vraag over slotenset na inbraak

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
desperado
Posts: 111
Joined: Wed Oct 19, 2011 12:57 pm

vraag over slotenset na inbraak

Post by desperado »

Gisteren, zaterdag 8 juni is er in mijn auto (prachtige GMC Suburban uit 81) ingebroken. Ze dachten kennelijk dat er wat te halen viel maar ze kwamen niet alleen bedrogen uit, maar ook werden ze nog eens gestoord... door mij! Ik kreeg ze helaas niet te pakken, maar kan nog net het kenteken van de vluchtauto onthouden en na wat minder dan 1,5 uur zaten ze alle drie achter de tralies (echt gebeurd!).

Lang verhaal kort: rechterportier hebben ze met een schroevedraaier het slot uit geforceerd en geprobeerd radio te verwijderen. Slotgat kun je bijna 2 vingers doorsteken. Dashboard flinke schade en bezel in stukken gebroken.

Nou to the point: Ik zie bij LMC cilindersetjes voor een prikkie maar altijd maar voor 2 cilinders en met 2 sleutels. Nu heb ik 3 cilinders want achterruit is met dezelfde sleutel. Moet ik andere cilinderset hebben (en waar) of hoe houd ik nou maar 2 sleutels aan mijn bos autosleutels (deuren en contact, wat ook al één meer is dan voor de meeste anderen auto's)?

Bedankt vast voor reactie
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by Funk »

Ik heb er ook naar gezocht, maar de sloten van 'onze' auto's zijn gewoon compleet achterhaald en volgens mij is er weinig anders mogelijk dan sloten van een modernere auto in te bouwen.
na wat minder dan 1,5 uur zaten ze alle drie achter de tralies (echt gebeurd!).
:lol: 8) 8) 8)
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by Texas Boy »

desperado wrote:Nou to the point: Ik zie bij LMC cilindersetjes voor een prikkie maar altijd maar voor 2 cilinders en met 2 sleutels. Nu heb ik 3 cilinders want achterruit is met dezelfde sleutel. Moet ik andere cilinderset hebben (en waar) of hoe houd ik nou maar 2 sleutels aan mijn bos autosleutels (deuren en contact, wat ook al één meer is dan voor de meeste anderen auto's)?

Bedankt vast voor reactie

Misschien gebruikt in Nederland en Blazer en Jimmy past ook.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by Remon. »

Informeer even bij Willem in Lopik. Die heeft van iets Suburban/Blazer-achtigs liggen. Een nieuw set ga je zo 1,2,3 niet vinden denk.

Wel top dat je ze gepakt hebt! Wat zal het worden? Taakstrafje of waarschuwing? :?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by boyanka »

:? zal wel bij een waarschuwing blijven, je kan immers niets bewijzen
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by Ranch73 »

Wellicht heeft blazerparts in Numansdorp e.a. liggen.
desperado
Posts: 111
Joined: Wed Oct 19, 2011 12:57 pm

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by desperado »

Inmiddels weet ik wat reparatie moet gaan kosten, tussen 1000 en 1500 euro.

Zal informeren bij blazerparts.

Stel het uitvoeren nog even uit, iemand moet al die reparaties gaan betalen. Met sikaflex voorlopig staalplaatje over slotgat geplakt als noodoplossing.

Wel jammer is dat de politie je in je nek zit te hijgen dat ze asap de aangifte moeten hebben, me keer op keer bellen welke spullen er ook weer ontvreemd waren maar ze terughalen: "daar bellen we u over terug"..... ik zit nog te wachten...
desperado
Posts: 111
Joined: Wed Oct 19, 2011 12:57 pm

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by desperado »

Gisteren was de strafzitting ivm de inbraak/braakschade. De gedaagde kwam niet opdagen en de advocaat was niet gemachtigd door hem dus die kon niets van mijn schadeeis aflullen.
De rechter kende me op 50 euro na heel het schadebedrag toe, wat na aftrek van 300 euro eigen risico toch nog tegen de 2000 euro aanloopt.

Nu moet ik nog zien wanneer ik dat geld krijg maar zo zie je maar dat het zin heeft om naar die zaak te gaan als je iets eist. Schijnbaar schiet de staat voor, fingers crossed zeg maar...

Had ik niet bij de zitting uitleg kunnen geven over waarom we en tas met kleding missen dan had ik 600 euro minder toegekend gekregen. Die tas is overigens zeker niet verzonnen want we hadden net een fotoshoot gehad vanwege het mooie weer. :-D
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by sjak_brak »

Dat is goed nieuws!
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by chevystan67 »

desperado
Posts: 111
Joined: Wed Oct 19, 2011 12:57 pm

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by desperado »

chevystan67 wrote:hebbie hier wat aan
Kijk, dat is inderdaad wat ik zocht!
Na wat nadenken gaat het denk ik echter toch electrisch en met afstandsbediening worden. gemak dient de mens dan toch maar. Hou ik één portier met slot over, de ander maken we gewoon dicht...8-)
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by 29er Hot Rod »

mooi dat ze gepakt zijn, maar volgende x een staaf ijzer in hun nekkies leggen he, schijt aan geld :D 8)

(ik heb regelmatig complete slotsetjes uit sloper Chevy's mocht je daar wat aan hebben ?)

greetz Ep
68 Cougar
Posts: 1340
Joined: Sun Jun 08, 2008 10:08 am

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by 68 Cougar »

desperado wrote:de ander maken we gewoon dicht...8-)
Als je bedoelt "permanent dicht": dat mag niet (meer) - alle portieren moeten open kunnen...

Gr.,
Alexander.
desperado
Posts: 111
Joined: Wed Oct 19, 2011 12:57 pm

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by desperado »

68 Cougar wrote: Als je bedoelt "permanent dicht": dat mag niet (meer) - alle portieren moeten open kunnen...
Bedankt, maar ik bedoel eigenlijk alleen zonder sleutelgat op de deur. Van binnenuit openen en electrisch is dan nog wel de bedoeling... was niet heel duidelijk inderdaad.
68 Cougar
Posts: 1340
Joined: Sun Jun 08, 2008 10:08 am

Re: vraag over slotenset na inbraak

Post by 68 Cougar »

:thumbsup:
Post Reply