Buitenland, zie avater "Fryslan"rene74monte wrote:waar heb jij dan gezeten de laatste tijd??
Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Niet hier in elk gevalrene74monte wrote:
waar heb jij dan gezeten de laatste tijd??
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
De documenten zijn nog niet vertaald naar het fries, hij kon 't niet lezen
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
De grize giet my oer de grauwe, sa komme wy Friezen wer snoad oer.....
(Ik krijg er de rillingen van, zo komen wij Friezen weer snugger over....) (vrije vertaling, letterlijk is niet mogelijk)
(Ik krijg er de rillingen van, zo komen wij Friezen weer snugger over....) (vrije vertaling, letterlijk is niet mogelijk)
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Vooroordeel bevestigende bijdrage
-
- Posts: 1888
- Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Lichtelijk offtopic, maar voor diegene die hun gasbarrel er nu uitgooien en voor een nieuwe uitdaging gaan, een 2014 Dodge Ram SRT-10 bijvoorbeeld; er is nog meer onheil onderweg....
Autoweek wrote:Langsvliegende bestelauto's op de linkerstrook zijn binnenkort verleden tijd: de Europese Commissie heeft besloten tot het invoeren van een snelheidsbegrenzer voor bestelauto's.
De milieucommissie van het Europees Parlement heeft hier maandag toe besloten. De begrenzer, die ingrijpt bij 120 km/h, is vanaf 2014 verplicht voor alle bedrijfsauto's.
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
en op de snelwegen waar je 130 mag dan? ik vind het trouwens levensgevaarlijk , maar goed , dat zal voor hun wel niet mee tellen
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
En terecht! Het is een bedrijfsauto, voor de uitoefening van je beroep. Geen race-auto. Als je ziet dat ze soms 3/4 ton aan gereedschap en zooi achter in die bak hebben liggen, en dan met 170 km/h over de linkerbaan voorbij komen.......Autoweek wrote:Langsvliegende bestelauto's op de linkerstrook zijn binnenkort verleden tijd: de Europese Commissie heeft besloten tot het invoeren van een snelheidsbegrenzer voor bestelauto's.
De milieucommissie van het Europees Parlement heeft hier maandag toe besloten. De begrenzer, die ingrijpt bij 120 km/h, is vanaf 2014 verplicht voor alle bedrijfsauto's.
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Als dit alleen gaat gelden voor nieuwe busjes, dan nekken ze de bedrijfs autodealers ook nog's...
Hoewel, grote ondernemingen met een wagenpark dit juist graag tegemoet zien gezien de onderhouds/gebruiks kosten beperkt blijft...
Hoewel, grote ondernemingen met een wagenpark dit juist graag tegemoet zien gezien de onderhouds/gebruiks kosten beperkt blijft...
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Neuh,die schrijven een offerte en klaar,kopen zullen ze toch op een gegeven moment,veelal lease contracten .Detroitsteel wrote:Als dit alleen gaat gelden voor nieuwe busjes, dan nekken ze de bedrijfs autodealers ook nog's...
Hoewel, grote ondernemingen met een wagenpark dit juist graag tegemoet zien gezien de onderhouds/gebruiks kosten beperkt blijft...
-
- Posts: 905
- Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Ontopic or offtopic en ongeacht beleidsterrein, de aanbouw van Weimar II vordert gestaag.Pimpmeister wrote:Lichtelijk offtopic, maar voor diegene die hun gasbarrel er nu uitgooien en voor een nieuwe uitdaging gaan, een 2014 Dodge Ram SRT-10 bijvoorbeeld; er is nog meer onheil onderweg....
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
dit las ik op een ander forum..en daar zit wat in...
Gezien mijn juridische achtergrond en oldtimerliefde volg ik de belasting ontwikkelingen nauwlettend. Nu al zie ik diverse hiaten qua uitvoerbaarheid.
Eerste is de keuzevrijheid om het hele jaar door te mogen rijden met de e23, of deze 3 maanden niet te gebruiken.
Senario;
Ik heb 2 BMW's e23 en een stallingsmogelijkheid. Met de ene rij ik op kwartaaltarief van maart tot november, gaat dan de stalling in. De andere komt eruit en die rij ik vam december tot februari. Na deze periode schors ik deze weer (3 maanden belasting = ongeveer 220,-) en komt nummer 1 weer in de plaats. Totale kosten 340,- per jaar, en ik rijdt het hele jaar door.
Echter datzelfde grapje kan ik ook met 1 auto doen ! Op 30 november besluit ik om toch het hele jaar te rijden en krijg ik dus een kwartaalaanslag voor dec/jan/feb. Na deze periode wil ik toch weer gebruik maken van de kwartaalregeling en betaal ik 120,-. Ook in deze casus betaal ik dus 340,- en heb ik geen stalling nodig voor de auto.
Tevens zijn er uitzonderingen voor auto's die in de wintermaanden gekeurd moeten worden, deze mogen wel op de weg. Nou is mijn APK station toevallig in mijn "oude" stad die 120 km hier vandaan is, deze man is nog een vriend van de familie.......
Het controleren en reguleren van deze zaken zullen vele miljoenen gaan kosten ! Van elke oldtimer moet bijgehouden worden wat voor regeling er gekozen is. En dan ook nog de uitzondering voor voertuigen die een jaar na ingebruikname al LPG hadden ?
Dit gaat menig ambtenaar nog hoofdbrekens geven.
Gezien mijn juridische achtergrond en oldtimerliefde volg ik de belasting ontwikkelingen nauwlettend. Nu al zie ik diverse hiaten qua uitvoerbaarheid.
Eerste is de keuzevrijheid om het hele jaar door te mogen rijden met de e23, of deze 3 maanden niet te gebruiken.
Senario;
Ik heb 2 BMW's e23 en een stallingsmogelijkheid. Met de ene rij ik op kwartaaltarief van maart tot november, gaat dan de stalling in. De andere komt eruit en die rij ik vam december tot februari. Na deze periode schors ik deze weer (3 maanden belasting = ongeveer 220,-) en komt nummer 1 weer in de plaats. Totale kosten 340,- per jaar, en ik rijdt het hele jaar door.
Echter datzelfde grapje kan ik ook met 1 auto doen ! Op 30 november besluit ik om toch het hele jaar te rijden en krijg ik dus een kwartaalaanslag voor dec/jan/feb. Na deze periode wil ik toch weer gebruik maken van de kwartaalregeling en betaal ik 120,-. Ook in deze casus betaal ik dus 340,- en heb ik geen stalling nodig voor de auto.
Tevens zijn er uitzonderingen voor auto's die in de wintermaanden gekeurd moeten worden, deze mogen wel op de weg. Nou is mijn APK station toevallig in mijn "oude" stad die 120 km hier vandaan is, deze man is nog een vriend van de familie.......
Het controleren en reguleren van deze zaken zullen vele miljoenen gaan kosten ! Van elke oldtimer moet bijgehouden worden wat voor regeling er gekozen is. En dan ook nog de uitzondering voor voertuigen die een jaar na ingebruikname al LPG hadden ?
Dit gaat menig ambtenaar nog hoofdbrekens geven.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Dit gaat maar 1 jaar goed.Op 30 november besluit ik om toch het hele jaar te rijden en krijg ik dus een kwartaalaanslag voor dec/jan/feb. Na deze periode wil ik toch weer gebruik maken van de kwartaalregeling en betaal ik 120,-.
De kwartaalregeling is, zoals ik de voorstellen heb gelezen, alleen mogelijk per heel jaar, dus bovenstaande zal niet opgaan (hij mag dan het jaar erop in dec-jan-feb niet de weg op met zn 25-39 jaar oude wagen)
Maar sowieso leuk om na te denken over mazen in de regeling
-
- Posts: 4280
- Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Wat een administratieve rompslomp... Bezigheidstherapie voor de ambtenaren en ik vermoed dat de geschatte opbrengsten hierdoor veel te hoog zijn ingecalculeerd...