make that the cat wise

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: make that the cat wise

Post by rene74monte »

hahaha , ja , misschien wel ja ,
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: make that the cat wise

Post by Homer »

Of het grote APK boek aanpassen, bij twijfel van echtheid chassisnummer een identiteit onderzoek. Het volgende probleem is dat er meestal een correct chassis met juist chassisnummer eronder geschroefd is. Kennis had een suburan van '78 met een bovenbouw van 2004 correct volgens de 2/3 regeling maar wel met vraagtekens. ( deze is ondertussen gesloopt omdat men geen keuring aandurfde na uitbouw LPG installatie, en tja op LPG geen oldtimer meer dus flink aftikken in Appeldoorn ;) )
Last edited by Homer on Wed Sep 28, 2016 9:03 pm, edited 1 time in total.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: make that the cat wise

Post by Bromgabber »

Maar zoals RDW vroeger chassisnummers erin zette is er vaak twijfel :lol:
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: make that the cat wise

Post by thunderbuick »

Het is heel simpel voor de belastingdienst om te zorgen dat op elke auto in de overgangsregeling bij het afmelden een steekproef/id onderzoek komt waarvan de kosten worden doorberekend.
Weet niet wat er voor straf staat er op omkatten en dergelijke fraude maar alleen het ontduiken van die belasting zal flink in de papieren kunnen lopen en daarnaast zal het omgekatte hok ineens geen drol meer waard en onverkoopbaar zijn.
Je kunt er op wachten met gesjoemel op deze schaal terwijl iedereen weet dat het vaak gebeurd en in vele gevallen zo klaar als een klontje is.
Niet iedereen bij de overheid is achterlijk.......
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: make that the cat wise

Post by muddy bandit »

Schaf de idioot hoge MRB en BPM die Nederland als enigste land ter wereld heft af en het omkatten naar oudere leeftijd is al niet meer interessant.

Moet je eens kijken hoeveel Range Rovers en Mercedes G er in Duitsland bedrijfsmatig middels een chassiswissel volstrekt legaal (TUV-gekeurd) verouderd zijn geworden, allemaal puur voor de export naar Nederland.
In Duitsland raken ze die "omgekatte" gevallen aan de straatstenen niet meer kwijt, want er is geen duitser die meer gaat betalen voor iets wat kunstmatig ouder (dus minder waard) gemaakt is... er is daar totaal geen belastingtechnisch voordeel mee te behalen.

En veel van deze "importkatten" zijn door de RDW ook gewoon toegelaten conform de europese verdragen, de kentekengegevens werden gewoon 1:1 overgenomen...
guido
Posts: 156
Joined: Fri Jun 26, 2009 9:23 pm

Re: make that the cat wise

Post by guido »

Er is wel een verschil met het echt ombouwen op een oud chassis met een compleet foto verslag erbij dan ff een andere chassisnr inslaan.
Ik ken ook iemand die speciaal voor de nerderlandse markt mercedes g-klasse's ombouwde op een oud schassis .
De laatste die hij had gedaan is hij 6 jaar aan bezig geweest. Daar was hij aan bezig toen ze de belastingvrije maatregel naar 40jaar optrokken.
Dan heeft hij hem maar op grijs kenteken gezet.
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: make that the cat wise

Post by thunderbuick »

Er is idd wel verschil tussen legaal en de illegale weg maar het blijft een verzameling op wielen.
Dergelijke hokken krijgen later nooit een behoorlijke klassieker waarde omdat het een bij elkaar geraapte zooi is, slechte investering dus.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: make that the cat wise

Post by Corp »

Je koopt een auto toch niet als investering? JA, met negatief rendement. 15.000 aanschaf, 40.000 erin pompen en dan 25K waard LOL
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: make that the cat wise

Post by thunderbuick »

Corp wrote:Je koopt een auto toch niet als investering? JA, met negatief rendement. 15.000 aanschaf, 40.000 erin pompen en dan 25K waard LOL
Met die redenatie hoef je ook niet eentje te kopen die zijn geld waard is, gewoon kopen en je geld gaan verbrassen.
Er zijn idd mensen die bv. die auto's dan weer kopen kunnen voor een prikkie want die mensen verkopen in de regel alleen omdat ze geld nodig hebben en de auto kwijt moeten.
Waarom zou je niet een auto kopen die een positief rendement heeft dan?
Die mensen zijn er genoeg en die auto's kunnen net zo goed een hobby vervullen, daarnaast ben je na een aantal jaren je geld niet kwijt en kun je meer aanschaffen.
Domweg een auto kopen die je wat lijkt als je euro's je in de zak branden is niet zo moeilijk nee.
Het is maar net of je buiten je eigen hokje en vooruit kan en wil denken......
mercury-capri
Posts: 370
Joined: Sun Nov 14, 2010 7:24 pm

Re: make that the cat wise

Post by mercury-capri »

zo die cadillac ziet onder de kap en en van onder wel netjes uit, binnen ook redelijk zo te zien. Beetje Ratten look. wel een gave bak :D

Op rdw staat 74. Maar welk jaar zou dit moeten zijn? begin jaren 80.
(cadillac SEDAN DE VILLE 1974)

Deze vind ik ook heel netjes
http://link.marktplaats.nl/m1090916646

is volgens mij 75 ipv 68.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: make that the cat wise

Post by muddy bandit »

thunderbuick wrote: Dergelijke hokken krijgen later nooit een behoorlijke klassieker waarde omdat het een bij elkaar geraapte zooi is, slechte investering dus.
Net hoe je het wilt bekijken.
Het gaat bij die hokken ook totaal niet om de toekomstige klassiekerwaarde maar om de directe belastingwinst... en bij een gewichtige diesel of gasstook kan dat al snel zo'n 2500 euro per jaar aan mrb besparen, zo'n jaarlijkse rendement behaal je niet zo snel met klassiekerwaarde. ;)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: make that the cat wise

Post by Corp »

zeg maar, noem er 1 die een positief rendement heeft (en nee geen olds omega) die voor een beetje een gangbare prijs te koop is, waar je zonder veel geld in te steken lekker mee kunt rijden en dan met winst verkopen.

Ik vind trouwens origineel niks aan, het is altijd te slap, te sloom, ...dat is mijn probleem dat weet ik ook wel.
guido
Posts: 156
Joined: Fri Jun 26, 2009 9:23 pm

Re: make that the cat wise

Post by guido »

Als nu eens iedereen die zijn auto illegaal omkat terug op origineel papieren zet als hij hem verkoopt zou ik er geen probleem mee hebben.
Maar dan staan ze te koop en vraag je achter de originele papieren en worden ze boos want hij is toch rdw gekeurd en staat toch op papier.

Doen dan allemaal of ze van niets weten en dat hij zeker origineel is.Mij is dan een omgekatte meer waard als er de originele papieren en vinplaatje bij zijn zodat ik hem met de juiste papieren kan invoeren in belgie.
Zonder de originele papieren is hij mij de sloopprijs waard.

mvg Guy
willem
Posts: 1244
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:59 am

Re: make that the cat wise

Post by willem »

mercury-capri wrote:
Deze vind ik ook heel netjes
http://link.marktplaats.nl/m1090916646

is volgens mij 75 ipv 68.

En is ook geen Valiant maar een Dodge Aspen of Plymouth Volare
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: make that the cat wise

Post by sjak_brak »

muddy bandit wrote:Schaf de idioot hoge MRB en BPM die Nederland als enigste land ter wereld heft af en het omkatten naar oudere leeftijd is al niet meer interessant.
In Denemarken heb je "registratiekosten" van 180% van de prijs van de auto. Dat is natuurlijk veel beter :D
Post Reply