make that the cat wise

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: make that the cat wise

Post by enrique »

HarleyRob wrote:Het is gewoon een schitterende auto.
:lol: :lol: inderdaad ja :lol:
68 Cougar
Posts: 1340
Joined: Sun Jun 08, 2008 10:08 am

Re: make that the cat wise

Post by 68 Cougar »

:lol: :thumbsup: :D
Johannes El Camino
Posts: 514
Joined: Sun Jun 24, 2012 7:57 am

Re: make that the cat wise

Post by Johannes El Camino »

Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: make that the cat wise

Post by Remon. »

Sjesus. Dat je je daar als bedrijf aan brand, die omgekatte troep. Zeker in dit overduidelijke geval.
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: make that the cat wise

Post by Bromgabber »

Zat autobedrijven die geen idee hebben van amerikaans spul..
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: make that the cat wise

Post by Remon. »

Maar je hoeft nog geen verstand te hebben van Amerikanen om te kunnen zien dat dit niet uit '78 komt. Of zijn sommige mensen echt zo stom :o Geloof der niks van.
rakkert
Posts: 398
Joined: Wed Jan 16, 2013 5:56 pm

Re: make that the cat wise

Post by rakkert »

Remon. wrote:Sjesus. Dat je je daar als bedrijf aan brand, die omgekatte troep. Zeker in dit overduidelijke geval.
Bromgabber wrote:Zat autobedrijven die geen idee hebben van amerikaans spul..
Remon. wrote:Maar je hoeft nog geen verstand te hebben van Amerikanen om te kunnen zien dat dit niet uit '78 komt. Of zijn sommige mensen echt zo stom :o Geloof der niks van.
als het met het chassis van een 1978 impala kan.
dan kan het ook met het chassis van een 1978 caprice:
Hallo,

Lang geleden heb ik al beloofd om een topic te starten over mijn ombouwproject.
Vorig jaar heb ik een 91er Caprice gekocht die in het verleden van Eelco (bowtie) is geweest.
Ik vind deze auto's fantastisch rijden maar rijd met mijn andere Caprice'n wegenbelastingvrij, dus vandaar dat ik buiten mijn Impala SS uit 1995 liever geen wegenbelasting meer betaal.
Een paar jaar geleden heb ik een Impala sedan V8 uit 1980 gekocht die een knik in het dak had na een ongeval.
Deze carroserie heb ik van zijn chassis afgehaald en het chassis heb ik met mijn beste onderdelen perfect opgeknapt.
Na veel nameten en verdiepen ben ik erachter gekomen dat het mogelijk is om de carroserie van een boat op dit 80er chassis te monteren.
Dit heb ik eerst geprobeerd met een sloop-carroserie van een boat zodat ik geen mooie boat hoef te verknallen.
Dit is gelukt en daarom heb ik de sloop-carroserie er weer vanaf gehaald en ben ik op zoek gegaan naar een mooie full-loaded boat.
Via het forum/Marktplaats kwam ik terecht bij de ex-Caprice van Eelco die wat technische mankementen had (katalysator verstopt waardoor het vermogen weg was en de achteras defect).
De motor en bak zijn nu bij een kennis van mij en bouwt deze in een 65er Impala coupé.
Ik heb bij de RDW geinformeerd en mag gebruik maken van de 2/3 regeling, kortgezegd; de carroserie is 1/3 en de rest moet oud zijn (bij deze dus van 1980).
Dus oud chassis en oude drijflijn, carburateur motor, geen Th700R4, geen ABS etc.
Hieronder enkele foto's tijdens het ombouwen, het is enorm veel werk waarbij je tegen veel dingen aanloopt die aangepast dienen te worden.
Inmiddels staat hij weer op wielen en zijn we de motor aan het aansluiten.
Het wordt een Impala op kenteken maar ik wil er geen nep-SS van maken terwijl hij er wel diverse accenten van krijgt zoals de grille, wielen, achterspoiler, kofferembleem etc.

Image

Image

Image

Image

Image

Grts. Tim
m. vr. gr jacques
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: make that the cat wise

Post by Remon. »

Het kan ook zeker. Dit geldt ook voor alle pickups. Maar dat wilt nog niet zeggen dat het een ombouw is. Kans is aanzienlijk groter dat enkel de nummers zijn overgezet.
Johannes El Camino
Posts: 514
Joined: Sun Jun 24, 2012 7:57 am

Re: make that the cat wise

Post by Johannes El Camino »

het is in de buurt, mijn nieuwsgierigheid is gewekt
zal er maar eens ff een kijkje nemen
Last edited by Johannes El Camino on Sat Jan 11, 2014 1:09 pm, edited 1 time in total.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: make that the cat wise

Post by franky »

Bromgabber wrote:Zat autobedrijven die geen idee hebben van amerikaans spul..

dit autobedrijf heeft er echt wel verstand van, staat als Chevrolet CHEVROLET GG 21306 Van bus uit 1979 voor 1750 te koop, zo te zien is ie uit de jaren 88 tot 93.

http://www.adriaansenclassics.nl/index.php?occasions=1

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... otos;pid=2
rakkert
Posts: 398
Joined: Wed Jan 16, 2013 5:56 pm

Re: make that the cat wise

Post by rakkert »

franky wrote:dit autobedrijf heeft er echt wel verstand van
de heer adriaanse heeft er echt wel meer verstand van dan jij denkt.
maar vertel jij dan maar eens hoe hij moet adverteren?
misschien iets in de trant van:
chevy van, datum eerste toelating is 1979, maar het is zo te zien een wagen uit de jaren 88 tot 93'
hij verkoopt dat ding onder vermelding van het jaartal dat op de officiële papieren staat.
waarschijnlijk heeft hij zelfs nog even het chassisnummer gecheckt, wat kan hij dan verder nog doen?

m. vr. gr jacques
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: make that the cat wise

Post by franky »

@rakkert, hij kan bijvoorbeeld de auto niet verkopen, ik zou zelf mijn naam niet ter grabbel willen gooien voor € 1750 en ik denk dat ie als inruil misschien € 1000 betaald heeft
rakkert
Posts: 398
Joined: Wed Jan 16, 2013 5:56 pm

Re: make that the cat wise

Post by rakkert »

hij verkoopt iets dat volgens de officiële papieren klopt.
misschien heeft de rdw een foutje gemaakt, moet hij daar dan zelf achteraan gaan?

dit topic is aangemaakt om zaken die op het eerste gezicht niet kloppen te posten.
of de aanbieders dit vervolgens wel of niet verkopen, dat zal mij worst zijn.
als er gedonder van komt is dat 'hun pakkie an'

maar lees dit voorbeeld eens:
Peter Pontiac wrote:Ik ken een ford excursion van denk ik 2007 en het kenteken zegt '73 Ford......

Ik had een steekproef en de RDW meneer kende de auto en zei dat het chassinummer klopte.....dus :oops:
m. vr. gr jacques.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: make that the cat wise

Post by franky »

kijk als Adriaanse nou erbij gezet zou hebben bouwjaar 1979 model 1990 dan is ie eerlijk bezig,

en ja dit topic is aangemaakt om zaken die op het eerste gezicht niet kloppen te vermelden en dit is er zo een, je zou die van maar kopen en bij een steekproef te horen krijgen dat je kenteken ingenomen wordt omdat het kenteken niet bij de auto hoort, dan ben je niet blij als koper en vervloek je de verkoper in dit geval adriaanse
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: make that the cat wise

Post by Ranch73 »

franky wrote:dan ben je niet blij als koper en vervloek je de verkoper in dit geval adriaanse
Is ook niet netjes :P
Post Reply