pintor wrote:heb zelf een diesel K30 mijn roetuitstoot was lager dan de niewste mercedes bij de apk! en nu moet ik gaan betalen omdat het een diesel is, maar als ik er nu een 454 bigblock op benzine inbouwt hoef ik niet te betalen. hoe krom kan je het maken..
ja idd pure discriminatie
gewoon de petitie tekenen
maar zoals zo vaak iedereen lult naar zn eigen straatje
Mooi document Johan! Kan eenieder aanraden dit eens door te lezen want het geeft een goed beeld van het probleem waar de minister mee worstelt.
De door de oldtimerbranche voorgestane alternatieven, die overigens ook in de
brief worden besproken hadden budgettaire consequenties die in deze tijden
financieel onverantwoord zijn. Het kabinet is van mening dat deze rekening
eenvoudig weg niet kan worden neergelegd bij de overige weggebruikers of de
samenleving als geheel.
Lekker, maar de overige weggebruikers of de samenleving als geheel mag zeker wel opdraaien voor de subsidie die gegeven wordt op Duracel-auto's en andere zogenaamd millieuvriendelijke 0%MRB, BTW en bijtellings auto's
Dat is gewoon een goedkoop stukje politieke propaganda.
Verdeel en heers..........
Het is namelijk niet zo dat het aan ons ligt dat ze steeds meer geld nodig hebben doordat ze zelf hun werk niet naar behoren uitvoeren en veel te veel over de balk gooien.
Als elke burger maandelijks 100 euro meer naar de belasting brengt duurt het niet lang voordat ze daar ook weer structurele uitgaven voor bedacht hebben, vervolgens zal er weer een tegenvaller komen waardoor ze weer 100 euro extra nodig hebben.
er zijn per 1-1-14 volgens het regeerakkoord geen mrbvrije auto's meer, ook geen zuinige exemplaren, de 40+ers lijken daar nu de uitzondering op te worden
Er moet gewoon een overgangs regeling komen voor 25-40 auto's op LPG en diesel. En dan snap ik nog enigsinds dat ze LPG misschien niet doen (om dagelijks gebruik te ontmoedigen) maar die mensen hebben nog de keuze om terug te gaan naar Benzine. Diesel rijders zijn echt de lul
3 maanden niet gebruiken is al een goed stopmiddel tegen dagelijks gebruik, blijkbaar is dat goed genoeg bevonden voor benzine auto's (want een pre-1987 benzine auto zonder katalysator is nu ook goedkoper dan een moderne auto).
Maar goed ik denk inderdaad niet dat ze hier nog wat aan gaan doen, overweeg mijn dieselbak om te bouwen naar benzine. Is nu volstrekt onverkoopbaar geworden en op benzine scheelt dik duizend euro per jaar aan wegenbelasting.
pintor wrote:heb zelf een diesel K30 mijn roetuitstoot was lager dan de niewste mercedes bij de apk! en nu moet ik gaan betalen omdat het een diesel is, maar als ik er nu een 454 bigblock op benzine inbouwt hoef ik niet te betalen. hoe krom kan je het maken..
Mwa, dat is ook de moeite niet. Ik heb uitgerekend dat mijn K30 met een 454 op LPG nog steeds goedkoper is als op benzine (uitgaande van het bestelauto particulier tarief). De MRB voor een diesel K30 is iets lager dan voor een LPG K30, plus dat zo'n diesel nog een zuinigheidswonder is vergeleken met een 454. Maar die MRB is voor een 2600 kg zware auto nog steeds een hele sloot geld, geld waar ik niet de graaiers in duh haag mee gaat sponsoren. Verkopen heeft nu ook geen zin meer (ik zou dat ding nog niet weg kunnen géven). Dus gaat 'ie fijn geschorst worden in december.