Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by boyanka »

:) zou betekenen dat mijn grijskentekenbus met kampeer inrichting op lpg dus ook de max van 120 euro kost
1967coupe
Posts: 344
Joined: Sat Apr 26, 2008 9:19 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by 1967coupe »

zelfde voor mijn 78 tradesman, ff op grijs kenteken en weer breeduit lachen
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by darky83 »

Vraag me toch af of het inderdaad zo is.

Mijn el-camino staat ook geregistreerd als "Bedrijfsauto (N1 BA)" en rij op LPG.
Zou dus betekenen dat ik wel gewoon in het kwart tarief zou vallen, maar iemand met een zelfde el-camino die als personen auto staat geregistreerd die moet wel de volle mep betalen als die op LPG rijd?

Auto staat gewoon op mijn naam en niet op een bedrijf oid, lijkt me niet echt logisch.
1967coupe
Posts: 344
Joined: Sat Apr 26, 2008 9:19 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by 1967coupe »

Ik neem aan dat je wel een bedrijf oid moet hebben. Ik heb een webshop dus dat moet goedkomen.

Gr
Rene
www.uscargifts.nl
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by darky83 »

Als dat het geval is vraag ik een 1 mans zaak aan en klaar, sinds 2013 is dit kosteloos.
(als dat kan trouwens, ik dacht ooit gehoord te hebben dat je een auto enkel bij een b.v op naam van het bedrijf kan zetten)
mikus
Posts: 211
Joined: Thu May 10, 2012 11:14 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by mikus »

Kostenloos ? en de bijdrage KvK dan. ook moet je voor de belastingdienst als ondernemer worden gezien.
Ook als eenmanszaak kun je zakelijk rijden trouwens, heeft niets met BV te maken.
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by darky83 »

KVK is kosteloos

http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschr ... oophandel/
Meer vragen over inschrijven bij de Kamer van Koophandel

Wat kost inschrijving?
Inschrijving bij de Kamer van Koophandel kost niets. Met ingang van 2013 is de jaarlijkse bijdrage afgeschaft. Meer informatie over het afschaffen van de jaarlijkse bijdrage.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by boyanka »

darky83 wrote:Als dat het geval is vraag ik een 1 mans zaak aan en klaar, sinds 2013 is dit kosteloos.
(als dat kan trouwens, ik dacht ooit gehoord te hebben dat je een auto enkel bij een b.v op naam van het bedrijf kan zetten)
:D ja, maar je zal toch ook een boekhouding moeten overleggen bij de belastingdienst die wel klopt zo nee dan is het feestje van korte duur
mikus
Posts: 211
Joined: Thu May 10, 2012 11:14 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by mikus »

Verklaard waarom ik nog geen acceptgiro van de KvK heb gehad dit jaar. :lol:
Het is inderdaad de belastingdienst die bepaald of je ondernemer bent of niet, duurde bij mij 2 maanden voor ze eens een kijkje wouden komen nemen. Onder het mom van we willen een startende ondernemer graag helpen zijn spul op orde te houden.
Sommige worden nooit benadert maar ken ook verhalen van mensen die binnen een week al een mannetje op de stoep hadden staan.
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by capricelimburg »

Uit de brief van Weekers:
Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van MRB voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het
betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s. Dit is
de structurele regeling die ruim € 16 miljoen per jaar kost (optie 4 van mijn brief van 15 april jl.).
Daarnaast komt er een adequate overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine,
motorfietsen, bussen en vrachtauto’s die op 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar
maar nog geen 40 jaar
zijn (datum eerste toelating vanaf 1963 tot en met 1987). Deze voertuigen komen in aanmerking voor
een kwarttarief in de MRB met een maximum van € 120 (€ 30 per kwartaal) mits er in de maanden
december, januari en februari niet van de openbare weg gebruik wordt gemaakt.

Voor dieselauto’s en auto’s met een ingebouwde LPG-installatie geldt geen overgangsregeling. Dat
betekent dat voor personenauto’s en bestelauto’s rijdend op diesel of met een ingebouwde LPGinstallatie
en die jonger zijn dan 40 jaar het volle MRB-tarief verschuldigd is
. Indien auto’s met
ingebouwde LPG-installatie in originele staat worden hersteld, kan voor deze auto’s de
overgangsregeling voor benzineauto’s van toepassing worden.
Uit de dikgemaakte stukken interpreteer ik dat de overgansregeling geldt voor bestelauto's op benzine (komma), en alle motorfietsen, bussen en vrachtauto's. De doorsnee pickup/van valt onder bestelwagen en niet onder vrachtwagen.

Mede gezien de historie van de Volkswagen Caddy-rage die een jaar of 10 geleden van de een op de andere dag de nek werd omgedraaid, lijkt het mij sterk als ze nu particulier gebruikte bestelwagens ongemoeid laten.

Oude school bus zou wel onder overgangsregeling vallen maar die past bij mij niet op de oprit :(
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by RobDodge »

Dat kwam ik ook vrij snel tegen. Klik--> www.rijksoverheid.nl
Je vind op die site de brief van Weekers als pdf bestand.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by boyanka »

:x ben alweer wat wijzer, gaat alleen op voor grijskentekens boven de 3500kg, zie ANWB site
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Kustom »

Leuker kunnen we het niet maken!
En duidelijker ook niet...Mooi verhaal dan van die knaccers dat ze foutieve informatie verstrekken.. :lol:
darky83
Posts: 190
Joined: Thu Feb 11, 2010 10:08 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by darky83 »

Maakt het nogsteeds niet helemaal duidelijker want waar valt b.v een el-camino dan onder?

RDW heeft bij mijn auto als carrosserietype 'Vrachtwagen' staan en als voertuigsoort 'bedrijfsauto'.

Image

Dus wat zal het dan gaan worden komt die onder de vrachtwagens te vallen, en mag LPG dan wel of niet? of wordt het toch een bestel auto en dan mag LPG niet volgens die brief...
Locked