Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
lowrida
Posts: 1551
Joined: Sun Sep 20, 2009 11:02 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by lowrida »

Knightwolf wrote:..en ik zou daar als ik jou was maar snel veel respect voor opbrengen want de meeste kutnederlanders hier klagen wel maar doen er niks tegen. Dat is pas triest.
Niks tegen maria, maar als je wel wat wil ondernemen word je tot het bot afgebrand. Omdat maria al met iets
bezig is mag niemand wat ondernemen, want anders zouden we wel eens negatief in het nieuws kunnen komen..

Dus wat lul je nou..
bigchevy
Posts: 715
Joined: Sun Aug 07, 2005 12:03 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by bigchevy »

je doet toch wat je zelf wil we leven in een vrij land hoor

of bepaald iemand anders je leven lijkt er wel op.
Knightwolf
Posts: 1569
Joined: Thu Mar 24, 2005 9:22 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by Knightwolf »

lowrida wrote:Niks tegen maria, maar als je wel wat wil ondernemen word je tot het bot afgebrand. Omdat maria al met iets
bezig is mag niemand wat ondernemen, want anders zouden we wel eens negatief in het nieuws kunnen komen..

Dus wat lul je nou..
Dat is echt bullshit. Iedereen staat vrij om wat te ondernemen tegen die regeringsplannen. Enige dat ze niet wil zijn lompe protestacties, want DAT kan idd negatief werken. Laat nou net de meesten die ik gezien heb die wat willen ondernemen zoiets negatiefs inhouden, en dan kan ik idd begrijpen dat je tot het bot wordt afgebrand. Onderneem je iets positiefs zoals Maria, meer dan welkom, hoe meer hoe beter! Zie het verschil?
le sabre
Posts: 280
Joined: Thu Aug 05, 2004 11:37 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by le sabre »

@ Lowrida: Nogmaals... ik verbied helemaal niemand om iets te doen! Alsof ik dat kan zeg!! Heb ik iemand afgebrand die iets wil ondernemen? Ik weet alleen dat ik ben afgebrand toen mijn eerste protest rit niet door kon gaan. Dat was meer dan kut kan ik je vertellen! Er zijn daarna nog talloze pogingen gedaan door anderen om iets van de grond te krijgen en dat is hen ook verboden. Bij iedere poging heb ik de actie overal waar ik kon verspreid! Nu nog steeds. De pagina's die ik op Facebook beheer of medebeheer zijn nog steeds het toneel van mensen die iets willen ondernemen.

De groep mensen van vrijstelling oldtimer, die strijden voor het behoud van de regel zoals het nu nog is. In korte tijd is er 3 keer gerommeld aan deze wet, en dat kan gewoon niet! Maakt het uit wat voor auto ze rijden of wat voor bedrijf ze hebben? Ik weet dat ze stuk voor stuk een hart hebben voor oldtimers/klassiekers. En ik weet ook dat ze zich belangeloos inzetten voor deze zaak.

We mogen ook even niet vergeten dat de plannen die er nu liggen ook nog niet definitief zijn, het zijn nog steeds voorstellen. We weten inmiddels dat PVDA en VVD gewoon willen dat er betaald gaat worden.

Dus, steun je het plan, teken dan, steun je het niet teken dan niet.
Last edited by le sabre on Sat May 04, 2013 11:14 pm, edited 1 time in total.
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by 57Belair »

Amen
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by RickyV8 »

Getekend :thumbs:
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by thunderbuick »

Knightwolf wrote: .......knip...knip.... Laat nou net de meesten die ik gezien heb die wat willen ondernemen zoiets negatiefs inhouden, en dan kan ik idd begrijpen dat je tot het bot wordt afgebrand. Onderneem je iets positiefs zoals Maria, meer dan welkom, hoe meer hoe beter! Zie het verschil?
Ik zie in ieder geval duidelijk het verschil, als ik het goed begrijp dan vind jij het begrijpelijk dat als iemand een andere mening heeft en andere plannen dan jij, dat die tot het bot wordt afgebrand normaal.
En ach, je kan hier oordelen, zeggen wat je vind en wil maar dat zal ook niets veranderen.
Actions speak louder than words...........
Knightwolf
Posts: 1569
Joined: Thu Mar 24, 2005 9:22 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by Knightwolf »

thunderbuick wrote:als ik het goed begrijp dan vind jij het begrijpelijk dat als iemand een andere mening heeft en andere plannen dan jij, dat die tot het bot wordt afgebrand normaal.
Dat heb je inderdaad totaal verkeerd begrepen. Een andere mening mag zowiezo, iemand afbranden zowiezo niet. Dus wat is je punt?
grandlemans
Posts: 466
Joined: Sun Jun 19, 2011 12:46 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by grandlemans »

Ben eigenlijk ook wel tevreden met de nieuwe regeling,maar wel een goeie actie.
Naar mijn mening hadden ze toch beter de brandstof prijzen naar boven mogen schroeven,en dan de wegenbelasting compleet afschaffen.Das veel eerlijker voor iedereen want wie meer rijd betaalt dan ook gewoon meer.
patsy 'n gene
Posts: 644
Joined: Sun Oct 08, 2006 10:27 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by patsy 'n gene »

Voor diegene die Maria's aktie K@T met peren vinden:


kwam deze GOEDGEKEURDE ACTIE!!! tegen, dus i.p.v. hier over en weer te zwetsen of omdat je weer een spelfout tegenkom in iemands reply kun je ,als je de nieuwe regeling echt gemeen en onterecht vindt,als het je daadwerkelijk zo in je knip gaat treffen dat je hobby onmogelijk wordt en/of je de youngtimers cultureel erfgoed vindt steun dan een aktie als deze.


http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 03456.html

(zal wel net zo gaan als de keiharde aktie als destijds tegen de "nieuwe grijskenteken "regeling nagenoeg niemand de moeite wilde nemen dan die paar handjes vol)

p.s. s.v.p. geen reply waar ik dan ben maandag,rij zelf 40 plus,50 plus,60 plus, 70 plus,80 plus...... oh ja en een Suburban uit 80 op L.P.G.misschien toch maar mee!
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by thunderbuick »

Knightwolf wrote: Dat heb je inderdaad totaal verkeerd begrepen. Een andere mening mag zowiezo, iemand afbranden zowiezo niet. Dus wat is je punt?
Knightwolf wrote: Laat nou net de meesten die ik gezien heb die wat willen ondernemen zoiets negatiefs inhouden, en dan kan ik idd begrijpen dat je tot het bot wordt afgebrand.
Verder geen punt, het leek alleen maar zo dus :)
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by Stimpy »

le sabre wrote:70'000 x 25 euro is een illusie. Het geld is nodig om o.a. juristen/adviseurs te betalen, er moeten rapporten gemaakt worden. Er gaat enorm veel werk inzitten. Het ermee bezig zijn is voor mij nu al bijna een full time baan. Je moet talloze keren naar Den Haag afreizen om bij iedere zitting te zijn waar dit wordt behandeld. Wouter is in een eerdere strijd (bijtelling youngtimers) hier bijna 8 maanden full time mee bezig geweest. Het kost gewoon een berg geld.

Ik heb zelf een auto waar ik 'safe' mee zit, maar dat neemt niet weg dat ik het een volstrekt belachelijk idee vind waar ze nu mee komen. Als ze 'fair' geweest zouden zijn hadden ze het laatste wetsvoorstel uit 2012 een kans gegeven. Het is namelijk nu al aantoonbaar dat deze werkte en er een sterke daling is van de import diesels, waar het dus uiteindelijk over gaat. Het is de derde keer in korte tijd dat ze de regels veranderen. Dat kan gewoon niet. Wij denken dat we daar een heel sterk punt hebben. En nogmaals Wouter staat aan het roer, hij weet waar hij over praat, weet de weg en heeft het 'spel' al eens eerder gespeeld.
Ik heb ooit braaf jaren betaald voor het afdwingen van een overgangsregeling bij het afschaffen van het grijs kenteken.
Op de wagen alleen al heeft me dat ongeveer 7000 euro gekost.
Ik weet nog dat er hier toen heel wat gedupeerd waren, maar ook heel veel mensen die toen hennen gezegd, dit kon je aan zien komen, en terecht.
Geld geven doe ik zeker niet meer, ik heb heel lang de valse hoop gehad dat er iets zou gebeuren, daardoor nog een aantal jaar extreem veel mrb betaald.
Als ik me er toen bij neer had gelegd en direct de wagen geschorst of verkocht dan had me dat een hoop geld bespaard.
In principe was ik het er toen wel mee eens dat het ook niet langer kon.

Nu ben ik ook van mening dat er grof misbruik van wordt gemaakt.
Zoals de regeling er nu licht lijkt op zich OK, maar er moet een overgangsregeling komen voor alle wagens.
Ik heb wel getekend om toch misschien net dat beetje verschil te maken, en om de gedupeerden niet in de steek te laten. Al hoop ik niet dat de regeling blijft bestaan zoals we hem nu kennen.
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by Stimpy »

stef wrote:Ik heb mijn dak nu vol zonnepanelen liggen, en lever stroom terug. Aankoop en installatie is uitgerekend tegen de energieprijs, en daar komt een terugverdientijd uit. Dat betekent dat het gunstiger is dan op de bank zetten tegen 1,5%. Als nou over 2 jaar blijkt dat half nederland dat ook doet, en ze draaien de salderingsregeling terug, ben ik dan weer een profiteur? (in elk geval wel wederom eenzijdig voorgelogen en bedrogen, dat dan weer wel.) Of ben ik iemand die mede gebruik heeft gemaakt van een regeling van de overheid om meer groene energie te stimuleren, zodat zij zich aan hun gemaakte afspraken in 2020 kunnen houden?

Het is maar net hoe je het ziet. Zoals ik het zie, hoor je als overheid soliditeit en standvastigheid uit te stralen, en geen zenuwachtig gedraaikont en gewurm, ....
Even off topic, maar dit is exact de reden waarom ik die dingen nog niet heb, de overheid is niet te vertrouwen.
le sabre
Posts: 280
Joined: Thu Aug 05, 2004 11:37 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by le sabre »

Het is niet 'Maria's' actie!! Het is de actie van Wouter van Embden waar ik en nog wat anderen me bij heb aangesloten.

Vanochtend kreeg ik nog een nieuwe actie doorgemaild met het verzoek of ik deze wilde plaatsen.

Op zaterdag 11 Mei wordt er een protesttocht met oldtimers georganiseerd van Leeuwarden naar Den Haag.
Ook uit andere delen van het land komen oldtimers massaal naar Den Haag.
Doe ook mee met je oldtimer! Start: 9:00 uur vanaf het FEC in Leeuwarden
Knightwolf
Posts: 1569
Joined: Thu Mar 24, 2005 9:22 pm

Re: Actie van AMKLASSIEK en Maria Pels - teken svp petitie

Post by Knightwolf »

thunderbuick wrote:Verder geen punt, het leek alleen maar zo dus :)
Jij ervaarde het als tot het bot afbranden dus ik gebruikte alleen je eigen verwoording in mijn reactie :)
Post Reply