liggen als het goed is! Het scheve stuur wordt nog even uitzoeken waarom, waarschijnlijk is gewoon goede uitlijning nodig met de nodige nieuwe spullen..?

Alvast bedankt :D

Gr
Bonno

Image
Image
Eightball
Posts: 445
Joined: Mon Nov 03, 2008 8:41 pm

Re: Chevy Bel Air 55

Post by Eightball »

Leuke wagen!!
Waar zouden we zijn zonder duck-tape??? :D
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: Chevy Bel Air 55

Post by BBeths »

Haha absoluut! Zodra ik wat verder ben met lassen... las ik er nieuwe stukken voor hem in :)
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Chevy Bel Air 55

Post by Remon. »

Leuke kar! Ziet er op de foto's nog lekker hard uit, op de ducktape plekken na dan 8) Is die ook echt hard achtig?

Wat betreft de beklekkage: kijk even goed waar het vandaan komt. Het kan dus ook zomaar je speedo seal zijn die lekt en dit is een klusje van niks. Bak kan trouwens een th350 of th400 zijn. Denk wel eerder 350, ff de pan bekijken.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Chevy Bel Air 55

Post by takel »

Voor de lekkage kan je de gepatenteerde "Detroitsteel" manier proberen.. :P
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: Chevy Bel Air 55

Post by BBeths »

Haha ik heb veel gezien maar de detroitsteel manier klinkt mij niet bekend... :P

Ik ga wel even onder de auto kijken als ik daar weer ben, hoe kan ik zien dat het een 350 of 400 is? Ook gebruik ik de zoekfunctie wel even voor de speedoseal..

Op zich is de kar nog aardig hard! Paar kleine plekjes maar het valt reuze mee... staat namelijk al 20 jaar in zijn garage haha. En ductape heeft karakter......
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Chevy Bel Air 55

Post by Remon. »

BBeths wrote:Haha ik heb veel gezien maar de detroitsteel manier klinkt mij niet bekend... :P

Ik ga wel even onder de auto kijken als ik daar weer ben, hoe kan ik zien dat het een 350 of 400 is? Ook gebruik ik de zoekfunctie wel even voor de speedoseal..

Op zich is de kar nog aardig hard! Paar kleine plekjes maar het valt reuze mee... staat namelijk al 20 jaar in zijn garage haha. En ductape heeft karakter......
Nice. Haha juist, duptape & WD40 will fix it baby. Oh ja, en tampons ;)

http://www.maliburacing.com/auto_tranny_id.htm

Speedoseal moet je gewoon even bekijken. Ff eronder, km-kabel volgen naar de bak en kijken of die daar lekt.. Succes
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Chevy Bel Air 55

Post by Ranch73 »

BBeths wrote:Haha ik heb veel gezien maar de detroitsteel manier klinkt mij niet bekend... :P
viewtopic.php?f=4&t=81644

Hoe het niet zou mogen/moeten ,om e.a. te verduidelijken.
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: Chevy Bel Air 55

Post by BBeths »

Ranch73 wrote: viewtopic.php?f=4&t=81644

Hoe het niet zou mogen/moeten ,om e.a. te verduidelijken.
:lol: :lol: :lol:
Post Reply