Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by thunderbuick »

Voor het gros is het wel duidelijk hoor......
De misbruikers van lpg zitten niet wagens in maar in Den Haag op hun reet burgergeld te misbruiken, ook wel staatsgeld genoemd.
Misbruikers/opvreters van staatsgeld(burgergeld) staan in bovengenoemde pdf, ctrl-f en dan onder kunst, muziek enz.
Dat is o.a de hobby-groep waarvoor er geld bij ons weg getrokken moet worden.
Het word tijd dat die eens een echt beroep leren zodat ze een echte betaalde baan kunnen vinden en niet meer op gemeenschapsgeld hoeven te teren waardoor overal cashflow problemen ontstaan die onze economie ontwrichten en voedselbanken nodig zijn.
Direct naar huis sturen die opvreters die op ons teren, en die ambtenaren ook die dit verzorgen, scheelt een hoop geld.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Wilf »

Vind ik ook, al die subsidiekunsten zijn waardeloos. Geld is het belangrijkste in het leven immers. Gelukkig zit ik in de subsidieloze 'plat vermaak'-hoek, dus mijn zegen hebben de domme simpele boeren die niet van verdieping houden :D

Het is ook maar net hoe je het noemt. HRA, huur- en zorgtoeslag, zelfstandigenaftrek, belastingontduiking, WW, ziektewet, oldtimertarief MRB; het komt allemaal op hetzelfde neer. Een bepaalde groep wordt bevoordeeld. In Nederland is de subsidie voor kunst en cultuur het laagste van de EU (op Albanië na) dus we doen het niet slecht... Al wordt er flink gesloopt. Als je echter ziet hoe goed Duitsland het doet en hoeveel geld ze daarmee verdienen... Zij hebben geleerd van het naziregime, hier wil men er juist naar terug...
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by HarleyRob »

Ik heb n.a.v. een aantal e-mails aan de fractievoorzitters en fracties van alle politieke partijen verschillende antwoorden ontvangen. Uit die antwoorden kan ik alleen maar afleiden dat men het in Den Haag niet begrijpt, of niet wíl begrijpen.

Misbruik is het toverwoord, dat in ieder e-mailtje terug komt. En verder concludeer ik dat men zich blind staart op een beoogde opbrengst van 153M Euro door invoer van de regeling. Ook wordt een aantal keer het getal 6.000 genoemd, zijnde het aantal mensen in de branche dat gedupeerd zou worden door invoer van de regeling.

Samengevat: ik denk niet dat men in Den Haag enig idee heeft waar men over praat. De passie voor oldtimers wordt namelijk niet uitgedrukt in Euro's! En dat men met de invoer van een regeling heel veel mensen van de hobby gaat beroven, dat interesseert ze niet.
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by franky »

weer is een antwoord uit den haag

Geachte heer van den Berg,

Hartelijk dank voor uw mail over de belasting op oldtimers. Wij waarderen het wanneer mensen als hobby zuinig zijn op mobiel erfgoed, het onderhouden, er zelf van genieten en anderen laten meegenieten.

De regering heeft wel een overgangsregeling voor oldtimers op benzine, namelijk een kwarttarief (met een maximum van €120 per jaar), zolang je de auto in drie wintermaanden niet gebruikt.

Wij vinden het jammer dat de regering er niet voor gekozen heeft om ten minste een vergelijkbare regeling te treffen voor diesel-en LPG-auto’s. De doelstelling van de regeling is het opheffen van de belastingvrijestelling van auto’s die als oldtimers kwalificeren voor dagelijks en zeer intensief gebruik. Dat is volgens ons ook met diesel en LPG auto’s zeer goed mogelijk bij gebruik van een gelijksoortige overgangsregeling.

Voor de LPG- auto’s geldt ook nog dat wij de suggestie om de installatie dan maar te verwijderen, echt verwerpelijk vinden vanuit milieutechnisch en duurzaamheidsoogpunt. Velen hebben hem juist ingebouwd om het milieu en de portemonnee te sparen.

We zullen daarom ook beide moties van collega Bashir (SP) steunen, wanneer deze op 14 mei of later in stemming komen en hopen dat de staatssecretaris erin zal slagen een passende overgangsregeling te vinden voor echte oldtimers.

Een vriendelijke groet,

Pieter Omtzigt (woordvoerder belastingen)
Sander de Rouwe (woordvoerder mobiliteit)
Leden van de Tweede Kamer voor het CDA
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Homer »

Nu maar hopen dat er iets zinnings uit komt voor de auto's op lpg bv een cilinderinhoud van 5 L of meer ook in de regeling laten vallen, komt mij dus goed uit :D

Oja, ik denk ook in mijn eigen straatje, en rij nog geen 2K per jaar ,dus mij maakt het niet zo veel uit, maar het is prettiger als je een zondag gaat rijden er niet 150 euro aan brandstof door gaat, blijft er niets meer over om van de vreeten, en dat moet ook gebeuren. :D
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Pirana »

Wat een zegen die mrb,dan wordt t weer mooi op de meetings.
Ook geen discussies over matzwart meer,en de kosten van die dure gamma spuitbus.

:lol:
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Pimpmeister »

Daar heb je zeker een punt.
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by pintor »

Pirana wrote:Wat een zegen die mrb,dan wordt t weer mooi op de meetings.
Ook geen discussies over matzwart meer,en de kosten van die dure gamma spuitbus.

:lol:
de echte mannen met geld op de meeting :lol:
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by HarleyRob »

Pirana wrote:Wat een zegen die mrb,dan wordt t weer mooi op de meetings.
Ook geen discussies over matzwart meer,en de kosten van die dure gamma spuitbus.

:lol:
Dan kun je straks lekker naast meneer de advocaat staan, met paarse broek en aardappel in de keel, die zijn oldtimer slechts ziet als hij hem naar buiten rolt, en meer als belegging heeft dan om er van te genieten.......
bigchevy
Posts: 715
Joined: Sun Aug 07, 2005 12:03 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by bigchevy »

of je staat allemaal naast autos wat van de bank is :lol: :lol:
pronken met ander mans veren :lol: :lol:
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Continental Kid »

Wilf wrote:Als je echter ziet hoe goed Duitsland het doet en hoeveel geld ze daarmee verdienen... Zij hebben geleerd van het naziregime, hier wil men er juist naar terug...

De aanbouw van Weimar II vordert gestaag. En het volk vindt het allemaal prachtig, hoe iedereen teert op de zak van iedereen. The public gets what the public wants, en de roverheid noemt het: nivelleren.

:lol:
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by RobDodge »

HarleyRob wrote: Dan kun je straks lekker naast meneer de advocaat staan, met paarse broek en aardappel in de keel, die zijn oldtimer slechts ziet als hij hem naar buiten rolt, en meer als belegging heeft dan om er van te genieten.......
Ik wens jullie alvast heel veel plezier! :thumbs:
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Pirana »

Zoals vaak wordt gezegd mag een hobby geld kosten.
En of dat dan iemand is die duizenden in zijn huis steekt uit eigen zak,dure postzegels of munten koopt of wat dan ook,een hobby kost geld.
Als je als "hardcore amerikanenliefhebber" ineens je hobby niet meer kan uitoefenen vanwege een paar meier is t wel heel triest gesteld met de serieuze interesse.
Dat wordt gewoon je pieken anders verdelen of meer beunen.
duster440
Posts: 228
Joined: Mon May 21, 2007 7:55 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by duster440 »

Pirana wrote:Zoals vaak wordt gezegd mag een hobby geld kosten.
En of dat dan iemand is die duizenden in zijn huis steekt uit eigen zak,dure postzegels of munten koopt of wat dan ook,een hobby kost geld.
Als je als "hardcore amerikanenliefhebber" ineens je hobby niet meer kan uitoefenen vanwege een paar meier is t wel heel triest gesteld met de serieuze interesse.
Dat wordt gewoon je pieken anders verdelen of meer beunen.
of mijn hobby nou €500,- of €3500,- per jaar kost, vind ik toch wel een behoorlijk verschil....
gambaa
Posts: 1070
Joined: Sat May 22, 2004 3:56 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by gambaa »

Pirana wrote:Zoals vaak wordt gezegd mag een hobby geld kosten.
En of dat dan iemand is die duizenden in zijn huis steekt uit eigen zak,dure postzegels of munten koopt of wat dan ook,een hobby kost geld.
Als je als "hardcore amerikanenliefhebber" ineens je hobby niet meer kan uitoefenen vanwege een paar meier is t wel heel triest gesteld met de serieuze interesse.
Dat wordt gewoon je pieken anders verdelen of meer beunen.

:?:
,,,,,jammer he,,,,ga jij maar ff beunen jongen
Locked