Reo APK gedoe...

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Reo APK gedoe...

Post by Rob Rules »

Vandaag was ik naar de keuring geweest met de Reo, dat ie op 1 ding afkeur zou hebben, had ik half verwacht.

Maar hoe de keurmeester met de wagen omging, valt nauwelijks te beschrijven..
Dat de Reo wat brandstof lekt, ok, wist ik. Maar dat hij met een schroevendraaiertje in de band gaat lopen prikken en bij een sneetje gewoon loswrikt... Kijk, afkeur, ik kan het canvas zien...
Dat heeft ie bij 3 banden geflikt. Bij nummer 4 was het profiel onvoldoende, dat snapte ik ook niet, want het was altijd dat je met kale banden nog mocht rijden, als het canvas niet zichtbaar is, inmiddels is dat minimaal 1.6mm. En 2 mm speling op een stuurstang.

De lekkage en stuurstok moet ik laten maken.
Ook nog zoiets: Hij zei toen ie de Reo zag: Van die kleur groen word ik al helemaal blij....
Ik vond het al knap van hem dat ie um aan de praat kreeg. Vol gas starten..
Doet ie een remmentest, 2x met rokende banden stoppen. Koppeling verkrachten door in een te hoge versnelling weg te rijden. en als klap op de vuurpijl bij de oprit naar het terrein, die toch redelijk stijl omhoog loopt, gaat ie daar in een te hoge versnelling tegenaan staan. Heel hoog in toeren, koppeling verkrachten en vol gas naar de roldeur... Daar weer met rokende banden stoppen..

Ik zeg toen hij bij de roldeur stond: het schakelpatroon staat recht voor je neus hoor!
Hij had de smoes dat ie alleen in de 2de had gereden. Ook over het ontbreken van de stuurbekrachtiging had ie commentaar.
Handrem zou niet goed zijn.. Ik zeg nee, die zit op de transmissie, knappe vent die hem er doorheen trekt. Hij wel...

Ik denk dat ik morgen ook eens met de RDW ga bellen of dat wel helemaal de bedoeling is..
Over dat schroevendraaier gedoe, is dat ook de bedoeling? Of is dat simpelweg vernielen?

Edit:
Ik stond daar met mijn mond vol tanden.. Had iets van: WTF??
Pas toen ik een beetje beduusd naar huis reed, begon het te tot me door te dringen...
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Reo APK gedoe...

Post by boyanka »

:? nooit meer terug gaan bij die vent
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Reo APK gedoe...

Post by sjak_brak »

Ik zou die mallot al na 2 tellen hebben weggetrokken bij mn wagen en zijn weggereden.

Wat een zaadaars zeg :barf:
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Reo APK gedoe...

Post by Supervaags »

ik weet niet hoe je banden eraan toe zijn maar hij mag ter inspectie vast wel voorzichtig porren om te kijken hoe slecht de scheuren zijn.. als je banden dat niet kunnen hebben zou ik er niet mee rijden.

bij een kleine roestplek gaat de schroevendraaier/koevoet er ook overeen om te kijken wat de daadwerkelijke schade is.


maar ik zou ergens anders heengaan.. al is het alleen maar om de lompe manier van rijden in de wagen van een klant.
piet66
Posts: 25
Joined: Sat Sep 29, 2012 9:48 pm

Re: Reo APK gedoe...

Post by piet66 »

Rob Rules wrote:Vandaag was ik naar de keuring geweest met de Reo, dat ie op 1 ding afkeur zou hebben, had ik half verwacht.

Maar hoe de keurmeester met de wagen omging, valt nauwelijks te beschrijven..
Dat de Reo wat brandstof lekt, ok, wist ik. Maar dat hij met een schroevendraaiertje in de band gaat lopen prikken en bij een sneetje gewoon loswrikt... Kijk, afkeur, ik kan het canvas zien...
Dat heeft ie bij 3 banden geflikt. Bij nummer 4 was het profiel onvoldoende, dat snapte ik ook niet, want het was altijd dat je met kale banden nog mocht rijden, als het canvas niet zichtbaar is, inmiddels is dat minimaal 1.6mm. En 2 mm speling op een stuurstang.

De lekkage en stuurstok moet ik laten maken.
Ook nog zoiets: Hij zei toen ie de Reo zag: Van die kleur groen word ik al helemaal blij....
Ik vond het al knap van hem dat ie um aan de praat kreeg. Vol gas starten..
Doet ie een remmentest, 2x met rokende banden stoppen. Koppeling verkrachten door in een te hoge versnelling weg te rijden. en als klap op de vuurpijl bij de oprit naar het terrein, die toch redelijk stijl omhoog loopt, gaat ie daar in een te hoge versnelling tegenaan staan. Heel hoog in toeren, koppeling verkrachten en vol gas naar de roldeur... Daar weer met rokende banden stoppen..

Ik zeg toen hij bij de roldeur stond: het schakelpatroon staat recht voor je neus hoor!
Hij had de smoes dat ie alleen in de 2de had gereden. Ook over het ontbreken van de stuurbekrachtiging had ie commentaar.
Handrem zou niet goed zijn.. Ik zeg nee, die zit op de transmissie, knappe vent die hem er doorheen trekt. Hij wel...

Ik denk dat ik morgen ook eens met de RDW ga bellen of dat wel helemaal de bedoeling is..
Over dat schroevendraaier gedoe, is dat ook de bedoeling? Of is dat simpelweg vernielen?

Edit:
Ik stond daar met mijn mond vol tanden.. Had iets van: WTF??
Pas toen ik een beetje beduusd naar huis reed, begon het te tot me door te dringen...
maartten
Posts: 2639
Joined: Sun Oct 31, 2004 10:55 am

Re: Reo APK gedoe...

Post by maartten »

idd
eruit trekken en wegwezen
ze horen ieders spullen met respect te behandelen
over dat gepulk met die schroevendraaier
bij twijfel mag hij zoiets wel doen,uiteraard geen stukken van je band aftrekken
zelfde als tectyl van de remleidingen afkrabben
zijn genoeg mensen die naar de apk rijden, en een scheurtje in de band even ingewassen hebben met zwarte kit op schoenpoets
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Reo APK gedoe...

Post by Chief big ol'Cadillac »

Handrem kun je aandraaien; het uiteinde van de handel is een draaiknop.
Wat keuringsstation keuze betreft heb ik je vantevoren gewaarschuwd en een tip gegeven te gaan naar wie de wagen al zo lang ik 'm heb gekeurd heeft en wie de expert op dit gebied is van die wagens, waar je zelf ook al bent (mee) geweest maar als je nu toch nog naar een ander gaat moet je het zelf ook maar weten. :!:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Reo APK gedoe...

Post by Corp »

wat een gejank, als je nou gewoon met een wagen komt die in orde is kan hij zo pietluttig proberen wat te vinden... dat hij je koppeling verneukt, da's niet OK...maar dat van die banden. Ja, dat controleert die apk meester bij mij ook of er droogte scheurtjes in de band zitten en of ze diep gaan door er met een schroevendraaier in te steken. Zulke banden moet je gewoon vervangen, al is het niet voor jezelf dan wel voor je mede weggebruikers.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Reo APK gedoe...

Post by Rob Rules »

@ Maartten en Corp:
Bij elke snee in de band ging dat schroevedraaiertje er met geweld in, wrik, wrik, pulk, pulk. Net zolang tot hij op het canvas zat.
Nu vond ik zelf dat hij bij de 2 voorbanden een punt had, 1 te weinig profiel, ander veel droogtescheuren, maar achter.. Nee.
De voorbanden zijn inmiddels gewisseld.

ik stond nog te betalen toen die gast erin sprong en ermee weg stoof... in minder dan een minuut vond dat lompe gedoe plaats.

@ Chief: Eigenwijs is ook wijs, maar ik heb er van geleerd. Ik zal voortaan braaf luisteren. :oops:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Reo APK gedoe...

Post by Corp »

geloof me, met een schroevendraaier wrik je zo'n scheur echt niet zo snel open omdat je dan al het omliggende rubber aan de kant moet wrikken. Als het met een schroevendraaier lukt om op het canvas te komen dan is de scheur gewoon al zo diep. Maak voor de grap maar eens een ondiep sneetje in een band met een mesje en probeer die maar met de schroevendraaier tot op het koord door te wrikken...wens je veel wrik plezier!
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Reo APK gedoe...

Post by Rob Rules »

Corp wrote:wat een gejank, als je nou gewoon met een wagen komt die in orde is kan hij zo pietluttig proberen wat te vinden.
Dan weet ik tenminste wat er nog gedaan moet worden.
Maarre, komt goed. Ik wilde dit even neerzetten, en advies vragen over normale gang van zaken met zo'n groot apparaat.
Ik weet nu in ieder geval dat het niet normaal is.
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: Reo APK gedoe...

Post by Björn »

lekker lullig met omgang van de wagen
Maar dat er minimaal profiel op de banden moet zitten is al heel lang zo.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Reo APK gedoe...

Post by Rob Rules »

Het ging mij in 1ste instantie ook om de omgang met de wagen.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: Reo APK gedoe...

Post by Thing »

dat banden prikken is normaal.. ze krijgen strafpunten als er bij een steekproef canvas zicht/voelbaar is..
Björn wrote:lekker lullig met omgang van de wagen
Maar dat er minimaal profiel op de banden moet zitten is al heel lang zo.
dat valt wel mee.. sinds April vorig jaar..
underground
Posts: 245
Joined: Sun Feb 28, 2010 10:09 pm

Re: Reo APK gedoe...

Post by underground »

Corp wrote:geloof me, met een schroevendraaier wrik je zo'n scheur echt niet zo snel open omdat je dan al het omliggende rubber aan de kant moet wrikken. Als het met een schroevendraaier lukt om op het canvas te komen dan is de scheur gewoon al zo diep. Maak voor de grap maar eens een ondiep sneetje in een band met een mesje en probeer die maar met de schroevendraaier tot op het koord door te wrikken...wens je veel wrik plezier!

klopt helemaal.... een band steek je echt niet zomaar doorheen met een schoevendraaier.


loop maar eens een keer mee als er een steekproef word uitgevoerd 8)
en inderdaad, sinds april vorig jaar worden de banden hetzelfde gekeurd als personenauto banden, onder de 1,6 mm is afkeur.
Post Reply