Overleg MRB oldtimers mislukt

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by Remon. »

Graflijers.. Optie om leeftijd te verhogen is te duur :o

http://www.autoweek.nl/nieuws/23048/ove ... rs-mislukt

"Wij hebben voorgesteld om de leeftijdsgrens voor benzineauto’s per 1 januari te verhogen naar 30 jaar en die voor diesel- en LPG-auto’s naar 40 jaar. Internationaal geldt een leeftijdsgrens van 30 jaar voor oldtimers", laat de KNAC weten. De staatssecretaris is hier niet mee akkoord gegaan, in een eerste reactie laat het ministerie weten dat deze optie te duur was

Weekers komt met eigen alternatieven: een dagenkaart of een heffing van 25 procent van het normale bedrag. Het is dan aan de Tweede Kamer om te bepalen hoe de uiteindelijke regels eruit gaan zien.


Wel heeft die het over een dagenkaart of kwart-tarief. Nu mijn vraag: Haal je de MB diesels van de weg met een kwart-tarief?
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by Supervaags »

te duur.. nee het levert ze te weinig op :P
Maar met onze optie kom je op zo'n 100 miljoen euro en er is 153 miljoen ingeboekt. En daar loop je dan op vast.

Weekers komt met eigen alternatieven: een dagenkaart of een heffing van 25 procent van het normale bedrag. Het is dan aan de Tweede Kamer om te bepalen hoe de uiteindelijke regels eruit gaan zien.
word gegarandeerd dokken dus

en nee je haalt de "stink diesels" hier (juist) niet mee van de weg, maar dat is ook niet de bedoeling zolang ze de begroting maar rond krijgen
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by sjak_brak »

Als je dan toch moet kiezen tussen 2 kwaden: dan liever 25% en rijden wanneer je wilt.
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by Remon. »

sjak_brak wrote:Als je dan toch moet kiezen tussen 2 kwaden: dan liever 25% en rijden wanneer je wilt.
Klopt. Maar zou jij als Turk zijnde je hand omdraaien met 22 euro per maand voor je 190D?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by sjak_brak »

Nederlanders zeiken daar harder over :D
bigchevy
Posts: 715
Joined: Sun Aug 07, 2005 12:03 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by bigchevy »

sjak_brak wrote:Als je dan toch moet kiezen tussen 2 kwaden: dan liever 25% en rijden wanneer je wilt.
helemaal mee eens dan kun je tenminste rijden wanneer je wilt en niet aan dagen gebonden zijn
Momentum
Posts: 140
Joined: Tue Nov 08, 2011 6:33 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by Momentum »

25% is nog gemiddeld 75 euro per maand voor de mbr als je op gas rijd. Gezien de meeste USA wagens dik 2ton wegen

Plus de kosten die je sowieso hebt voor je onderhoud maakt het geheel er niet echt ideaal op!
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by HarleyRob »

sjak_brak wrote:Als je dan toch moet kiezen tussen 2 kwaden: dan liever 25% en rijden wanneer je wilt.
Easy Sjak, jij geeft wel erg snel toe..... Laten we eens beginnen met 15%! Dan komen we op 20 uit.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by sjak_brak »

Toegeven? Ik geef alleen aan wat mijn voorkeur zou verdienen in de hypothetische situatie dat ik een keuze zou kunnen maken.
RedDustRiddle
Posts: 136
Joined: Tue Apr 09, 2013 9:27 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by RedDustRiddle »

Money talks, Bullshit walks..
Kwarttarief levert ze geld op, een dagenkaart kost alleen maar geld.
Laat ze het maar invoeren, tik ik die 600 p/jaar af en wil ik er nooit meer iets over horen ! haha
Last edited by RedDustRiddle on Mon Apr 15, 2013 5:25 pm, edited 1 time in total.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by rene74monte »

alles maar dan ook alles maken ze kapot in dit gore kut land .
en weer hebben de rijken nergens last van , en de werkende man kan het allemaal straks niet meer betalen , als ze geld moeten hebben moeten ze maar eens naar hun eigen uitgaven gaan kijken want dat lijkt heeelemaal nergens neer op
ik denk dat ik ze maar goed ga verzekeren en dan in de fik er mee , weg met die troep
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by camaro67 »

rene74monte wrote:ik denk dat ik ze maar goed ga verzekeren en dan in de fik er mee , weg met die troep
Ik hoor het al,... een echte liefhebber :arrow: :thumbs:

Gr.Joop, die liever dan maar een .... dagenkaart heeft voor die 4 zondagen per jaar dat ik er mee rij.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by rene74monte »

er is toch ook geen lol meer aan , dit gezeik gaat nu al jaren lang , elke keer als er weer een nieuw zootje nsb ers gekozen moet worden begint alles weer van voor af aan
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by morpheus »

Hier het hele verhaal van de FEHAC

Image

Image

Gr Morpheus

Image

http://www.oldtimerautosite.nl
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: Overleg MRB oldtimers mislukt

Post by RobDodge »

Iedereen 20% loon belasting, en de regering alleen laten bestaan uit succesvolle zaken lui!
Ik denk zelfs dat de meesten nog belangeloos in de 2e kamer gaan zitten :)
Ben je van al die bullshit af!
Locked