Dat het de derde keer is in 4 jaar tijd dat dezelfde kleine groep mensen in NL voor het blok gezet wordt interesseert je blijkbaar niet.kruk@b wrote:Het zat er natuurlijk dik in dat dit een keer zou gaan gebeuren, er hebben nu te veel mensen 'voordeel' van en dat hebben ze gewoon liever niet. Aan de andere kant is het ook wel een beetje naief om heel je vervoersbehoeften te baseren op het gegeven dat een 25+ auto wegenbelastingvrij is (en misschien zou blijven)
Begrijp me goed, ook ik ben dadelijk zwaar de l*l met mijn 1982 T3tdi (doet 480,- wegenbelasting per kwartaal), maar het hing natuurlijk al langer boven de markt dat er wat zou (moest?) gaan veranderen. Nu heb ik gelukkig nog de mogelijkheid om hem om te bouwen en te keuren als camper, maar vroeg of laat zal aan die regeling (kwarttarief van 480,- is voor campers een jaar rijden, mijn kosten gaan dan naar 40,- per maand ipv 160,- per maand) ook wel een einde gaan komen.
Nu kun je een moderne diesel of benzine auto op lpg ook heel goed dagelijks gaan gebruiken en ik lees met verbazing soms verhalen dat mensen al 4 á 5 oldtimers van 26-40 en van 40+ hebben en dagelijks ook nog eens in een mrb vrijgestelde 190D rondtoeren. Nu kun je heel wijs zeggen; "de wet staat het toe, ze hebben gewoon gebruik gemaakt van bestaande regelgeving" en ergens is dat natuurlijk ook wel zo, maar daar is de mrb vrijstelling nooit voor in het leven geroepen.
Zelf erger ik me ook dood aan alle mrb vrije 190D's hier in Den Haag en de staat van die auto's toont ook aan dat die wagens ook absoluut niet door liefhebbers worden gereden, een hele enkele uitzondering (ik zag vorige week een smetteloze 190E 2.3-16 rijden) daargelaten. Ik ben ergens wel 'blij' met de nieuwe voorstellen. Vergeet niet dat het in eerste instantie de bedoeling was om ALLE oldtimers (dus ook mijn 1967 spijlbus en mijn 1972 Ford Capri Mk1) weer volledig mrb te laten gaan betalen, dus het valt me mee... het had nog erger kunnen uitpakken!
Ik ga dit jaar (de regels gaan pas op 1-1-2014 in als de eerste kamer ze goedkeurt) nog maximaal 'profiteren' van mijn mrb vrijgestelde T3 diesel, pas als het definitief is gaan we wel opnieuw alles tegen het licht houden. Nu de auto in 'blinde paniek' verkopen heeft ook geen zin, de waarde (ik heb er dik 7500,- inc aanschaf inzitten) is gehalveerd, dus dan maar lekker zelf van profiteren. In het ergste geval exporteer ik hem naar een kennis in Frankrijk en ga hem vanuit daar als camper verhuren om zo de pijn een beetje te verzachten.
Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Ik heb sinds 1987 alleen maar oude wagens gereden en toen was er van vrijstelling nog helemaal geen sprake ! Ja, je had een 60 dagen kaart, maar als jongen van 19 in een semi oldtimer kwam dat geen seconde in je op om die mogelijkheid in overweging te nemen... je wilde immers rijden! Door de jaren heen is er het nodige veranderd (zowel in regelgeving als in mijn wagenpark), met natuurlijk als trieste dieptepunt de vele wijzigingen in de afgelopen paar jaar mbt de vrijstelling.
Nogmaals, ook ik ben dadelijk zwaar de sjaak, maar mensen die hun hele -eigen- vervoersproblematiek hebben laten afhangen van een belastingvrije auto (en of dat nou een 190D of een Impala op lpg is) zijn -in mijn ogen- ook wel een beetje naief geweest. Door de vele wijzigingen in de regelgeving kon je op je klompen voelen aankomen dat er wat ging veranderen.
Nogmaals, ook ik ben dadelijk zwaar de sjaak, maar mensen die hun hele -eigen- vervoersproblematiek hebben laten afhangen van een belastingvrije auto (en of dat nou een 190D of een Impala op lpg is) zijn -in mijn ogen- ook wel een beetje naief geweest. Door de vele wijzigingen in de regelgeving kon je op je klompen voelen aankomen dat er wat ging veranderen.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
mensen die hun mobiliteit van een belastingvrije auto laten afhangen zijn helemaal niet de sjaak. Ze moeten gewoon net als ieder ander betalen voor het dagelijks gebruik. Niks mis mee. De mensen die hun auto sporadisch gebruiken, DIE zijn de sjaak omdat ze relatief veel moeten betalen per gereden kilometers en dit is alles weer dankzij de hiervoor genoemde groep. Dus jullie hebben alle anderen meegesleept in deze ellende.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Het is allemaal ook niet echt een verassing. Maar het toont wederom wel weer aan hoe onbetrouwbaar ze in DH zijn, hoe geldlustig en hoe ze de burger achter zich kunnen krijgen door slinkse spelletjes te spelen.
Op de autoweeks, autoblogs etc. wordt alsmaar geroepen: gewoon betalen, want ik betaal ook. Voor dergelijke mensen met de beperking om verder te denken dan dat hun neus lang is (dat er wel eens mensen zouden kunnen zijn die een oldtimer(s) naast hun dagelijkse auto hebben) kan ik deze reactie enigszins begrijpen. Maar het wordt alleen maar geroepen omdat de mrb op andere voertuigen zo godgeklaagd hoog is dat een vrijstelling ondenkbaar is in hun ogen.
Met deze 'truc' krijgt het 'incassobureau te Den Haag' het voor elkaar om burgers tegen elkaar op te zetten en dat er automatisch veel weerstand is tegen enige vorm van vrijstelling. Ik niet, jij ook niet :arrow:
Op de autoweeks, autoblogs etc. wordt alsmaar geroepen: gewoon betalen, want ik betaal ook. Voor dergelijke mensen met de beperking om verder te denken dan dat hun neus lang is (dat er wel eens mensen zouden kunnen zijn die een oldtimer(s) naast hun dagelijkse auto hebben) kan ik deze reactie enigszins begrijpen. Maar het wordt alleen maar geroepen omdat de mrb op andere voertuigen zo godgeklaagd hoog is dat een vrijstelling ondenkbaar is in hun ogen.
Met deze 'truc' krijgt het 'incassobureau te Den Haag' het voor elkaar om burgers tegen elkaar op te zetten en dat er automatisch veel weerstand is tegen enige vorm van vrijstelling. Ik niet, jij ook niet :arrow:
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
We worden voorgelogen,blijkens dit soort berichten klotst de poen in dit land tegen de plinten
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Mali is min of meer van de Fransen die er schijnbaar knokken tegen wat Islamieten, land is nog in staat van Oorlog en Nederland geeft het bijna 100 miljoen per jaar?
-
- Posts: 1611
- Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
wat is nou 12 miljoen, we halen toch iets van 150 miljoen op aan extra mrb?
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
De 12 miljoen is extragerrutcamaro wrote:wat is nou 12 miljoen, we halen toch iets van 150 miljoen op aan extra mrb?
Dus bijna 100 miljoenDen Haag reserveerde eerder al ongeveer 80 miljoen euro voor 2013 en 2014. Deze steun is voor
-
- Posts: 1611
- Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
dus? moet jij dat opbrengen spanjool?
het zal trouwens ook wel gewoon uit het vastgestelde budget van ontwikkelingssamenwerking gaan, een politieke beslissing (niet zozeer de mijne, maar ik ben niet principieel tegen ontwikkelingssamenwerking)
het zal trouwens ook wel gewoon uit het vastgestelde budget van ontwikkelingssamenwerking gaan, een politieke beslissing (niet zozeer de mijne, maar ik ben niet principieel tegen ontwikkelingssamenwerking)
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
deze kwam ik tegen op de van forum
News Update * Oldtimer Road Tax Classic Car Law PSA Netherlands Klassieker
News Update * Oldtimer Road Tax Classic Car Law PSA Netherlands Klassieker
-
- Posts: 2982
- Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Ondanks dagelijks gebruik ben ik straks, als een ieder die een -jonger dan 40 jaar zijnde- oldtimer bezit, de klos... Geen verschil...klaar!
Als ik het echt alleen voor het goedkope rijden zou hebben gedaan, dan had ik wel een belasting vrije VW Golf op LPG gehad...
Maar nee, ik ben Yank gek en zal ook altijd yank blijven rijden!
En gezien ik geen geld heb om naast die yank een moderne daily er bij te hebben, rijd ik dagelijks in die yank... Its the only way...
Als ik het echt alleen voor het goedkope rijden zou hebben gedaan, dan had ik wel een belasting vrije VW Golf op LPG gehad...
Maar nee, ik ben Yank gek en zal ook altijd yank blijven rijden!
En gezien ik geen geld heb om naast die yank een moderne daily er bij te hebben, rijd ik dagelijks in die yank... Its the only way...
-
- Posts: 653
- Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Gewoon dec 2013 allemaal de auto schorsen voor een jaar ,komt er geen rooie rot cent binnen.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
Ik ben het niet altijd met je eens Corp, maar hier sla je wel de spijker op zijn kop!De mensen die hun auto sporadisch gebruiken, DIE zijn de sjaak omdat ze relatief veel moeten betalen per gereden kilometers en dit is alles weer dankzij de hiervoor genoemde groep.
Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.
En dan nog waarschijnlijk 500 miljoen aan dat belachelijke brussel om die apenlanden richting rusland te helpen.
Uiteraard hebben die voor gestemd.