Meivakantie in Florida fotos

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Meivakantie in Florida fotos

Post by Martin71RS »

tuurlijk...geen probleem :)
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: Meivakantie in Florida fotos

Post by takel »

:thumbs:
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: Meivakantie in Florida fotos

Post by Dinant MK III »

Martin71RS wrote:Meivakantie lekker 2 weken naar Florida gegaan met m'n gezin.
In de Everglades nog een kleine aligator vastgehouden en uiteraard met een airboat gaan varen, blijft geweldig!
Image
Hey! Billy Swamp Safari, daar zijn wij ook geweest in 2006! 8) Airboat die wegging was al vol toen we ons aanmeldden... dus toen konden we met z'n tweeën in de andere airboat, en moest ie een paar minuten inhalen om op tijd bij de "voederplek" te zijn. Dat ging hard! :eek:
Nog steeds hondenbrokken voeren aan de alligators en 'wild hogs' tegelijkertijd daar?

Wij gaan dit jaar naar de andere kant: start/finish San Fransico, beetje 3 weken rondtoeren daar. Iemand nog tips? Welke auto vooral NIET te huren, en welke hotels NIET, bijv.? :D
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Meivakantie in Florida fotos

Post by Texas Boy »

Dinant MK III wrote:Wij gaan dit jaar naar de andere kant: start/finish San Fransico, beetje 3 weken rondtoeren daar. Iemand nog tips? Welke auto vooral NIET te huren, en welke hotels NIET, bijv.? :D

Autohuur is afhankelijk van hoeveel personen en wat je wilt kopen, een convertible zit zo vol. In SF vind je niet zo makkelijk een hotel, parkeren is ook vaak lastig, maar natuurlijk wel de moeite waard.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Meivakantie in Florida fotos

Post by Martin71RS »

klopt, Billie swamp safari....voeren deden ze ook toen ik er was in 2000, nu doen ze dat niet meer (mag geloof ik niet meer wettelijk?). 1e ritje airboat konden we nog net voorrin zitten, 2e ritje zaten we met z'n 4tjes in de boot :) het was niet heel erg druk. Heb jij toen "Superman" nog gezien? Deze is gestorven door ouderdom....was echt een giga aligator....

ik weet niet of je van pretparken houdt? wij hadden vorig jaar een city pass, 3 dagen Disney, 1 dag Universal en 1 dag Sea World. Aanraders zijn Transformers in Universal en Cars Land in Disney...deze moet je als allereerste als je binnenkomt op t park doen anders is t 2 tot 3 uur wachttijd.

Autohuur...beetje persoonlijk, wij nemen altijd een standard SUV bij Alamo, groot genoeg voor 2 volwassenen en 2 kids incl 4x koffer/4x handbagage...dit keer had ik geluk met een full size SUV voor de prijs van standard :D

ik vond het heel leuk maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de westkust, volgend jaar wil ik ook daar weer heen.....eerst nog effe Vegas in November 8)

veel plezier!
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: Meivakantie in Florida fotos

Post by Dinant MK III »

Superman? Zou kunnen... we hebben er wel eentje gezien, een meter of 3-4, die lag zo'n beetje in het midden van het parkje, in een soort van zwembad met betonnen muur er omheen. Eens kijken of ik die foto's nog ergens heb ... 8)
Pretparken zijn leuk, maar we gaan voor het rijden en de natuurparken. Gister een beetje van alles zitten zoeken. Start/finish is niet meer S-F.
Het plan is nu (nog...); naar Denver vliegen, van daaruit met de huurauto via, via, via naar San Fransisco en daar dan nog 2 dagen blijven, en dan van daar terug naar Amsterdam.

Hoe boeken jullie je reizen eigenlijk, Martin? Via een reisburo?
Ik heb online iets gevonden over Tioga Tours. Ken je dat?
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Meivakantie in Florida fotos

Post by Texas Boy »

Dinant MK III wrote:Ik heb online iets gevonden over Tioga Tours. Ken je dat?


Als je weet waar je aankomt en gaat vertrekken offertes opvragen bij de diverse reisbureau's zoals Tioga of http://www.exit-reizen.nl/ of http://www.jandoets.nl/ Beste dus een fly-drive boeken met een hotel voor de eerste nacht, want je moet aangeven waar je verblijft in Amerika.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Meivakantie in Florida fotos

Post by Martin71RS »

2011 hebben we een "voorgebakken" reis geboekt, 3 weken westkust... incl SF, LA, LV, Yosimite, Death Valley, Grand Canyon, Bryce, Zion, Monument Valley....veel rijden, veel gezien.

zoiets als dit:
http://www.kuoni.nl/noord--en-midden-am ... =overzicht

2012 Westkust 3 weken, zelf samengesteld aan de hand van plaatsen waar we heen wilde gaan en dan wat langer op bepaalde plekken en wat minder in de auto, iets duurdere tickets genomen voor een directe vlucht LA....wel zo prettig.

2013 2weken Florida, weer een voorgebakken reis en toch weer 3000km.

voorbeeld:
http://www.arke.nl/vakantie/verenigde-s ... ramma.aspx

2014 wil ik als t lukt weer westkust voor 3 weken, zelf samenstellen.

Ik doe het steeds via D-reizen....goede ervaringen mee en goede service (maar dat kan natuurlijk ook per filiaal verschillen), ik heb dan ook een pasje bij hun, kost 1 malig een paar tientjes maar die "verdien" je al terug bij de eerste reis en t is geloof ik 2 jaar geldig....met mn tickets boeken voor Vegas hoefde ik dan bijvoorbeeld geen boekingskosten te betalen. Zij hebben toegang tot de meeste reisorganisaties en vinden voor mij steeds wat ik wil.

13 jaar geleden samen met mn vrouw 3 weken geweest en toen hadden we alleen vlucht en 1e nacht geboekt en dat ging prima....alleen was dat in Mei en was t niet druk....probeer dit niet in t hoogseizoen want als je al plek vind betaal je de hoofdprijs! (en voor mij nu met kinderen wil ik dat risico niet lopen)
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: Meivakantie in Florida fotos

Post by Dinant MK III »

Aha, Kuoni heeft ook interessante opties...
We zitten nu bij Tioga te kijken, en willen eigenlijk ongeveer dit: "Rocky Mountains to Pacific"
Dus vanuit Denver, door de uitlopers van de Rockies, via-via naar San Fransisco. Alleen Death Valley en Las Vegas trekt ons dus totaal niet...
Maar goed, tis een leuke basis om op verder te borduren. 8)
Post Reply