reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
-
- Posts: 905
- Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm
reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
Hier de link naar de vlijmscherpe FEHAC-analyse en ontmaskering van het PBL-rapport:
http://fehac.communicationmaster.nl/upl ... apport.pdf
Enjoy!
8)
http://fehac.communicationmaster.nl/upl ... apport.pdf
Enjoy!
8)
Re: reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
Eindelijk een stuk wat alles in gepaste taal samenvat. Zonder de emoties een wetenschappelijk rapport dat de vloer aanveegt met veel speerpunten van het PBL rapport.
-
- Posts: 113
- Joined: Tue Jun 24, 2008 7:13 pm
Re: reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
stuur maar door naar de televaag kunnen ze eens wat nuttigs drukken
Re: reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
Sterke en duidelijk opgestelde reaktie.
Één opmerking is wel opvallend;
Ze noemen de verhoogde uitstroom van oldtimer naar het buitenland of sloop.
Het is me idd opgevallen dat er de laatste tijd meer oldtimers verkocht zijn richting het buitenland dan binnen Nederland.
Hier in Limburg zie ik met name regelmatig classics naar Duitsland vertrekken.....
erik
Één opmerking is wel opvallend;
Ze noemen de verhoogde uitstroom van oldtimer naar het buitenland of sloop.
Het is me idd opgevallen dat er de laatste tijd meer oldtimers verkocht zijn richting het buitenland dan binnen Nederland.
Hier in Limburg zie ik met name regelmatig classics naar Duitsland vertrekken.....
erik
-
- Posts: 4631
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
wat voor classics dan? ik neem aan de kleintjes anders is het volgens mij niet aantrekkelijk daar
Re: reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
Juist de mooiste klassiekers gaan naar Duitsland. Daar zeurt men niet over knaken. Ze hebben er ook een oldtimerkenteken.
Re: reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
En dat oldtimerkenteken kost iets van 190 euro per jaar aan wegenbelasting, ongeacht de auto en zijn gewicht.
Ik heb een neef in duitsland wonen en als hier de vrijstelling wordt afgeschaft gaat mijn lincoln op zijn naam. Dan maar met een duits kenteken rijden. Echter om het H kenteken te kunnen krijgen moet de auto helemaal origineel zijn en TUV klasse 2 gekeurd.
Volgens mij is een LPG installatie niet origineel en kan je daar wat problemen mee krijgen. Maar hoe dan ook het scheelt me heel veel geld om het zo te doen als hier alles wordt afgeschaft.
Ik heb een neef in duitsland wonen en als hier de vrijstelling wordt afgeschaft gaat mijn lincoln op zijn naam. Dan maar met een duits kenteken rijden. Echter om het H kenteken te kunnen krijgen moet de auto helemaal origineel zijn en TUV klasse 2 gekeurd.
Volgens mij is een LPG installatie niet origineel en kan je daar wat problemen mee krijgen. Maar hoe dan ook het scheelt me heel veel geld om het zo te doen als hier alles wordt afgeschaft.
Re: reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
Het is alleen verboden om in een buitenlandse auto te rijden in NL voor een NL ingezetene. Als je aangehouden wordt mag je dokken voor belastingontduiking en daarbij vergeleken zal de MRB een schijntje zijn...
Re: reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
Een wagen hoeft niet 100% origineel te zijn, en een gasinstallatie icm H-kenteken is wel mogelijk. Maar er is veel willekeur bij de TUV over dit punt, en keurmeesters die hun eigen regels verzinnen.Jeroen_Sp wrote:Echter om het H kenteken te kunnen krijgen moet de auto helemaal origineel zijn en TUV klasse 2 gekeurd.
Volgens mij is een LPG installatie niet origineel en kan je daar wat problemen mee krijgen.
Ik ken Duitse wagens met H-kenteken en gasinstallatie.
Sommige keurstations hanteren het uitgangspunt dat de modificatie qua techniek niet meer dan 10 jaar jonger mag zijn dan de auto. Dan zit je met impco-meuk op zich goed, want dat is jaren 50 techniek waar incidenteel nog een kleine wijziging op is geweest.
Aan de andere kant was er paar jaar geleden iemand van Duitse moparforum, die is aangehouden met zn Coronet. Heeft grote problemen gehad, auto inbeslag genomen, boetes etc, want was gemodificeerd voertuig (jawel, een Edelbrock carburateur, Mopar Performance kleppendeksels en een open luchtfilter, juist ja, levensgevaarlijk...). Hoe dat uiteindelijk is afgelopen heb ik niet meegekregen.
Re: reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
Je kan alleen een naheffing BPM krijgen, welke er niet meer op mijn auto zit.Wilf wrote:Het is alleen verboden om in een buitenlandse auto te rijden in NL voor een NL ingezetene. Als je aangehouden wordt mag je dokken voor belastingontduiking en daarbij vergeleken zal de MRB een schijntje zijn...
Laatst was er nog iemand op TV, een nederlander in een Fisker met buitenlands kenteken. Die hebben ze ook mooi kunnen laten gaan omdat ze geen boete konden geven. Er zit namelijk momenteel geen BPM en wegenbelasting op elektrische autos.
Ik heb mijn auto dan net een weekend geleend van mijn Neef die vaak bij mij in Nederland op bezoek komt. Boete zou dan een paar tientjes zijn voor de ontduiking van de wegenbelasting.Daarnaast ontvangt u een naheffing van de motorrijtuigenbelasting voor de periode dat u de auto in Nederland heeft gebruikt en moet u alsnog het resterende bpm bedrag betalen.
Je moet gewoon creatief worden als ze dit soort dingen gaan invoeren, dat krijg je dan.
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/6 ... teken.html
Re: reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
Dit lijkt me een betere optie:Jeroen_Sp wrote:Je moet gewoon creatief worden als ze dit soort dingen gaan invoeren, dat krijg je dan.
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/6 ... teken.html
Maar misschien dat we beter een apart topic aan dit onderwerp kunnen wijden, dit staat wel erg ver van het Fehac-rapport, maar is wel interessante materie.Als u meer dan 50% van uw kilometers in het buitenland maakt – woon werkverkeer uitgezonderd – dan kunt u vrijstelling van bpm en motorrijtuigenbelasting aanvragen.
En daarnaast, er wordt vooralsnog helemaal niks ingevoerd.
Re: reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
@Sjak: interessant! Ik maak meer dan 50% van mijn kilometers in het buitenland, aantoonbaar. Ik ga die optie checken. Ben het er mee eens dat dat wel een apart topic moet worden.
Re: reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
nu.nl heeft ook lucght gehad van Fehac-rapport:
http://www.nu.nl/auto/3007818/oldtimerc ... juist.html
Jammer dat artikel wat summier is.
http://www.nu.nl/auto/3007818/oldtimerc ... juist.html
Jammer dat artikel wat summier is.
Re: reactie FEHAC op rapport Planbureau voor de Leefomgeving
rene74monte wrote:wat voor classics dan? ik neem aan de kleintjes anders is het volgens mij niet aantrekkelijk daar
Nederland is vanwege de lage Belasting een doorvoer land voor klassiekers, veel wat voor België en Duitsland bestemd is komt in NL aan en gaat daarna door. Als je bij de grotere agenten kijkt zul je veel Mustangs zien, VW busjes, 911 etc, weinig blijft er in Nederland.