dodge ram: srt 10 of 5.7 hemi?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

dodge ram: srt 10 of 5.7 hemi?

Post by gerrutcamaro »

ik kom net tot de ontdekking dat mijn bestelgolf afgeschreven is, ben wat aan het surfen en ik vind zo'n dodge ram uit 2005/2006 wel wat

nu springt de 500pk srt10 het meest in het oog, maar er is ook een 345pk hemi, iemand ervaring met 1 van beide? ik heb zo'n zelfde model uit 2002 gehad waar nog de oude 5.9 magnum in zat met 245 pk, maar die was niet vooruit te branden

hoe doet zo'n ding het op gas? zijn er bepaalde typische problemen? hoe is de automaat?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: dodge ram: srt 10 of 5.7 hemi?

Post by boyanka »

:) Hemi, klinkt een stuk mooier en ik denk dat je onderdelen ook goedkoper zijn
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: dodge ram: srt 10 of 5.7 hemi?

Post by gerrutcamaro »

de hele auto is een stuk goedkoper, maar die andere heeft een viper motor...... :D
INTIMIDATOR
Posts: 450
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:40 pm

Re: dodge ram: srt 10 of 5.7 hemi?

Post by INTIMIDATOR »

Rij nu zelf 2,5 jaar met een 2005 5.7 hemi regular caben vind het een heerlijke truck.
Voelbaar vermogen van de Hemi is voor een truck gezien prima vergeleken met de oude magnum.
Typische kwaaltje zijn o.a. krom trekken van de remschijven voor,voorwiel lagers.
http://www.usatrucks.nl/forum/viewforum.php?f=19
Ik heb zelf een prins g3 lpg instalatie en dat bevalt zeer goed.zonder valvecare,daar zijn de meningen over verdeeld.
Bovenin een klein beetje verlies maar bij normaal gebruik niet merkbaar.loopt relatief zuinig tussen de 1 op 5 en 6 bij toerental niet te veel boven de 2500 toeren.
Rallyesmoker
Posts: 224
Joined: Mon Oct 25, 2010 11:07 pm

Re: dodge ram: srt 10 of 5.7 hemi?

Post by Rallyesmoker »

Als geld en vebruik geen probleem is, zou ik kiezen voor de SRT10. De hemi voelt vrij "gewoon" aan. Rijdt overigens prima, maar is een boot kwa weggedrag. (persoonlijk gezien dan). Heb je zo'n truck om mee te trekken en lading te verschepen, dan is het een prima werkpaard. Zeker geen scheurijzer. De SRT10 daarintegen is wat beter afgeveert en ligt wat strakker op de weg. Heeft wat meer power en is beduidend sneller dan de hemi. Maar, voel je geen king of the road hiermee, want de SRT10 is geen racemotor en is makkelijk stuk te krijgen. Wil je dus een beetje van allebei, maar niet alleen maar een werkpaard of racewagen, dan is de SRT10 zeker de moeite waard. Wil je meer werkpaard, neem dan de hemi, wil je meer race om ook echt mee te knallen, neem dan geen SRT10 maar een geheel andere auto ;)
vettemartin
Posts: 113
Joined: Tue Jun 24, 2008 7:13 pm

Re: dodge ram: srt 10 of 5.7 hemi?

Post by vettemartin »

Zoek je enkelcabine of quadcab?
Heb zelf 2 jaar een srt10 met single cab gereden. 6bak handgeschakeld.
Geweldige auto om mee te spelen maar echt rijden is niet zijn sterkste kant. begint pas te leven boven de 3000 toeren, tja leuk op een circuit maar in het dagelijks verkeer valt het tegen.
Nadeel van deze auto was ook dat er fabriek af geen trekgewicht op zit(wel op de quadcab door de automaat)
Ik reed de srt op benzine gemiddeld zo'n 1 op 5 met redelijk netjes rijgedrag.
met een hemi heb ik geen ervaring maar mijn vorige dodge was ook een 5.9 uit 1998, deze was relaxeter maar een echte dwijl op de weg, de srt is stugger
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: dodge ram: srt 10 of 5.7 hemi?

Post by sjak_brak »

Is een Cummins geen optie?
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: dodge ram: srt 10 of 5.7 hemi?

Post by gerrutcamaro »

ik zou interesse hebben in een quadcab, wel zo makkelijk met het zicht opgezinsuitbreiding, maar helaas zijn de fondsen niet onbeperkt & gezien de 400+km per week die ik ermee ga rijden heeft gas de voorkeur. Ik kwam toevallig gister een srt10 tegen op autoscout volgens mij voor een 16/17k ex op gas, maar die kon ik vandaag al niet meer terugvinden. Wel had ik al gelezen op internet dat je er niet op moet rekenen dat zo'n motor een ton loopt op gas, helemaal niet met een stevige rijstijl (en ja, ik trap met een auto, veel sprinten vanaf stilstand en hard acceleren & doorhalen in toeren op de snelweg bij inhalen, invoegen etc) ik maak me daar toch wel een beetje zorgen om, vooral omdat ik het vaak moeilijk vind in te schatten wat de conditie van een motor in een tweedehands exemplaar is.

een diesel zit bij het 2002/2009 model niet in de 1500 volgens wiki
ronald ce 82
Posts: 1059
Joined: Thu Mar 03, 2005 1:19 am

Re: dodge ram: srt 10 of 5.7 hemi?

Post by ronald ce 82 »

niet in de 1500 maar wel in de 2500.
ben je gelijk van de versnellingsbak en remschijven problemen af
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: dodge ram: srt 10 of 5.7 hemi?

Post by Texas Boy »

Heb tientallen trucks gereden en de SRT-10 vind ik qua weg gedrag een stuk minder, gebouwd om hard mee te gaan, minder geschikt voor dagelijks. Een Viper motor op gas schijnt ook minder makkelijk te zijn dan een Hemi


Image
Post Reply