Sowieso wil je liever om dat centrum heen rijden, want t stinkt daar naar pis, ik-verbeter-de-wereld-knakworstenkapsels en andere onsmakelijke zakenMatzwart wrote:Bovendien zijn er straks in Utrecht best wat mensen die met hun vieze stinkauto moeten omrijden want die mogen niet door het centrumgebied. Dat is inderdaad veel beter voor het milieu.
"milieuzone" in Utrecht - nieuwtje
Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht
Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht
Milieuzones zijn, hoe gek het ook klinkt, niet bedacht om beter voor het (globale) milieu te zijn maar omdat een stad niet aan de strenge luchtkwaliteitseisen van de EU voldoet. Dat geheel Nederland één grote afvoerput van het Ruhrgebied is waardoor de Hollandse lucht smeriger is dan de gemiddelde Chinese stad wordt dan maar even over het hoofd gezien Niet dat onze industrie in Rotterdam e.o. nou zoveel beter is...Matzwart wrote:Bovendien zijn er straks in Utrecht best wat mensen die met hun vieze stinkauto moeten omrijden want die mogen niet door het centrumgebied. Dat is inderdaad veel beter voor het milieu.
Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht
Ow.
Als je auto op diesel rijdt moet je aan de eis voldoen.
Maar als ik em nu op sla-olie laat rijden? Er staat wel diesel op het kenteken, maar je rijdt er niet op, dus de anti-diesel regel is niet aan de orde.
Als de FEBO mag in het centrum, dan moet dit ook kunnen toch.
Je hebt wel kans dat als meerdere mensen het doen de bewoners rond de Groen-Links-Stoplichten aan de centrum-ring (die vreemd genoeg voornamelijk op het file-veroorzakende Rood staan) hun ramen niet meer open krijgen na een week of 2-3. Naar buiten kijken zal al sneller niet gaan, maar dat is niet zo erg.
Als je auto op diesel rijdt moet je aan de eis voldoen.
Maar als ik em nu op sla-olie laat rijden? Er staat wel diesel op het kenteken, maar je rijdt er niet op, dus de anti-diesel regel is niet aan de orde.
Als de FEBO mag in het centrum, dan moet dit ook kunnen toch.
Je hebt wel kans dat als meerdere mensen het doen de bewoners rond de Groen-Links-Stoplichten aan de centrum-ring (die vreemd genoeg voornamelijk op het file-veroorzakende Rood staan) hun ramen niet meer open krijgen na een week of 2-3. Naar buiten kijken zal al sneller niet gaan, maar dat is niet zo erg.
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht
Nou Wilf, de meeste voorkomende winden in Nederland komen volgens mij meestal uit het westen dus lijkt mij dat de meeste vuile Pernis- en Ruhrdampen gewoon verder Rotterdam en die Heimat in waaien. Je ziet wat voor goor zooitje het is in Rdam...Wilf wrote:... Dat geheel Nederland één grote afvoerput van het Ruhrgebied is waardoor de Hollandse lucht smeriger is dan de gemiddelde Chinese stad wordt dan maar even over het hoofd gezien Niet dat onze industrie in Rotterdam e.o. nou zoveel beter is...
Wat die paar grote open riolen betreft die door sommige steden heen lopen, tja, wie gaat daar nou bij wonen?
Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht
Ja, die hele bruine vlek in Zuid Holland, tussen Zeeland en Den Haag, is inderdaad niet heel gezond, dat zei ik al, maar onderschat ook zeker de vervuiling uit het Ruhr niet. De wind waait niet altijd westelijk en het zit ook in de rivieren en dat verdampt er ook weer uit.
Kijk maar even naar die mooie rooie vlek in Europa hier:
Die grote rode vlek in het noordoosten van China begint vanaf Shanghai waar mensen met mondkapjes lopen in een lucht die niet veel vuiler is dan hier.
Overigens heeft het grote aantal mensen op een heel klein oppervlakte, en dus heel erg veel verkeer, ook zeker veel te maken met die grote vlek, dus ja, verkeer is toch een belangrijke factor…
Kaart van NO2 boven Europa:
Kijk maar even naar die mooie rooie vlek in Europa hier:
Die grote rode vlek in het noordoosten van China begint vanaf Shanghai waar mensen met mondkapjes lopen in een lucht die niet veel vuiler is dan hier.
Overigens heeft het grote aantal mensen op een heel klein oppervlakte, en dus heel erg veel verkeer, ook zeker veel te maken met die grote vlek, dus ja, verkeer is toch een belangrijke factor…
Kaart van NO2 boven Europa:
Last edited by Wilf on Mon Nov 25, 2013 9:51 pm, edited 1 time in total.
Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht
wel gek eigenlijk, onze regering wilt dat iedereen de lpg uit z'n auto haalt die nog geen 40 jaar oud is en een stad wilt geen vervuilende auto's maar lpg wel???
Ik snap er niets meer van
Ik snap er niets meer van
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht
Wilf, dat is allemaal data van 8 jaar geleden. Het is inmiddels veel 'gekleurder' hier...Wilf wrote: ...
Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht
En hoeveel % daarvan komt van onze auto's?
Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht
@Wilf: als die rode vlek boven NL alleen Zuid-Holland betref, waarom moeten mensen in andere provincies dan ook gaan betalen??
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: poging tot referendum tegen "milieuzone" in Utrecht
Omdat het meerokers zijn natuurlijk
"milieuzone" in Utrecht - nieuwtje
dat mil-jeu-geleuter van utrecht krijgt nog een staartje:
http://www.nu.nl/auto/4036615/autoclubs ... zones.html
http://www.nu.nl/auto/4036615/autoclubs ... zones.html
Automobiel Club (KNAC) stapt samen met tientallen klassieke autoclubs naar de rechter. Inzet is het tegengaan van milieuzones die in steeds meer grote steden worden ingesteld.
Dat maakte de Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club donderdag bekend.
''Milieuzones kosten de belastingbetaler miljoenen en leveren voor het milieu niets op. Bovendien mag elke stad zijn eigen voorwaarden aan zo'n zone verbinden. Daardoor is het voor de automobilist totaal onduidelijk is wat hij wel of niet mag'', zegt Peter Staal, directeur van de KNAC.
De belangenclub sleept in eerste instantie de gemeente Utrecht voor de rechter, de eerste stad in Nederland waar een milieuzone werd ingevoerd. De KNAC eist dat de maatregel wordt teruggedraaid.
''Utrecht kan beter het vuile openbaar vervoer met zijn rokende, dieselgestookte stads- en streekbussen aanpakken. Die mogen wél gewoon de milieuzone in'', aldus de directeur.
Duitsland
Volgens de KNAC is in verschillende Duitse steden gebleken dat het instellen van milieuzones voor personenauto’s niets heeft opgeleverd.
''De kosten waren gigantisch en het effect nul. In Utrecht ga je nu hetzelfde zien. Het is een overbodige maatregel, gericht op de verkeerde groep'', zegt Staal.
Re: "milieuzone" in Utrecht - nieuwtje
Gister in pownews was er iemand die nu dus met zn Lupo 3L niet meer naar zn werk in Utrecht mag, wat zon ding is natuurlijk extreem vervuilend (voor de ogen wel natuurlijk )
Re: "milieuzone" in Utrecht - nieuwtje
Lupo 3L: 830 kg, 3 cylinder diesel, rijdt ongeveer 1 op 30.
Waarom maken ze zich hier zo druk over? Zo'n zone heeft geen enkel milieueffect, kost veel geld en uiteindelijk lost het probleem zichzelf op, doordat de bulk van de auto's steeds schoner wordt.
Ondertussen stappen die Groen-Linkse stalinisten wel elke morgen in zo'n wel extreem vervuilende dieselbus van het Utrechtse OV.
Weg met alle steden en weg met Groen Links.
Waarom maken ze zich hier zo druk over? Zo'n zone heeft geen enkel milieueffect, kost veel geld en uiteindelijk lost het probleem zichzelf op, doordat de bulk van de auto's steeds schoner wordt.
Ondertussen stappen die Groen-Linkse stalinisten wel elke morgen in zo'n wel extreem vervuilende dieselbus van het Utrechtse OV.
Weg met alle steden en weg met Groen Links.
Re: "milieuzone" in Utrecht - nieuwtje
het leuke is dat wij hebben een lupo geproduceerd 30 juli 2005 kenteken afgegeven half 2006, dus als de regeling doorgaat dan mag een lupo met det 2005 niet meer rotterdam in en onze lupo omdat deze een jaar in de showroom heeft gestaan bij een dealer wel dus haha, dus zijn op dezelfde dag geproduceerd alleen op verschillende data op kenteken gezet.
Re: "milieuzone" in Utrecht - nieuwtje
Je hebt dus een goed gekeurde wagen, je betaald wegenbelasting en dan mag je toch rijden? Tja, hoe zat het ook alweer met die mega schepen, 16 bij elkaar vervuilen meer dan alle auto's op de weg, hoor je weinig over.