le sabre wrote:70'000 x 25 euro is een illusie. Het geld is nodig om o.a. juristen/adviseurs te betalen, er moeten rapporten gemaakt worden. Er gaat enorm veel werk inzitten. Het ermee bezig zijn is voor mij nu al bijna een full time baan. Je moet talloze keren naar Den Haag afreizen om bij iedere zitting te zijn waar dit wordt behandeld. Wouter is in een eerdere strijd (bijtelling youngtimers) hier bijna 8 maanden full time mee bezig geweest. Het kost gewoon een berg geld.
Ik heb zelf een auto waar ik 'safe' mee zit, maar dat neemt niet weg dat ik het een volstrekt belachelijk idee vind waar ze nu mee komen. Als ze 'fair' geweest zouden zijn hadden ze het laatste wetsvoorstel uit 2012 een kans gegeven. Het is namelijk nu al aantoonbaar dat deze werkte en er een sterke daling is van de import diesels, waar het dus uiteindelijk over gaat. Het is de derde keer in korte tijd dat ze de regels veranderen. Dat kan gewoon niet. Wij denken dat we daar een heel sterk punt hebben. En nogmaals Wouter staat aan het roer, hij weet waar hij over praat, weet de weg en heeft het 'spel' al eens eerder gespeeld.
Ik heb ooit braaf jaren betaald voor het afdwingen van een overgangsregeling bij het afschaffen van het grijs kenteken.
Op de wagen alleen al heeft me dat ongeveer 7000 euro gekost.
Ik weet nog dat er hier toen heel wat gedupeerd waren, maar ook heel veel mensen die toen hennen gezegd, dit kon je aan zien komen, en terecht.
Geld geven doe ik zeker niet meer, ik heb heel lang de valse hoop gehad dat er iets zou gebeuren, daardoor nog een aantal jaar extreem veel mrb betaald.
Als ik me er toen bij neer had gelegd en direct de wagen geschorst of verkocht dan had me dat een hoop geld bespaard.
In principe was ik het er toen wel mee eens dat het ook niet langer kon.
Nu ben ik ook van mening dat er grof misbruik van wordt gemaakt.
Zoals de regeling er nu licht lijkt op zich OK, maar er moet een overgangsregeling komen voor alle wagens.
Ik heb wel getekend om toch misschien net dat beetje verschil te maken, en om de gedupeerden niet in de steek te laten. Al hoop ik niet dat de regeling blijft bestaan zoals we hem nu kennen.