make that the cat wise
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: make that the cat wise
Is volgens mij een bovenbouw van rond 1985, binnen in ieder geval wel.
Re: make that the cat wise
Bouwjaar klopt natuurlijk niet met deze auto, maar wel een grappige verkoper...
Uit de advertentie
Marktplaats
Uit de advertentie
zit een dikke accu op !
Model coupe de ville kenteken sedan de ville!!
Marktplaats
Re: make that the cat wise
Is geen 78-er.Bromgabber wrote:Suburban 1978
Ben geen suburban kenner,
Alleen het frontje anders of is het geen 78er?
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: make that the cat wise
Zo leer ik nog eens wat
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: make that the cat wise
Die persoon is of dyslextisch of slecht in nederlands.ChevyKo wrote:Bouwjaar klopt natuurlijk niet met deze auto, maar wel een grappige verkoper...
Uit de advertentie
Veel advertenties van hem/hun moet je even twee keer lezen voordat je begrijp wat er staat
-
- Posts: 77
- Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm
Re: make that the cat wise
Hoe doen ze dat dan? Is het een +’85 op een chassis van ’78, of is een chassisnummer uitgeslepen en opnieuw ingelast of is er enkel geknoeid met papieren. Ik zie op de site van RDW ook nooit een chassisnummer staan, alleen het kenteken, hoe komt dat?Bromgabber wrote:Suburban 1978
Ben geen suburban kenner,
Alleen het frontje anders of is het geen 78er?
De reden waarom ik dit vraag is dit : deze wagens staan dikwijls heel laag geprijsd omdat ze zelf ook wel weten dat er iets mis is en om reden van jullie klote mrb-regels, wat ze natuurlijk wel heel interessant maakt voor ons belgen. Vraag is alleen, krijg ik zoiets op belgisch (oldtimer)kenteken?
Re: make that the cat wise
Chassisnummer wordt niet openbaar gemaakt door de RDW. Staat wel in de papieren, en met een VIN-decoder kan je dan ook controleren wat voor wagen het is. (let wel, jaartal uit VIN is gebaseerd op modeljaar, dat meestal al in augustus/september van voorafgaande kalenderjaar begint)
Bij interesse dus chassisnr aan de verkoper vragen, en liefst ook de fendertag. Als smoes kan je dan aangeven dat dit is om de factory-options te decoderen of zoiets.
Of je dit soor sjoemelwagens in Belgie op kenteken krijgt, geen idee... lijkt me dat ze bij jullie bij import ook identiteit van een wagen vaststellen/controleren?
Bij interesse dus chassisnr aan de verkoper vragen, en liefst ook de fendertag. Als smoes kan je dan aangeven dat dit is om de factory-options te decoderen of zoiets.
Of je dit soor sjoemelwagens in Belgie op kenteken krijgt, geen idee... lijkt me dat ze bij jullie bij import ook identiteit van een wagen vaststellen/controleren?
-
- Posts: 77
- Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm
Re: make that the cat wise
Als ie uit een europees land komt en alle nodige papierwerk is aanwezig (kentekenbewijs deel 1 en 2 geloof ik) gaan ze de VIN normaal niet verder onderzoeken; Ze gaan natuurlijk wel controleren of de VIN van de wagen overeenkomt met de VIN op de papieren en of er geen sporen zijn zijn van manipulatie aan het VIN-nummer. Vandaar mijn vraag : hoe wordt er omgekat?
Last edited by Camatruder on Thu Feb 12, 2015 12:23 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: make that the cat wise
Chassisnummer van een ander kenteken erin slaan met slagletters of graveren.
Re: make that the cat wise
Dat zal van geval tot geval verschillen.Camatruder wrote:hoe wordt er omgekat?
Je moet dus goed opletten, en als je verdachte zaken ziet, of je vertrouwt het niet helemaal, laat een wagen gerust staan. Er staan nog 100 miljoen andere wagens te koop
-
- Posts: 77
- Joined: Sun Dec 30, 2012 3:50 pm
Re: make that the cat wise
Inderdaad beter laten staan denk ik, anders ieder jaar bibberen op de jaarlijkse keuring dat de inspecteur ziet dat uiterlijk en bouwjaar niet overeenstemmen.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: make that the cat wise
straks maakt het geen zak meer uit hoe hard ze om de wegenbelastingregeling vechten door dit soort praktijken gaat straks helemaal alles naar de kloten , eigenlijk gelijk doorgeven aan de politie en rdw
Re: make that the cat wise
Dit is toch de 2/3 regel, volgens de regels hier in NL MOET 2/3 van het origineel bouwjaar zijn , wel wat is dan 1 en 2 en 3
1= de carrosserie
2= de drive line, motor, bak, assen.
3= Het chassis
Wel wat doet men dan, men koopt een oude sub van '78 waar de carrosserie bijna van vergaan is, dus erg rot/slecht. Men sloopt de bovenbouw eraf en vernietigen deze (sloop dus ) Dan koopt men als het goed is een sub die jonger is, en dus beter van '85 of zelfs jonger, er zijn er bekend van bv '98 en monteert dan de deze bovenbouw nadat men deze van het chassis gelicht heeft op het chassis van de '78er
In Nederland is het 2/3 regel bindend voor bepaling hoe oud een auto is, in dit geval is het chassis en de drive-line van '78 dus 2/3 van de auto is uit '78 en klaar is kees, een auto uit '78 , met techniek om te bedienen uit '85 of '98
Alleen in heel het verhaal kun je , je afvragen waar de bovenbouw vandaan komt ? :arrow:
Geloof dat dit verhaal redelijk klopt, is het niet zo hoor ik het graag !
1= de carrosserie
2= de drive line, motor, bak, assen.
3= Het chassis
Wel wat doet men dan, men koopt een oude sub van '78 waar de carrosserie bijna van vergaan is, dus erg rot/slecht. Men sloopt de bovenbouw eraf en vernietigen deze (sloop dus ) Dan koopt men als het goed is een sub die jonger is, en dus beter van '85 of zelfs jonger, er zijn er bekend van bv '98 en monteert dan de deze bovenbouw nadat men deze van het chassis gelicht heeft op het chassis van de '78er
In Nederland is het 2/3 regel bindend voor bepaling hoe oud een auto is, in dit geval is het chassis en de drive-line van '78 dus 2/3 van de auto is uit '78 en klaar is kees, een auto uit '78 , met techniek om te bedienen uit '85 of '98
Alleen in heel het verhaal kun je , je afvragen waar de bovenbouw vandaan komt ? :arrow:
Geloof dat dit verhaal redelijk klopt, is het niet zo hoor ik het graag !