Strippenkaart Oldtimers.........

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by boyanka »

:D ach, iedereen gooit dan massaal z'n auto in de schorsing dus na een jaar zijn ze erachter gekomen dat het niet het gewenste resultaat heeft en je kan weer goedkoop gaan diesellen.
Oldsminator
Posts: 443
Joined: Thu May 12, 2005 5:20 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Oldsminator »

boyanka wrote::D ach, iedereen gooit dan massaal z'n auto in de schorsing dus na een jaar zijn ze erachter gekomen dat het niet het gewenste resultaat heeft en je kan weer goedkoop gaan diesellen.
Dit gebeurd nu bij ons.
Alle dieselauto's van pakweg 2000cc of meer die op een firma stonden gingen in 2012 omgoog tot sommige zelfs 10 000€ per jaar. Tienduizend euro. Een uiterst maximum, de meeste 3000-5000€ (zogezegd belast persoonlijk voordeel)
Resultaat, iedereen deed zijn diesel op de firma weg. Ganse vrachtautos vol naar Polen en omstreken.
Verkoopcijfers van Dodge Ram en Chevy Suburan swingt hier de pan uit.
Deze auto's kosten hier 170€ MRB.
Resultaat daarvan, ministerie van verkeer hopeloos geklokkeerd met aanvragen voor typegoedkeurigen en inkomsten uit MRB nationaal met 10% gezakt dit jaar tegenover 2011.
Een idioot kan dus al raden dat binnen korte tijd gouden zaken te doen zijn met zeer jonge Dodge Ram's.

Voor jullie in Nederland, toch weer klote dat de liefhebber weer word gestraft.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by ThA CoPyCaT© »

boyanka wrote::D ach, iedereen gooit dan massaal z'n auto in de schorsing dus na een jaar zijn ze erachter gekomen dat het niet het gewenste resultaat heeft en je kan weer goedkoop gaan diesellen.
Niet iedereen heeft een garage waar hij de auto tijdens een schorsing in kan parkeren. En mocht je een tuin hebben, dan is dat ook niet bevorderlijk om daar je auto maanden lang onder een zeiltje in te parkeren.

De mensen die nu wel dagelijks met een klassieker rijden, zullen dan òf de mrb moeten gaan betalen òf genoodzaakt zijn de auto te verkopen. In dit laatste geval komt er dan meestal een jongere auto voor in de plaats, wat de overheid weer mrb oplevert. Uiteindelijk houdt de overheid er echt wel wat aan over.

En al zou het niet zo zijn, terugdraaien van zo'n wet doen ze echt niet meer, want het was uiteindelijk toch allemaal om het milieu te doen... :barf:
Bromgabber
Posts: 3059
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Bromgabber »

En dan kopen ze een nieuwe "goed voor het millieu" auto die wegenbelasting vrij is, snap ik het nou niet..?
emilio
Posts: 1726
Joined: Mon Jan 31, 2005 3:55 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by emilio »

best klote, ik rij af en toe maar een paar km rond het dorp om bv kippenvoer te halen, als dat dan 1 dag van de kaart af is schiet het niet op. Zou liever een uren kaart zien maar dat zal hem wel niet worden.

Gelukkig wel beide auto's binnen.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Pavement Pounder »

Bromgabber wrote:En dan kopen ze een nieuwe "goed voor het millieu" auto die wegenbelasting vrij is, snap ik het nou niet..?
Dat stopt ook, ik meen in 2014.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by boyanka »

:? ze ontnemen op deze manier van velen hun hobby omdat het merendeel geen stalling of garage heeft.
:? tevens weet je nu niet of een 25 strippen geld kost, zo niet dan is het interresanter om er nog een auto bij te halen.
Show no go
Posts: 53
Joined: Sat May 01, 2010 5:25 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Show no go »

="boyanka :? tevens weet je nu niet of een 25 strippen geld kost, zo niet dan is het interresanter om er nog een auto bij te halen.

Dat zou wel wat zijn, dit effect is wel weer goed voor de handel en bedrijven die in de auto`s en onderdelen doen. Gewoon meer dan een oldtimer om vaker te mogen rijden, vervelend.
Ook in de zomer een carpool oldtimer toerrit, dat je kan meerijden als je kaart vol is, gezellig.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by ThA CoPyCaT© »

Heb je meer oldtimers, dan heb je ook meer stallingsruimte nodig. Het wordt inderdaad meer carpoolen of anders traileren... :(
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by HarleyRob »

Omdat er zoveel opties voorbij komen herhaal ik mijn voorstel nog maar even:

Belasting berekenen op basis van normaal gebruik, daar dan voor motorvoertuigen van 30 jaar en ouder de helft van nemen. Eenvoudig te implementeren, geen gedoe met controle x-dagen kaart etc. Dus als je normaal gezien 3000 Euro per jaar zou moeten betalen voor je oldtimer, kom je nu met 1500 Euro weg. Men zou nog kunnen overwegen om een extra belasting voor diesels in te voeren, om zo toch de burger het idee te geven dat het werkelijk om een milieumaatregel gaat... :x

Ik realiseer me dat dit systeem voor sommigen onder ons in de papieren kan lopen (waaronder overigens ik zelf). Echter, voor de meesten zal het een acceptabel voorstel zijn. Als Den Haag dit eens wil doorrekenen, zou ik erg benieuwd zijn naar de uitkomst.

Wat mij overigens verrast is dat een organisatie als de FEHAC zelf niet met meer alternatieven komt, maar gewoon slaafs achter Den Haag aan sukkelt. Het lijkt wel alsof achter de schermen de regels al bepaald zijn, maar dat het toneelstukje (mag weer gezegd worden in Den Haag blijkbaar, toch, Bea?) nog gespeeld moet worden om de burger het gevoel van inspraak te geven.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by HarleyRob »

Nog een toevoeging:

Denk niet dat je ongestrafd rond kunt rijden zonder te betalen. De Roverheid heeft in de afgelopen paar jaar overal camera's opgehangen, die je kenteken registreren bij elke passage. Bij de grens hadden we ze al, maar nu zijn er bij de provinciegrenzen ook camera's geplaatst. Zogenaamd om interprovinciaal verkeer te meten, maar mij is nu duidelijk dat dat een hele vage omschrijving is met een hele brede interpretatie.

Ik rijd zakelijk een auto op KM-registratie. Pas geleden werd ik gebeld door de Belastingdienst (dienst - what's in a word), die mij wilde helpen met het correct registreren van de kilometers (helpen = controleren....). Tijdens het telefoongesprek werd mij haarfijn uitgelegd op welke dag/tijdstip ik welke camera had gepasseerd. Deze database is doorgelinkt met de CJIB database, dus mevrouw wist ook precies waar ik geflitst was.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by boyanka »

8) bij mij gaat gewoon alles in de schorsing en in de zomer (+vacantie) in de belasting.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Wilf »

Al heb je een stalling, dan nog is 20 dagen dan weinig. Ik heb geen garage aan huis, wel ben ik lid van een hobbygarage. Daar kan je auto niet overnachten. Twee weken aan je auto werken en je mag dan nog 6 dagen voor de lol rijden..? Of dan maar een oprijwagen huren elke keer..?
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Detroitsteel »

Ik heb de coupé onder een hoes staan op een bedrijventerrein zonder omheining...
Nu is, vanwege die hoes, de kenteken niet af te lezen en zullen ze hem deels moeten lichten, wat ook niet 123 te doen is, om het te kunnen aflezen.
Zullen die naaiers werkelijk moeite gaan doen om dat toch te controleren straks met de nieuwe mrb wetgeving..? Het zal wel gezien je altijd van die uitslovers er tussen heb zitten :(
Of mogen ze dat zomaar niet..?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by boyanka »

:) gewoon de platen eraf halen
Post Reply