"milieuzone" in Utrecht - nieuwtje

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

"milieuzone" in Utrecht - nieuwtje

Post by sjak_brak »

http://www.knac.nl/2013/07/31/knac-wil- ... e-utrecht/

Voor mezelf niet van toepassing, maar voor anderen kan dit natuurlijk wel gevolgen hebben.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by HarleyRob »

Ouder dan 12 jaar voor benzine-auto's, ouder dan 8 jaar voor diesels. Ze zijn hartstikke bezopen daar in Utrecht! Ik ben benieuwd wat de exploitant van de grote parkeergarages in de binnenstad daar van vindt. Of de winkeleigenaren in Hoog Catharijne. Deze maatregel zal een enorme impact hebben op de commercie in de hele binnenstad... (maar misschien is dat wel juist de bedoeling....).
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by CVPI »

Ze blijven het keer op keer proberen, die vuile linkse rakkers... Té kansloos voor woorden.
Als je er zo aan stoort, dan donderstraal je toch lekker op buiten de randstad? Oh wacht, daar zitten ze niet op de hippies van GL, PVDA etc. te wachten.

Benzine 12 jaar en Diesel 8 jaar = "Parkeervergunningen voor deze auto’s worden ingetrokken." Staat ook in de link.

Doe eens normaal man!!! Mongrels!!!
Johan82
Posts: 3383
Joined: Sun Apr 10, 2005 4:09 pm

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by Johan82 »

Het is gelukkig geen geld kwestie, dat hebben ze genoeg in Utrecht!

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by Wilf »

Het zijn EU-regels die afgesproken zijn omdat onze lucht te smerig is. Op zich snap ik dat ze hier iets tegen moeten doen maar begin dan bij de bussen. En dan nog vraag ik mij af of een stad van gering formaat geheel omsloten door snel- en autowegen ooit schoon kan worden... Daar dan ook oude auto's verbieden?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by sjak_brak »

HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by HarleyRob »

En hoe gaan ze dit handhaven? Let me guess: door mensen uit de WW te plukken, die ze een scooter geven om dan de hele dag door de binnenstad te rijden en oude diesels op te speuren...... Die WW-ers komen trouwens wel met hun oude Mercedes diesel naar het stadskantoor voordat ze aan hun werkdag beginnen..... Moewhahahahahahahaha - PRUTSERS!!
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by Pavement Pounder »

Wilf wrote:Het zijn EU-regels die afgesproken zijn omdat onze lucht te smerig is. Op zich snap ik dat ze hier iets tegen moeten doen maar begin dan bij de bussen. En dan nog vraag ik mij af of een stad van gering formaat geheel omsloten door snel- en autowegen ooit schoon kan worden... Daar dan ook oude auto's verbieden?
Waarschijnlijk net als in Amstedam destijds krijgen de stadsbussen een ontheffing anders zou het te kostbaar zijn om de bussen te vervangen/om te bouwen.
Gelukkig hadden alle ondernemers geld zat zodat ze allemaal nieuwe vrachtautos konden kopen anders een fikse boete.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by Wilf »

Man man, Amsterdam, breek me de bek niet open... Als student werkte ik wel eens bij bij van Gansewinkel (Destra). Als je daar in bepaalde wijken niet precies op tijd was mocht je de milieuzone niet meer in. Want ja, de ontheffingen waren ook tijdgebonden. Een seconde te laat en de paaltjes bleven gesloten... Stinkstad :D
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by sansemiano »

autorijden en vooraal het bezit van een auto is veel te duur in dit land. daarom gaan mensen in ouwe autos rijden. het geld, dat mensen zouden kunnen besteden aan nieuwe schone autos wordt weggejat door de overheid.
pv-camaro
Posts: 336
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:03 pm

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by pv-camaro »

dacht dat het alleen Diesels betrof ?

Image
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by sjak_brak »

Yep, vandaar de update:
Saillant detail:
Volgens de KNAC is het door Groen Links geïnitieerde voorstel voor een milieuzone voor oude diesels vooral symboolpolitiek. Het zou in het betreffende gebied in de binnenstad gaan om slechts 120 oude dieselauto’s.
pv-camaro
Posts: 336
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:03 pm

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by pv-camaro »

nou dat zijn toch hoofdzakelijk die 123 diesels van Mercedes,
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by sjak_brak »

Er staat diesels ouder dan 15 jaar, tussen 1985 en 1998 zijn er geen W123s gebouwd, dus zal heel wat meer types auto kunnen treffen.
pv-camaro
Posts: 336
Joined: Sun Jul 24, 2005 8:03 pm

Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht

Post by pv-camaro »

Het is een belachelijke maatregel, maar dat dit in Nederland ook zou gebeuren was een kwestie van tijd.
In Duitsland is het al enkele jaren zo (umweltzones), en die zijn ze ook al aan het aanscherpen en uitbreiden.

Wat ik me afvraag zijn dit soort oude diesels niet aan te passen met een katalysator of roetfilter, of is dit niet mogelijk ?
Post Reply