wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by enrique »

Alweer op ? :lol: :lol:

Groeten
fullthrottle
Posts: 10
Joined: Mon Mar 11, 2013 9:06 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by fullthrottle »

mark j wrote:Dit zag ik op de site van rijksoverheid

Vrijstelling oldtimers in MRB
Volgens het Regeerakkoord komt de oldtimervrijstelling per 1 januari 2014 te vervallen, waarbij gezocht wordt naar de mogelijkheid om het rijdend cultureel erfgoed te ontzien. In 2013 is de vrijstelling voor oldtimers nog van kracht. Alle auto’s die op 31 december 2011 al 25 jaar of ouder waren (eerste toelating vóór 1 januari 1987), blijven ook in 2013 vrijgesteld van de motorrijtuigenbelasting (MRB) en hoeven geen brandstoftoeslag te betalen. Oldtimers met een eerste toelating van 1 januari 1987 of later zijn alleen nog vrijgesteld van de MRB. Voor oldtimers op diesel of LPG moet wel de zogenaamde brandstoftoeslag worden betaald.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... elastingen
Volgens mij willen ze dit dus systeem op de schop gooien. Dit is errug spijtig want nu zullen een groot aantal mooie auto occasions niet meer belastingvrij worden :(
Maar goed we houden de moet erin, misschien staan er in Den Haag nog wat autoliefhebbers op.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by HarleyRob »

Image
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Texas Boy »

HarleyRob wrote:Image
Lukt niet, gewoon te koud buiten, berg de popcorn maar op :P
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Rob(firebird) »

Spannende week voor oldtimer liefhebbers.

In het regeerakkoord van 29 oktober 2012 staat dat het kabinet de belastingvrijstelling van oldtimers zal schrappen. Deze week spreken de brancheverenigingen (RAI Vereniging, Bovag en Focwa) en staatssecretaris Weekers over een aanpassing van de maatregel. Onder druk van de Tweede Kamer zoekt Weekers, zelf een oldtimer liefhebber, een tegemoetkoming voor incidentele rijders. Direct na de Paasdagen zal er een voorstel liggen zo is de brancheorganisaties beloofd.

Dit betekent niet alleen een spannende tijd voor de berijders van zulke voertuigen, maar ook voor de verkopers ervan. Volgens de vereniging voor oldtimerdealers, Stichting Oldtimerbranche Nederland, is er ‘een kaalslag' gaande onder oldtimerverkopers. Naar schatting een vijfde van alle handelaren in oude Mercedessen, BMW's, of Volvo's is over de kop gegaan, en een ander vijfde deel staat niet ver meer van een faillissement af. Consumenten zouden nauwelijks nog oldtimers kopen sinds het regeerakkoord van 29 oktor 2012.

Ook Bovag en Focwa stellen dat veel ondernemers zwaar in de problemen zijn gekomen, maar zij kunnen hierover geen exacte cijfers geven.

Bron: Automobielmanagement.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Texas Boy »

Rob(firebird) wrote:Spannende week voor oldtimer liefhebbers.

In het regeerakkoord van 29 oktober 2012 staat dat het kabinet de belastingvrijstelling van oldtimers zal schrappen. Deze week spreken de brancheverenigingen (RAI Vereniging, Bovag en Focwa) en staatssecretaris Weekers over een aanpassing van de maatregel. Onder druk van de Tweede Kamer zoekt Weekers, zelf een oldtimer liefhebber, een tegemoetkoming voor incidentele rijders. Direct na de Paasdagen zal er een voorstel liggen zo is de brancheorganisaties beloofd. .
We zullen zien wie het Haasje is :P
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Continental Kid »

Dit kabinet haalt de herfst niet meer.


:!:
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Texas Boy »

Continental Kid wrote:Dit kabinet haalt de herfst niet meer.


:!:
Wanneer begint de herfst, na de winter :P
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by HarleyRob »

Continental Kid wrote:Dit kabinet haalt de herfst niet meer.


:!:

+1
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Jeroen_Sp »

Ik ben erg benieuwd, na de pasen dus uitslag....
Dat heb ik al meerdere malen gehoord, nog even een paar dagen wachten dus en we zijn uit de onzekerheid.

Kunnen we daarna weer gaan staken.
Valkyrie
Posts: 229
Joined: Tue Nov 15, 2005 2:23 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Valkyrie »

Jeroen_Sp wrote:Ik ben erg benieuwd, na de pasen dus uitslag....
Dat heb ik al meerdere malen gehoord, nog even een paar dagen wachten dus en we zijn uit de onzekerheid.

Kunnen we daarna weer gaan staken.
Na Pasen ligt er alleen een voorstel. Dat wordt aan de kamer aangeboden en die beslissen pas na de zomer als ik het goed begrepen heb. Natuurlijk is de kans wel groot dat als het een degelijk voorstel is deze ook aangenomen wordt.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Texas Boy »

Valkyrie wrote:Na Pasen ligt er alleen een voorstel. Dat wordt aan de kamer aangeboden en die beslissen pas na de zomer als ik het goed begrepen heb. Natuurlijk is de kans wel groot dat als het een degelijk voorstel is deze ook aangenomen wordt.
Het probleem is dat elk voorstel inhoud minder inkomsten voor Den Haag en dat is op dit moment blijkbaar niet bespreekbaar, maar ben benieuwd.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by HarleyRob »

Ik denk dat een beslissing pas na de zomer zal vallen. Als dan eerst het kabinet valt, dan wordt die beslissing weer uitgesteld. Zo kunnen we dit topic nog een tijdje in leven houden...... :lol:
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by Maurice »

Rob(firebird) wrote:Direct na de Paasdagen zal er een voorstel liggen zo is de brancheorganisaties beloofd.
Zo, Pasen is voorbij, wat is het nieuws?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: wie heeft er een goed idee belastingmaatregel

Post by boyanka »

:D er moet nog meer worden bezuinigd om onder de 3% te kunnen blijven
Locked