Strippenkaart Oldtimers.........

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Remi
Posts: 276
Joined: Wed Nov 16, 2011 6:48 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Remi »

20 of 25 dagen per jaar :moony:
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by rene74monte »

tja , dat is wel heel weinig , zelf zou ik er wel mee weg komen maar eigenlijk zouden de zomermaanden gewoon vrij moeten zijn, of in ieder geval zoveel dagen
bigchevy
Posts: 715
Joined: Sun Aug 07, 2005 12:03 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by bigchevy »

wat een lachertje :lol: :lol:
25 dagen.....
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by thunderbuick »

Heel voorspelbaar dat het niet goedkomt.......
We gaan met zijn allen achterover zitten en laten het aan een handjevol mensen over (overkoepelende auto organisaties met verschillende prioriteiten) die achter de schermen handjeklap doen over verschillende auto-onderwerpen.
En dan verwachten jullie dat het wel goed zal komen met de klassiekers en het maximale bereikt word?
Er wordt er water bij de wijn gedaan en krijg je een ander resultaat zoal je ziet.
Of denken jullie nog steeds dat een concours ritje in het voorjaar genoeg zal helpen?
Alle respect voor Maria haar inzet hoor, maar het is niet voldoende om het doel te bereiken want dit spel wordt harder gespeelt.
Nee, het is vanaf het begin een verloren zaak wegens gebrek aan animo voor gerichte acties, eigen schuld!
Nou kan het gemiep wat ons nergens brengt weer opnieuw beginnen.
Inderdaad, een lachertje :)
The Menace
Posts: 1210
Joined: Fri May 07, 2004 2:39 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by The Menace »

Dezelfde gedachten hier... eerst laten de heren van de KNAC en Fehac een rondvraag doen op diverse media. Vervolgens is de meerderheid van de oldtimerbezitters voor een regeling van 30/35 jaar en ouder, komen ze met dit aan.
Het lijkt wel POLITIEK.................... :D
bigchevy
Posts: 715
Joined: Sun Aug 07, 2005 12:03 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by bigchevy »

ik pleit voor har4de acties vanaf het begin al maar ja praten is beter werd er toen meteen gezegd..........
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by ThA CoPyCaT© »

bigchevy wrote:ik pleit voor har4de acties vanaf het begin al maar ja praten is beter werd er toen meteen gezegd..........
Inederdaad, met praten zul je geen oorlog winnen.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Bromgabber »

Ik sleutel meer als ik rij, maar volgens mij ga ik zelfs over de 25 dagen heen..
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Pavement Pounder »

Weekers overlegt nog met de autobranche over hoe dat kan worden vormgegeven. Hij wil wel dat mensen die een vervuilende oldtimer dagelijks gebruiken motorrijtuigenbelasting gaan betalen. Mogelijk dat er een soort strippenkaart komt waarbij je met een oldtimer 20 of 25 dagen per jaar mag rijden zonder te worden belast.

Ik lees hier dat hij nog overlegt en geeft aan waar hij zelf aan zit te denken.
Hij of de media denkt dat er een soort strippenkaart komt.

Het mooie is dat ik volluit wegnbelasting betaal en amper aan de 20 dagen per jaar kom.
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by HarleyRob »

Ik deel de visie van Thunderbuick, dus +1.

Indien Weekers goed geciteerd is door de journalist die het stukje aangeleverd heeft, dan lees ik daar dus wel de zinsnede ''....vervuilende oldtimer.....''. Graag een definitie! Gaat het dan over de diesels, of over slurpende oldtimers? Wat is het nou?

Verder zie ik Weekers graag in gesprek treden met zijn collega van Sport. Deze kan dan een toetsingsberekening uitvoeren om te bepalen hoeveel men kan binnenharken als elke sporter in NL extra belast gaat worden voor zijn/haar hobby. En dan ook meteen maar even alle andere hobbies die niet onder de noemer sport vallen er bij betrekken, als we toch bezig zijn.

Zoals Thunder al aangaf: als we moeten vertrouwen op de acties van de FEHAC en andere aanverwante initiatieven, ben ik bang dat we niet ver zullen komen. Alle goede bedoelingen ten spijt, wordt dit toch een ouderwets spelletje handjeklap tot het juiste compromis bereikt is.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by Supervaags »

ik snap echt niet hoe ze dat voor zich zien, hoe wil je dat gaan handhaven?.. wellicht "vergeet" ik mijn strippenkaart gewoon even te stempelen.. wie moet dat controleren?

de vergelijking met "sport" is overigens bijzonder krom maar dat ter zijde :)
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by M@ikel »

das het makkelijkst, gewoon inbeslagname voertuig of kenteken of 20k boete, demotiveert ook wel met kleine pakkans

en in oorlog winnen enkel wapenfabrikanten

daarnaast staat het bericht ook weer in olie-op-het-vuur-krant

M@ik
franky
Posts: 1113
Joined: Sat Apr 03, 2010 7:01 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by franky »

25 dagenkaart en dan mag je auto natuurlijk niet de rest van de dagen (240) voor je deur staan
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: Strippenkaart Oldtimers.........

Post by harry_clamshell »

en daarbij natuurlijk de kosten van zo'n strippenkaart....
Post Reply