Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
bigchevy
Posts: 715
Joined: Sun Aug 07, 2005 12:03 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by bigchevy »

pintor wrote:heb zelf een diesel K30 mijn roetuitstoot was lager dan de niewste mercedes bij de apk! en nu moet ik gaan betalen omdat het een diesel is, maar als ik er nu een 454 bigblock op benzine inbouwt hoef ik niet te betalen. hoe krom kan je het maken..
ja idd pure discriminatie
gewoon de petitie tekenen
maar zoals zo vaak iedereen lult naar zn eigen straatje
apmain
Posts: 144
Joined: Thu Dec 08, 2011 9:25 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by apmain »

getekend
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by capricelimburg »

Heb wat gemaakt :D

Image
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Supervaags »

trouwens.. ze praten over een overgangsregeling voor auto's tussen 73 en 87.. maar een auto uit 73 is volgend jaar toch 40 jaar oud? :)
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by pintor »

quote]

ja idd pure discriminatie
gewoon de petitie tekenen
maar zoals zo vaak iedereen lult naar zn eigen straatje[/quote]

getekend!
1964impalawagon
Posts: 19
Joined: Wed Aug 01, 2012 5:54 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by 1964impalawagon »

Erg knullige jip en janneke petitie magoed, maar ff getekend
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Ranch73 »

Supervaags wrote:trouwens.. ze praten over een overgangsregeling voor auto's tussen 73 en 87.. maar een auto uit 73 is volgend jaar toch 40 jaar oud? :)
Image

:D
Vette73
Posts: 133
Joined: Thu Mar 24, 2005 7:36 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Vette73 »

Mooi document Johan! Kan eenieder aanraden dit eens door te lezen want het geeft een goed beeld van het probleem waar de minister mee worstelt.
De door de oldtimerbranche voorgestane alternatieven, die overigens ook in de
brief worden besproken hadden budgettaire consequenties die in deze tijden
financieel onverantwoord zijn. Het kabinet is van mening dat deze rekening
eenvoudig weg niet kan worden neergelegd bij de overige weggebruikers of de
samenleving als geheel.
Lekker, maar de overige weggebruikers of de samenleving als geheel mag zeker wel opdraaien voor de subsidie die gegeven wordt op Duracel-auto's en andere zogenaamd millieuvriendelijke 0%MRB, BTW en bijtellings auto's :?:
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by thunderbuick »

Dat is gewoon een goedkoop stukje politieke propaganda.
Verdeel en heers..........
Het is namelijk niet zo dat het aan ons ligt dat ze steeds meer geld nodig hebben doordat ze zelf hun werk niet naar behoren uitvoeren en veel te veel over de balk gooien.
Als elke burger maandelijks 100 euro meer naar de belasting brengt duurt het niet lang voordat ze daar ook weer structurele uitgaven voor bedacht hebben, vervolgens zal er weer een tegenvaller komen waardoor ze weer 100 euro extra nodig hebben.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by gerrutcamaro »

er zijn per 1-1-14 volgens het regeerakkoord geen mrbvrije auto's meer, ook geen zuinige exemplaren, de 40+ers lijken daar nu de uitzondering op te worden
DarkPino
Posts: 173
Joined: Tue Oct 30, 2012 11:12 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by DarkPino »

Er moet gewoon een overgangs regeling komen voor 25-40 auto's op LPG en diesel. En dan snap ik nog enigsinds dat ze LPG misschien niet doen (om dagelijks gebruik te ontmoedigen) maar die mensen hebben nog de keuze om terug te gaan naar Benzine. Diesel rijders zijn echt de lul :(
Ton
Posts: 3269
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:49 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Ton »

Dat gaan ze voor diesels echt niet doen.. Dan blijven die stink Mercedessen ook weer interessant..
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by capricelimburg »

3 maanden niet gebruiken is al een goed stopmiddel tegen dagelijks gebruik, blijkbaar is dat goed genoeg bevonden voor benzine auto's (want een pre-1987 benzine auto zonder katalysator is nu ook goedkoper dan een moderne auto).

Maar goed ik denk inderdaad niet dat ze hier nog wat aan gaan doen, overweeg mijn dieselbak om te bouwen naar benzine. Is nu volstrekt onverkoopbaar geworden en op benzine scheelt dik duizend euro per jaar aan wegenbelasting.
Vette73
Posts: 133
Joined: Thu Mar 24, 2005 7:36 am

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Vette73 »

Een ander document dat het lezen waard is is http://www.pbl.nl/sites/default/files/c ... timers.pdf

De cijfers uit de brief van Wekers aan de kamer (zie post van Johan82) komen voor een groot deel uit dit document.
Olds Willem
Posts: 2123
Joined: Sun May 07, 2006 5:16 pm

Re: Akkoord over wegenbelasting voor oldtimers.

Post by Olds Willem »

pintor wrote:heb zelf een diesel K30 mijn roetuitstoot was lager dan de niewste mercedes bij de apk! en nu moet ik gaan betalen omdat het een diesel is, maar als ik er nu een 454 bigblock op benzine inbouwt hoef ik niet te betalen. hoe krom kan je het maken..
Mwa, dat is ook de moeite niet. Ik heb uitgerekend dat mijn K30 met een 454 op LPG nog steeds goedkoper is als op benzine (uitgaande van het bestelauto particulier tarief). De MRB voor een diesel K30 is iets lager dan voor een LPG K30, plus dat zo'n diesel nog een zuinigheidswonder is vergeleken met een 454. Maar die MRB is voor een 2600 kg zware auto nog steeds een hele sloot geld, geld waar ik niet de graaiers in duh haag mee gaat sponsoren. Verkopen heeft nu ook geen zin meer (ik zou dat ding nog niet weg kunnen géven). Dus gaat 'ie fijn geschorst worden in december.
Locked