Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by Remon. »

Heeft iemand ervaringen of ideeën voor een goede 1 of 2k lak voor in een laadbak?

Mijn pickup bak staat los in de schuur, alles buiten de bak is afgeplakt, naden afgekit en er zit een laagje Brantho korrux op tegen de roest. Nu moet er een goede laag overheen die goed tegen een stootje kan. Ben al enige tijd aan het twijfelen wat erop te gooien. Ik heb geen zin in krassen na het eruit halen van een kratje bier, maar een prof bedliner spray is weer een beetje teveel van het goede...

Wensen:
- kras- en stootvast zijn
- verkrijgbaar in zwart, liefst zijdeglans
- zelf aan te brengen (hij staat klaar om gespoten of geverft te worden)
- antislip
- duurzaam
- betaalbaar
- niet reageren met 1k onderlaag (over de korrux kunnen volgens de manual 'de meeste' 2k lakken.)

Bijvoorbeeld:
- loopdekkenverf
- industrielak (van bv. Wijzonol, is dit hard genoeg?)
- landbouwverf
- DIY liner (vaak niet helemaal UV bestendig)
- 2k PU coating (welke van de 4534123 en dan ook nog enigszins betaalbaar)

Antislip hoopte ik te bereiken met het toevoegen fijn rubber granulaat of antislippoeder. Budget voor iets van 4 liter verf: €100 a €150.

Alle tips, ideeën en ervaringen zijn welkom.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by Ranch73 »

line-x heb ik wel eens gezien,zit in almere volgens mij.
edit: http://www.line-x.nl/new/
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by Remon. »

Ranch73 wrote:line-x heb ik wel eens gezien,zit in almere volgens mij.
edit: http://www.line-x.nl/new/
Schijnt inderdaad super spul te zijn, maar is vrij prijzig en is niet zelf te doen. Hij staat nu (onvervoerbaar) klaar om gedaan te worden, dus een externe partij is geen optie.

Daarnaast vindt ik het ook leuk om zelf te doen en te experimenteren. :)
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by pintor »

truckbed coating, bedliner spray. word mee geadverteert op marktplaats
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by Corp »

Bedliner spuiten kun je echt wel zelf. Ik doe daar bodemplaten van mijn auto's mee
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by Remon. »

Klopt, de DIY bedliners inderdaad wel, een line x of rhinoliner niet. Maar als je er verder op gaat zoeken op de DIY liners zie je veel slechte ervaringen qua verkleuring en hardheid. Die op MP spuit met Al's liner. Als je het zelf wilt doen heb je er een speciale gun voor nodig (voor de structuur en de rubber deeltjes). Daarnaast als je de Al's liner op de lange termijn ziet is het ook niet veel.

Een van de vele sites waar ik op heb zitten zoeken.
http://powerstrokearmy.com/forums/showt ... hp?t=22964

Daarom probeer ik iets anders te vinden wat erg hard/duurzaam is. Of een goede ervaring met DIY, kan ook.
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by darky83 »

Ik heb mijn bak vol gegooit met RX10 (http://www.caprotech.nl/RX10.php) eigenlijk een roest/bodem beschermer maar bevalt me opzicht wel.

Zolang je het in meerdere dunne lagen aanbrengt wordt het redelijk sterk, je moet alleen opletten dat je de lagen niet te dik doet.
Bij te dikke lagen blijft het zacht/flexibel, iets dat opzicht wel lekker aanvoelt maar als je een keer iets zwaars uit de bak wil halen dan trek je er scheuren in.

Heb nu dus meerdere dunnen lagen en na 3 jaar eigenlijk nog maar een paar kleine krasjes er in.

Image
Image

(en ja de bak heeft wat deukjes, maar daar is die dan ook voor :P)
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by Remon. »

Thnx darky voor je inbreng. Ga het even bekijken.

Ik heb wat rubbergranulaat samples opgestuurd gekregen van een rubbertoko en heb deze met wat tenco ferro op een aantal plaatjes gespoten. Ik denk dat als ik een goede harde, krasvaste verf kan vinden dat dit een supercombi is. Het is lekker slipvast, ziet er goed uit, lijkt steviger, maar droogt iets langzamer..
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by olof »

je budget is een beetje laag en je moet rekening houden dat geen enkele verf kras vast is....maar er zijn tal van mogelijkheden voor je..!
als je jouw wensen lijstje googled krijg je talloze producten...wij hebben hier van bics chassis coating en is niet duur en rete sterk en vooral belangrijk flexibel...vroeger gooide wij op loopdekken van boten nog zaad voor vogelkooien erobver heen voor antislip,maar bij zwart zie je dat erg goed..!

gaat jou lukken iets te vinden..succes!!
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by Remon. »

Thnx Olof. Budget is inderdaad een uitdaging. Probleem van het googelen is gelijk ook dat je juist talloze producten krijgt. Specblad wijkt soms af van de ervaringen en je moet kiezen tussen velen.

Die Biccs was ik ook tegengekomen ja, klonk wel goed. Toevallig heb ik gister 5 liter 2K spul besteld. Wordt gebruikt als grond en aflaklaag voor schepen en schijnt erg taai (slijt- en slagvast) te zijn.

Ik doe van tevoren nog wel even een proefje of mengen met zo'n 10% rubbergranulaat helpt in de antislip en structuur.
Last edited by Remon. on Mon Sep 09, 2013 11:44 am, edited 1 time in total.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by Remon. »

Gelukt.. 8)

Net echt en verwacht dat het een stuk sterker is dan de DIY liners. Eerst wat spray-outs gedaan en na een paar dagen zijn die niet meer te krassen of te beschadigen. De structuur is wel lekker voor de antislip en verdoezeld de deukjes. :)

l]Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Remon. on Mon Sep 09, 2013 4:34 pm, edited 1 time in total.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by Ranch73 »

Nice,en uit nieuwsgierigheid waar heb je de rubberdeeltjes besteld= met welke spraygun ,kom die Hempadur alleen in grijs of rood tegen,is voor mij ook wel mooie oplossing :)
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by Remon. »

Uitgeboorde en ingekorte vloeistofspuit, maar was voor het mooie nog steeds te nauw. Die hempel is volgens mij in alle kleuren te bestellen. Rubber komt via via via en is alleen verkrijgbaar in 1000kg zakken..
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by Ranch73 »

okay,ik was in de veronderstelling dat je e.a had gekregen van een `rubbertoko` wellicht handig om te vermelden/delen welke toko,gewoon omdat het kan 8)
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Kras- en stootvaste zwarte verf voor in laadbak gezocht

Post by Remon. »

Ja, dat klopt ook. Ben via via met hun in contact gekomen om wat testjes uit te voeren. Is wel zo netjes om dan eerst even daadwerkelijk de tests goed uit te voeren en te communiceren voordat ik mensen op ze afstuur die een zakje willen hebben. :)
Post Reply