Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
bigchevy
Posts: 715
Joined: Sun Aug 07, 2005 12:03 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by bigchevy »

dat je maar weinig rijd ligt aan je zelf.
autos zijn gemaakt om in te rijden.
ja wij gaan nu lekker dagelijks in een 40+ rijden :-)
nu maar ff lpg in de 1967 cs 442 bouwen en gaan
maar ik blijf strijden voor de diesels en lpg autos van 25jaar en ouder dat moet ook gewoon blijven
een mooie w124 300d kan ik wel waarderen zeker als er wat met de pomp geknoeid is :-)
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by thunderbuick »

maar ik blijf strijden voor de diesels en lpg autos van 25jaar en ouder dat moet ook gewoon blijven
Een verademing op dit forum, iemand die niet alleen aan zichzelf en in zijn eigen straatje denkt en vervolgens alles wat daar buiten valt afzeikt en de schuld van alles geeft :thumbs:
Als de neuzen wat meer dezelfde kant op stonden zou die strijd een stuk eenvoudiger en effectiever kunnen zijn.
We hebben tenslotte allemaal de zelfde hobby, en gelukkig niet allemaal de zelfde smaak.....
bigchevy
Posts: 715
Joined: Sun Aug 07, 2005 12:03 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by bigchevy »

zo ben ik dus ook van mening als de usa auto rijder wat al een beperkt klein groepje is nu eens wat ging ondernemen met de veel grotere groepen dat het meer effect heeft.dus samen werken ja ook met de hier veel vuldig genoemde stinkdiesels landrovers audi clubs enz enz dan kan er wat georganiseerd worden maar zo als het hier gaat nee dan wordt het niets

thunderbuick wrote: Een verademing op dit forum, iemand die niet alleen aan zichzelf en in zijn eigen straatje denkt en vervolgens alles wat daar buiten valt afzeikt en de schuld van alles geeft :thumbs:
Als de neuzen wat meer dezelfde kant op stonden zou die strijd een stuk eenvoudiger en effectiever kunnen zijn.
We hebben tenslotte allemaal de zelfde hobby, en gelukkig niet allemaal de zelfde smaak.....
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by franky »

[/quote]
Een verademing op dit forum, iemand die niet alleen aan zichzelf en in zijn eigen straatje denkt en vervolgens alles wat daar buiten valt afzeikt en de schuld van alles geeft :thumbs:
Als de neuzen wat meer dezelfde kant op stonden zou die strijd een stuk eenvoudiger en effectiever kunnen zijn.
We hebben tenslotte allemaal de zelfde hobby, en gelukkig niet allemaal de zelfde smaak.....[/quote]

:thumbs:
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by 78 Firebird »

bigchevy wrote:dat je maar weinig rijd ligt aan je zelf.
autos zijn gemaakt om in te rijden.
ja wij gaan nu lekker dagelijks in een 40+ rijden :-)
nu maar ff lpg in de 1967 cs 442 bouwen en gaan
maar ik blijf strijden voor de diesels en lpg autos van 25jaar en ouder dat moet ook gewoon blijven
een mooie w124 300d kan ik wel waarderen zeker als er wat met de pomp geknoeid is :-)
:thumbs:
DeVicEofHeLL
Posts: 748
Joined: Thu Dec 28, 2006 8:35 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by DeVicEofHeLL »

Dus als meneer corp zich nou eens gaat inzetten om de benzine met 1 euro omlaag te krijgen, kan iedereen op benzine rijden en hoeft die de doodgewone lul niet af te zeiken die trots is op zijn matzwarte bak.

Niet iedereen heeft geld in overvloed
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by HarleyRob »

Ik ga effe:

Image
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by roadrage david »

DeVicEofHeLL wrote:Dus als meneer corp zich nou eens gaat inzetten om de benzine met 1 euro omlaag te krijgen, kan iedereen op benzine rijden en hoeft die de doodgewone lul niet af te zeiken die trots is op zijn matzwarte bak.

Niet iedereen heeft geld in overvloed
Snap ook niet waarom er zo word afgegeven op de diesel en mercedes rijders. we zitten allemaal in het zelfde schuitje.
En inderdaad mensen die GEEN geld hebben zoeken manieren om het zo zuinig mogelijk te doen.
Je mag in Nederland mega veel geld verdienen aleen geen tering over houden . gij zult niet stelen dat doet de overheid wel!!!.
Er is een reden waarom mensen met oldtimers iedere dag rijden en met diesels. en niet omdat ze gierig zijn. want als we het kunnen betalen dan doen we dat gewoon!!.... dezelfde reden waarom mensen met minder gevulde portomonee bij de Lidl boodshappen doen en niet bij andere a merk klasse winkels.. Ik zeg pakken wat je pakken kan en iedere loopholle in de wet gebruiken om geld te besparen.. Dat doen de GROOTE COOPRATIONS TOCH OOK IN NEDERLAND VOLGENS HET JOURNAAL GISTEREN. NU willen ze belasting ONTWIJKING belasting ONTDUIKING gaan noemen . MAAR omdat dit de NEDERLANDSE STAATS KAS 3 a 4 MILJARD opleverd. gaan ze NIET zwichten voor de buitenlandse druk van landen die JALOERS zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... Dus waarom dagelijkse belastingsvrije diesel rijders en en lpg rijders aszeiken????.. Zo ga ik mijn low top VAN nu hij belasting vrij is op Camper kenteken zetten. En op gas valt hij na 1 january buiten de nieuwe belasting regel en moet ik gaan betalen voor een kwart tarief. vind ik neit erg. als er dan zo,n belasting guy komt en die zegt uw dak is te laag, en er moet volgens de wet van 2002 een verhoogt dak op zitten, verwijs ik hem er na dat dat niet gold voor belastings vrije auto,s!!!!!!!. En mag hij me laten zien waar dat in zijn wet geschreven en of vermeld staat!!. Met deze nieuwe komende wetgeving staat er niets gerept over een overgangs regeling van eventueele Belasting vrije campers zonder verhoogt dak die na 2002 op camper kenteken zijn gezet. die GEEN voordeel uit de belasting kregen omdat ze belasting vrij waren. en dus NIET aan de eisen van 2002 hoefden te voldoen omdat dit over gewoone belastings betalende auto,s gaat.....
als er dan een proef prosesje moet komen dan doen we dat maar... En anders is er nog een andere optie..
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by Texas Boy »

roadrage david wrote:Snap ook niet waarom er zo word afgegeven op de diesel en mercedes rijders. we zitten allemaal in het zelfde schuitje.
En inderdaad mensen die GEEN geld hebben zoeken manieren om het zo zuinig mogelijk te doen.

Ook mensen die geld hebben, die kopen een elektrische auto met subsidie en betalen ook geen wegenbelasting of minder. Volgende probleem is dat er de komende jaren veel minder geld binnen komt op de benzineaccijns, probleem hebben ze al in Amerika, waar ze nu druk zijn nieuwe belastingen te bedenken op elektrische auto's.

http://www.foxnews.com/politics/2013/06 ... d-funding/


In de tussentijd betaald iedereen mee aan elektrische auto's en in de toekomst zie je alleen mensen op de weg die geld genoeg hebben voor deze auto's de rest zit op de fiets en zal waarschijnlijk fiets belasting betalen.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by roadrage david »

Daar zijn ze hier nu ook al; over bezig omdat de hybrids hier practies NIET electries rijden maar gewoon op benzine dus dat word ook als een belasting ontwijking gezien en dalijk als belasting ontduiking!!. dus die mensen die electries rijden met hun hybrids gaan later gewoon meer belasting betalen. Het heeft daarom ook geen enkele zin om vinger wijzend in een cirkel te staan en elkaar de schuld te geven.
het is mensen eigen om zo min mogelijk van je geld af te staan. zeker aan de TAXMAN die op alle fronten van je plukt. ZELFS waneer je dood ben betaal je belasting. hoe bedoel je assosiaal. en dan praten ze vanuit die zelfde stoelen over normen en waarden. My ASS...................
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by Wilf »

Je mag best geld verdienen in Nederland, alleen niet legaal. Dus oosteuropeanen, multinationals, wietkwekers, kampers, inbrekers en overvallers kunnen hun gang gaan. Ondertussen heb ik net weer €9000,- overgemaakt aan de belastingdienst omdat ik wit werk...
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by Texas Boy »

Wilf wrote:Je mag best geld verdienen in Nederland, alleen niet legaal. Dus oosteuropeanen, multinationals, wietkwekers, kampers, inbrekers en overvallers kunnen hun gang gaan. Ondertussen heb ik net weer €9000,- overgemaakt aan de belastingdienst omdat ik wit werk...

Is dat per kwartaal :P Maar klopt wel natuurlijk en is niet typisch Nederlands. Hier in Spanje nog veel zwart geld maar de overheid zit er nu ook bovenop en de nieuwe regels zijn soms strenger dan Nederland lijkt het al is dat bijna niet mogelijk. ZZPers hebben nog een voordeel dat ze wat meer kunnen verdienen door wat meer te werken, natuurlijk als er werk is. Iemand in loondienst houd gewoon steeds minder over, heeft geen keus.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by Wilf »

Een loonslaaf had vroeger wel veel meer zekerheid. Nog steeds wel meer dan een ZZPer natuurlijk (loonslaven bouwen pensioen op en krijgen WW, uitkering of WAO als ze geen werk hebben). Bij ZZPers ligt het toch anders, zoals je weet. Als het werk ophoudt in je branche heb je niks meer. Als je arbeidsongeschikt raakt al helemaal niet. Dan moet je teren op het geld wat je eerder verdiend hebt. Als de belastingdienst dat dus al niet inneemt ;)

Stel dat je in een rotjaar qua klussen zit terwijl het jaar ervoor super liep en je moet je jaaropgaaf betalen van het jaar ervoor... Leuke zomer ga je dan tegemoet... Zo gaan er nu velen ten onder op dit moment. ZZPers en winkeliers...

In mijn branche is de concurrentie nu ook moordend. Voor de mensen die werkten voor gesubsidieerde groepen is er sinds Halbe geen werk meer. Vele concullega's duiken als vlooien op elke klus. Sommige groepen die een advertentie zetten krijgen tot wel 350 (!) reacties van ZZPers... Zelfs opdrachtgevers die ik bedien worden gebeld om te vragen of ze volgend seizoen iemand zoeken...
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by Texas Boy »

Je kan altijd Bijstand aanvragen, dus er is een vangnetje :P en er schijnen verzekeringen te zijn, maar ook wij kunnen bijna nergens aankloppen nu en later en de pensioenpot is allang leeg als ik aan de beurt ben, dat had ik 30 jaar geleden al besloten :lol:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Reactie van Dhr Bashir en mijn reply daarop.

Post by Wilf »

Een pensioen opbouwen doe ik ook niet; ik kan het niet betalen (kost honderden euro's per maand) en het is weggegooid geld. De bijstand krijg je echt niet zomaar als ZZPer. Je hebt immers zelf de keuze gemaakt om zelf je eigen broek op te houden. Ik heb wel wat trieste verhalen gehoord over bouwvakkers wat dat betreft...
Post Reply