Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by kikkegek »

namens Maria Pels

Lieve (Facebook vriendjes). Zoals de meeste van jullie wel weten ben ik al lange tijd bezig in de strijd tegen het MRB verhaal met betrekking tot klassiekers. Er staat nu heel wat te gebeuren en daar heb ik heel veel hulp bij nodig! Als je een warm hart voor klassiekers hebt wil ik je vragen het volgende te lezen en te ondersteunen door je in te schrijven op de site. En deel dit alsjeblieft met mensen waarvan je denkt dat zij ook een warm hart hebben voor klassiekers.
We hebben minimaal 70'000 inschrijvingen nodig om de actie kracht bij te zetten!

Onze missie:
Onvoorwaardelijk behoud van de regeling vrijstelling motorrijtuigenbelasting (MRB) zoals we die tot nu toe kennen.

De insteek:
Vertrouwen. Een overheid moet immers betrouwbaar zijn. Een regel zonder dringende noodzaak in een tijdsbestek van enkele jaren herhaaldelijk veranderen wekt bij de burger geen vertrouwen.

De feiten:
De staatssecretaris heeft zijn standpunten grotendeels gebaseerd op verkeerde feiten en subjectieve rapporten. Tevens heeft hij met de verkeerde instanties gesproken; de alliantie vertegenwoordigt immers maar een heel klein deel van de oldtimerliefhebbers, en enkele leden van die alliantie hadden zelfs geheel andere belangen te verdedigen.

Wat ging er tot nu toe mis? Zo’n beetje alles. Vanaf de vooringestelde aversie tegen youngtimers en oldtimers van de staatssecretaris tot de jammerlijk gekozen strategie van FEHAC en KNAC. Om over de overige blunders nog maar te zwijgen.

Kunnen we de zaak nu nog omdraaien? Ja. Wij denken van wel. Het is nog niet te laat, maar we moeten nu wel alle zeilen bijzetten. Garanties zijn er dan ook niet, maar we gaan het proberen!

Wat kun jij doen?
Ben jij de trotse bezitter van een of diverse oldtimers of youngtimers, dus auto’s, motoren, vrachtwagens, 4x4, customs en alle daaraan aanverwante stromingen? Raakt deze gewijzigde regeling jou keihard in je portemonnee? Draag je op een andere manier het in stand houden van ons rijdend cultureel erfgoed een warm hart toe? Dan kun jij ons helpen. Wij moeten de politiek bewijzen over een sterke en grote achterban te beschikken. Hoe groter onze achterban, hoe sterker onze lobby. Schrijf je nu in op http://www.vrijstellingoldtimer.nl, ook al heb je al eerder een petitie ondertekend. We hebben vóór 14 mei minimaal 70.000 inschrijvingen nodig, anders gaat het niet lukken. De bijdrage die hierna wordt gevraagd is overigens geheel vrijwillig. Wil je dat niet, kun je na het tekenen van je steun eenvoudig het browservenster sluiten. Abonneer je ook op de Facebookgroep ‘Oldtimerliefhebbers’ (http://bit.ly/oldtimerliefhebbers) en blijf op de hoogte van alles wat speelt. En nog belangrijker: deel dit met je vrienden, je club, de forums waar je in zit of de redactie van je lijfblad. Help ons mee met het terugdraaien van deze draconische maatregel. Ons motto: Samen Sterk!

Wie zijn wij?
Wouter van Embden – voorzitter Stichting Autobelangen
Hans Horwitz – ondernemer
Stefan van Waals – ondernemer
Arjan Lenoir - fanatiek klassiekerliefhebber
Edwin Melotte - verzamelaar en ondernemer
Marco Hof - hoofdredacteur Auto Motor Youngtimer
Maria Pels - ondernemer
Maarten Wilbers - uitgever Auto Motor Klassiek
Jaap
Posts: 161
Joined: Thu May 03, 2012 9:52 am

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by Jaap »

Done! :thumbs:
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by chevelletje70 »

Done 2 :thumbs:
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by thunderbuick »

Ik kan hier boven niet lezen waarom deze strategie wel de juiste is en waarom die beter zou zijn dan die van de Fehac of verschillende mislukkingen die eerder plaatsgevonden hebben.
Tekenen voor een petitie waarvan je niet weet wat de bedoeling is kan ook leiden tot een teleurstelling en de dingen slechter maken in je situatie dan ze nu gesteld zijn.
Lijkt mij dus geen vreemde vraag om eerst eens duidelijk te zijn waar voor getekend wordt.
Tekenen zonder duidelijkheid waarvoor heeft geen enkele waarde toch?
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by HarleyRob »

thunderbuick wrote:Ik kan hier boven niet lezen waarom deze strategie wel de juiste is en waarom die beter zou zijn dan die van de Fehac of verschillende mislukkingen die eerder plaatsgevonden hebben.
Maar wel fair van je dat je toegeeft dat die actie van de FEHAC ook een mislukking is.
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by stef »

Staat toch bij "onze missie" ...? 8)
le sabre
Posts: 280
Joined: Thu Aug 05, 2004 11:37 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by le sabre »

Ach, donderBuick, als mijn naam er niet aan vast had gehangen had je waarschijnlijk zonder te aarzelen getekend. Lees de site zou ik zeggen. Steun je de actie, teken dan, steun je de actie niet, teken dan gewoon niet, maar jezus is het mogelijk dat er eens een keer een dag komt dat je NIET OVERAL over loopt te zeiken?!

Als je de zaak gevolgd had dan zou je eigenlijk wel weten waarom de 'alliantie' gefaald heeft. Kort door de bocht is dat om dat er partijen in zaten die JUIST de MRB wilde op de oldtimer. Fail!

Kom maar op met alle zeik-berichten, kritiek en what ever, wij gaan ons keihard maken voor deze zaak en met Wouter van Embden aan het roer (die dus al eerder een wet heeft kunnen terugdraaien die al door de eerste kamer was, lees op de site bijtelling youngtimer) maken we een hele goede kans!

Maria
caddy
Posts: 1370
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:12 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by caddy »

:) :) :) :) :) :) :) :) :)

Meteen maar ff € 25,= overgemaakt
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by sansemiano »

getekend en gedoneerd.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by Texas Boy »

Done :)
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by thunderbuick »

le sabre wrote:Ach, donderBuick, als mijn naam er niet aan vast had gehangen had je waarschijnlijk zonder te aarzelen getekend. Lees de site zou ik zeggen. Steun je de actie, teken dan, steun je de actie niet, teken dan gewoon niet, maar jezus is het mogelijk dat er eens een keer een dag komt dat je NIET OVERAL over loopt te zeiken?!

Als je de zaak gevolgd had dan zou je eigenlijk wel weten waarom de 'alliantie' gefaald heeft. Kort door de bocht is dat om dat er partijen in zaten die JUIST de MRB wilde op de oldtimer. Fail!

Kom maar op met alle zeik-berichten, kritiek en what ever, wij gaan ons keihard maken voor deze zaak en met Wouter van Embden aan het roer (die dus al eerder een wet heeft kunnen terugdraaien die al door de eerste kamer was, lees op de site bijtelling youngtimer) maken we een hele goede kans!

Maria
Als jij denkt dat het persoonlijk is zit je er ver naast.
Als ik de vraag hier normaal stel waarvoor getekend word al teveel gevraagd is en gelijk bestempeld word als gezeik dan ligt dat volgens mij aan jezelf.
Volgens mij heb ik vorige keer gewoon op je teentjes gestaan nadat ik er ongezouten van zei wat ik dacht en wordt dat nu overal bij betrokken ongeacht wat ik schrijf.
Onze missie:
Onvoorwaardelijk behoud van de regeling vrijstelling motorrijtuigenbelasting (MRB) zoals we die tot nu toe kennen.
En om eerlijk te zijn had ik over bovenstaande heen gelezen wat mijn vraag eigenlijk overbodig maakt, vergeef me voor deze grote fout :)
Als je de zaak gevolgd had dan zou je eigenlijk wel weten waarom de 'alliantie' gefaald heeft. Kort door de bocht is dat om dat er partijen in zaten die JUIST de MRB wilde op de oldtimer. Fail!
Dat van die verschillende belangen in de alliantie heb ik al ver voordat de zaak beklonken was op dit forum geschreven, als je alleen maar gaat volgen vis je achter het net, maar daar was je al achter :)
Succes.
Last edited by thunderbuick on Mon Apr 29, 2013 6:58 pm, edited 1 time in total.
le sabre
Posts: 280
Joined: Thu Aug 05, 2004 11:37 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by le sabre »

Wat jij wilt! Op de site had je alles kunnen lezen wat je je afvraagt!

En inderdaad, je hebt mij vorige keer nogal hard onderuit getrapt met je commentaar terwijl je niet eens wist wat er nu precies speelde. Dus ja, bijt ik meteen van me af omdat ik namelijk voor de volle 100% ga in deze zaak, steeds gedaan trouwens! En nee, niet leuk als er meteen dit soort dingen staan... omdat jij zoals je zegt het niet goed gelezen hebt. Conclusie dan zitten we beiden waarschijnlijk fout. Ik hou niet van negatief gedoe. Ik leef met een super positieve instelling juist! Mensen die mij kennen weten dat. En juist die drive maakt dat ik me hier zo in 'vastbijt'. En het onrecht wat hier aan vast kleeft, aan deze maatregel, daar maak ik me heel druk over.

Mijn welgemeende excuus dat ik je in een temperamentvol betoog een zeikerd noemde!

Succes? Ja dat hebben we nodig!! Net als de inschrijvingen!
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by Remon. »

Om even tussen jullie ge-bekvecht in te komen: done! ;)
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by rene74monte »

ben wel benieuwd wanneer die idiote term youngtimer nou eens verdwijnt , en de hoeveelste petitie is dit nou eigenlijk , op fb waren er ook al een paar , ben gewoon benieuwd .
vind het trouwens wel knap dat je je er zo voor blijft inzetten
caddy
Posts: 1370
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:12 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by caddy »

Yougtimers zijn de potentiele oldtimers van de toekomst.
De oldtimers voor onze kinderen 8)
Post Reply