geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by paulv »

ik heb een jeep wrangler van 1986. deze was tot vorige maand volledig casco verzekerd voor ongeveer 350,- (oldtimer, taxatie waarde 18.000€ )
Ik heb in maart een brief gekregen van de verzekeraar dat de auto niet meer voldoet aan de oldtimer voorwaarden en door voor niet meer verzekerd is vanaf 1-5-2013. via mijn tussenpersoon heb ik een aanbod gehad van 800,- per jaar.. aangezien ik dit verschil veel te groot vind ben ik verder gaan zoeken..

Er is nu niemand meer die mijn jeep als oldtimer wil verzekeren omdat hij niet voorkomt in de "onschatbare klassieker" dus zit waarschijnlijk vast aan 800,-
absolute onzin natuurlijk , maar wat doe je eraan?

Kan ik deze jeep nog ergens voor een normale prijs verzekeren?
heb het halve land al gebeld.. zonder resultaat..

plus vanaf januari 1500,- wegenbelasting gaan betalen per jaar...
dus van 350,- naar 2300,- per jaar voor 5000 km..

VOEL ME AARDIG BESTOLEN !!

wat is wijsheid..

groet Paul
Milsbeek
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by sjak_brak »

Heb je al bij de KNAC geinformeerd?

En wat was voorheen de definitie van klassieker bij je huidige verzekeraar, en waarin is die veranderd? Heb je hierover heldere uitleg gekregen? Of alleen een standaard kutbriefje zonder echte uitleg?

Ik heb pickups en vans verzekerd gehad, die staan gegarandeerd niet in de onschatbare klassieker, dus dat lijkt me kont-argument.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by Supervaags »

paulv wrote:Ik heb in maart een brief gekregen van de verzekeraar dat de auto niet meer voldoet aan de oldtimer voorwaarden en door voor niet meer verzekerd is vanaf 1-5-2013.
die verzekeraar wist in maart al wat er zou worden besloten?
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by rene74monte »

verdomme ja , dat gezijk gaan we nu natuurlijk ook nog krijgen
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by rene74monte »

maar als je een auto op benzine hebt dan blijft het wel een oldtimer toch?
camino59
Posts: 708
Joined: Sun Feb 28, 2010 5:06 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by camino59 »

Ik had ook via mijn tussenpersoon bergrepen dat de verzekeringen moeilijk doen wat betreft oldtimers.
Wilde in Januari mijn Galant van 82 verzekeren bij de europeesche waar ik de Cadillac ook verzekerd had. Kon ik daar de Galant helemaal niet meer verzekeren als oldtimer! Die homo's!

Ben dus overgestapt naar een andere verzekering (ASR), nu wel als oldtimerverzekerd, maar moet ook meer premie betalen. Ongeveer 4 euro per maand meer. :P

Misschien kun je daar eens navragen, als je dat niet al gedaan hebt. :D

Succes ermee!
Johan82
Posts: 3383
Joined: Sun Apr 10, 2005 4:09 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by Johan82 »

Ik zit nu bij ASR, maar zit toch te denken om over te stappen naar Herasto.
http://www.herasto.com/oldtimer/premie-berekenen.html
Iemand ervaring met ze?
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by Remon. »

Kijk een naar OVHV. Echt top gasten. Geen gezeik en gezeur.

Met mijn trucks zaten ze overal te moeilijk te doen over bedrijfsauto kenteken of dat de brandstof lpg was. Hier niet het geval en zeer vriendelijke mensen. Ze hebben ook een goede regeling voor taxatie en ik kreeg zelf resterende verzeker bedrag terug bij verkoop. En dat op een jaarbedrag van zo'n €100,-

Europeesche zijn een stelletje lijers. Kicken je er zonder pardon, na jaren trouwe dienst, uit omdat ons campertje uit '72 een diesel is :? Nooit iets hoeven claimen.
fbird92
Posts: 704
Joined: Sun Dec 24, 2006 3:01 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by fbird92 »

Dan ga ik het helemaal wazig maken, mijn Trans -Am is als oldtimer verzekerd bij de europeesche omdat ARS geen oldtimerverzekeringen deed...Als Camino59 het nog snapt doe ik het ook...
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by Texas Boy »

Misschien even wat namen van bedrijven plaatsen die gewoon vanaf 2014 auto's ouder dan 25 jaar als oldtimer blijven zien, denk dat diverse mensen tegen deze problemen gaan aanlopen.
bigchevy
Posts: 715
Joined: Sun Aug 07, 2005 12:03 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by bigchevy »

ga er maar vanuit dat de vezekeringen nog veel duurder worden.
ook ivm met de vele diefstallen en branden die er komen gaan niemand laat toch zn spaar centen afnemen en zorgt toch dat het via via weer goed komt dan heeft de 40+ groep straks een hele dure.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by paulv »

Hoera gelukt bij HERASTO !!

normaal nemen ze hier ook GEEN jeeps als oldtimers omdat het hier vanwege het terrein rijden teveel kosten gedeclareerd worden..

Maar naa enig aandringen en duidelijk gemaakt te hebben dat het hie om een volledig gerstaureerde "straat"auto gaat en niet om een cross/terrein auto zijn ze overstag gegaan..

volledig casco 286,- euro!!
erg blij mee..

groet Paul
Milsbeek

ik heb er wel 20 gebeld en allemaal hanteerden ze de "onschatbare klassieker" als richtlijn... gaat nog wat worden in de toekomst..
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by sjak_brak »

paulv wrote:ik heb er wel 20 gebeld en allemaal hanteerden ze de "onschatbare klassieker" als richtlijn...
Waarschijnlijk zijn dat allemaal tussenpersonen die iets aanbieden van dezelfde verzekeraar.

Wat een bs-regeling trouwens, de o.k. is erg incompleet. Maar ja, ik heb ook wel eens verhalen gehoord over RDW-keurmeesters die dat soort hobby-boekjes aanhouden als referentie voor fabrieksgegevens :?

Het argument van terreinrijden kan ik me nog iets bij voorstellen, want daarmee ga je in feite buiten de doelstelling van een (goedkope) klassiekerverzekering.

In ieder geval mooi dat er nog iemand bereid is om maatwerk voor je te leveren :thumbs:
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by camaro67 »

Zit ook al zo'n 10 jaar bij herasto,of ze goed zijn weet ik eigenlijk niet omdat ik ze gelukkig nooit voor schade nodig heb gehad ;) .
ik laat de taxatie altijd uitvoeren door een taxateur die zij adviseren,en neem de hoge eigen risico,voor een lage premie .
want als die los wordt gereden of een grote schade kan die €450,- er ook wel vanaf.
p.s ze zijn nu samen gegaan met Van Steensel uit rotterdam.
https://www.vansteensel.nl/assurantie-p ... zekeringen

Gr.Joop
firebird400
Posts: 411
Joined: Fri Jun 25, 2004 1:12 pm

Re: geen oldtimerverzekering meer voor JEEP

Post by firebird400 »

Zit ook al 12 jaar bij Herasto, goede ervaringen mee, sturen ook op tijd een reminder als de taxatie vernieuwd moet worden.
Post Reply