Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by Detroitsteel »

Het ziet ziet er goed uit voor de kansen op een regeling voor oldtimer bezitters...
Alleen nu hebben ze dus het plan om het dan ontstane gat in de opbrengsten van het afschaffen van de mrb vrij zijn van oude auto's weer op te vullen door de mrb in het algemeen te verhogen!
Dus een ieder ander met een voertuig moet meer mrb betalen zodat "wij" er van gevrijwaard van kunnen blijven...

Hmmm, niet dat dat zo wie zo niet zou gebeuren als ze dit niet aankondigde...maar door zulke berichten in de krant worden oldtimer bezitters wel straks aangekeken met van, 'en ik maar betalen voor jullie hobby...lekker is dat!'

Je zou bijna denken dat het ze daar om te doen is...mensen in het harnas jagen :?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2123 ... mer__.html
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by ThA CoPyCaT© »

Op zich zou ik met die regeling als ik-betaal-al-jaren-mrb-voor-mijn-amerikaan-bezitter geen probleem mee hebben, maar dan wel voor de echte oldtimerliefhebber en niet voor de ik-rijd-dagelijks-in-mijn-oltimer-omdat dat-zo lekker-goedkoop-is-bezitter. Graag zou ik dan wel wat meer echte oldtimers op de weg willen zien (want daar betaal ik dan tenslotte voor :D) en wat minder matzwart gerolde hokken of Ali-Mercedessen.
Auto's uit die laatse categorie mogen van mij vandaag nog de shredder in...

:lol: :lol: :lol:
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by pintor »

nu word het nog aantrekkelijker om een oldtimer als dagelijks te gaan gebruiken, echt nadenken is moeilijk daar in den haag zeg!
Andy Olds
Posts: 328
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:31 pm

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by Andy Olds »

Regeren is vooruitzien......
Nu krijgen we verdeel en heers!!
DutchTBI
Posts: 1087
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:57 pm

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by DutchTBI »

[img]Daarmee%20hoopt%20het%20kabinet%20het%20bezit%20van%20de%20meer%20vervuilende%20wagens%20te%20ontmoedigen.[/img]

Ik vraag me af hoe men dit met een verhoging van de MRB voor auto's waar al voor betaald wordt voor elkaar denkt te krijgen :? :x Zal even lekker worden, kan ik (nog) meer gaan betalen zodat een ander gratis in een zo'n vies vervuilend oud lijk kan blijven rondrijden.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by gerrutcamaro »

ik denk dat dit wel 1 vd slechts mogelijke uitkomsten zou zijn, gaan er alsnog veel oldtimers in vlammen op (nu alleen niet meer door de eigenaren zelf) wat een zeldzaam dom idee
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by sjak_brak »

Detroitsteel wrote:Het ziet ziet er goed uit voor de kansen op een regeling voor oldtimer bezitters...
Denk je? Het zou ook als aanvulling kunnen zijn op de 10-rittenkaart of weet ik wat voor plannen er al geopperd zijn, daarover laat dat artikeltje zich niet uit.

En nu op naar weer 100 pagina's "ja maar ik vind dat" :D :D :D
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by HarleyRob »

Blijkbaar zijn al die ''zuinige auto's'' helemaal niet zo zuinig... Soms tot wel 50% minder zuinig dan aangegeven. Ik stel dus voor dat het belastingvoordeel dat voor die auto's ingesteld is afgeschaft wordt. Makes total sense. Dat levert wellicht meer op dan 150 Miljoen, en dan kun je dus oldtimer-hobbyisten met rust laten.
The Clown
Posts: 306
Joined: Tue Dec 14, 2004 8:41 pm

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by The Clown »

In Den Haag gaan ze nu inzien dat het ingeboekte bedrag van 156 miljoen nooit met het afschaffen van de regeling gehaald gaat worden, er moeten zelfs kostbare maatregelen genomen worden om een deel te ontzien.
Als deze kosten ook nog eens van het bedrag af gaan samen met de verwachte verminderingen van het aantal rijdende oltimers kan het zomaar eens zijn dat er geld bij moet.
Als de overheid regelingen gaat bedenken samen met handhaving etc, dat kost dat veeeel geld.
Een eenvoudige algehele verhoging kost geen geld en gaat op zeker het ingeboekte bedrag opleveren en denk zelfs nog eens een 50-100 miljoen meer.
Om het gezichtsverlies te beperken en niet direct als graaier gezien te worden hebben we nu een mooie zondebok de Oldtimer bezitter/rijder, die kost de gemeenschap geld en zijn ook nog eens slecht voor het milieu.
Ik kan nu al voorspellen hoe dat gaat lopen en wat je allemaal over je heen gaat krijgen als ze je spotten.
In dit geval kom je nog beter weg als plofkip stelende murk.
Alwin
Posts: 186
Joined: Thu Apr 28, 2011 7:16 pm

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by Alwin »

ThA CoPyCaT© wrote: Ali-Mercedessen.
Auto's uit die laatse categorie mogen van mij vandaag nog de shredder in...

:lol: :lol: :lol:
x2. Elke keer als ik ook over de Ring West rijdt zit het vol met die import Merc's.
chevycaprice91
Posts: 653
Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by chevycaprice91 »

De wb gaat elk jaar al omhoog dus er veranderd niks.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by rene74monte »

DutchTBI wrote:[img]Daarmee%20hoopt%20het%20kabinet%20het%20bezit%20van%20de%20meer%20vervuilende%20wagens%20te%20ontmoedigen.[/img]

Ik vraag me af hoe men dit met een verhoging van de MRB voor auto's waar al voor betaald wordt voor elkaar denkt te krijgen :? :x Zal even lekker worden, kan ik (nog) meer gaan betalen zodat een ander gratis in een zo'n vies vervuilend oud lijk kan blijven rondrijden.
vies vervuilend oud lijk?? doe even normaal man , je bedoelt je vrouw zeker
The Clown
Posts: 306
Joined: Tue Dec 14, 2004 8:41 pm

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by The Clown »

99% van de mensen weten niet eens dat die import Merc's wgenbelasting vrij zijn dat is nog het erge van het geheel, die zien een modern kenteken en een vrij modern ogende auto.
Oldsminator
Posts: 443
Joined: Thu May 12, 2005 5:20 pm

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by Oldsminator »

Ik zie dan toch liever een maatzwartgerold oud Caprice lijk dan die onpersoonlijke totaal inspiratieloze Ecotec ikea toestanden van Peugeot, Renault en Citroen. Daar rijd je nu pas echt mee voor lul.
Niet dat ik matzwart gerolde wrakken heb, maar zeker ook geen moderne hokken.
Ik krijg trouwens uit een erfenis van ons moeder een Mercedes 190D die bijna belastingvrij is.
Auto is zowel optisch als mechanisch onberispelijk, zoals enkelen van jullie al hebben kunnen zien.
Persoonlijk nieuw bij dealer gaan halen, gans Europe mee afgereisd, erfgoed van moeder.
Onbetaalbare emoties en herinneringen. Dit ding heeft een technische staat waar vele US-rijders eens van kunen dromen. Dus die moet de schredder in omdat Ali, karim en Fatima onze hobby misbruiken? De regering is ons mooi tegen elkaar aan het opzetten zo.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Aan de ene kant goed...maar aan de andere kant...?

Post by Detroitsteel »

sjak_brak wrote:Denk je? Het zou ook als aanvulling kunnen zijn op de 10-rittenkaart of weet ik wat voor plannen er al geopperd zijn, daarover laat dat artikeltje zich niet uit.

En nu op naar weer 100 pagina's "ja maar ik vind dat" :D :D :D
Het ziet er goed uit wat betreft de aandacht dat ze er aan geven...;)

Alleen wat daaruit voortvloeit is om te huilen ben ik bang :?
Post Reply