Wat zijn de kosten van verchromen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Momentum
Posts: 140
Joined: Tue Nov 08, 2011 6:33 pm

Wat zijn de kosten van verchromen

Post by Momentum »

Heeft iemand enkele voorbeelden van de kosten van verchromen?

dus heb je iets ooit laten verchromen zoja wat dan en wat heeft het gekost?

dit om een beeld te vormen voor me zelf wat ik opnieuw wil laten verchromen of zo ga laten.

of misschien is er wel een stelregel voor. zoveel per meter etc.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by boyanka »

8) is heel afhankelijk van de staat, de grootte , moet er nog aan gewerkt worden om de deukjes, putjes eruit te halen enz.
Is het opnieuw verchromen? zo ja dan moet dus eerst alles eraf.
Meestal is nieuw kopen goedkoper.
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by 64Redneck »

Mee eens met bovenstaande.


Behalve als het echt niet nieuw te krijgen is. (mijn 71 er Firebird achterbumper bijvoorbeeld) kostte al 600 euro incl ontchromen, laswerk ivm roestgaten, en het verkoperen en verchromen. Plus 200 euro extra voor de koplampringen.

Dat heb ik laten doen door AB Chroom in Capelle aan de Ijsel

Die bumper was echt een gatenkaas, ik heb hem gezien, en hij leek wel nieuw toen hij terug kwam.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by Nick_nl »

Bij een autobeurs ben ik wel eens in gesprek geweest met een bedrijf uit Brabant en zij gaven een richtprijs van 8euro/dm2 achterkant ook tellen. Het eigenlijke verchromen wordt in het buitenland gedaan.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by Funk »

64Redneck wrote:Mee eens met bovenstaande.


Behalve als het echt niet nieuw te krijgen is. (mijn 71 er Firebird achterbumper bijvoorbeeld) kostte al 600 euro incl ontchromen, laswerk ivm roestgaten, en het verkoperen en verchromen. Plus 200 euro extra voor de koplampringen.

Dat heb ik laten doen door AB Chroom in Capelle aan de Ijsel

Die bumper was echt een gatenkaas, ik heb hem gezien, en hij leek wel nieuw toen hij terug kwam.
Dat is dan niet duur, van een rotte bumper tot een praktisch nieuwe voor 600.
feulforall
Posts: 280
Joined: Mon Jul 03, 2006 11:41 am

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by feulforall »

chrysler 300 achterbumper 1000 euro ex btw.

http://www.verchromen.nl/
PeeKee
Posts: 152
Joined: Sat Feb 26, 2011 4:00 pm

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by PeeKee »

ga maar uit inmiddels van 10 euro (ex BTW) de vierkante Decimeter. Dan wel binnen en buiten tellen.

Laatst nog offerte laten maken voor bumper van een chrysler New Yorker (jaren 60) . dat kwam op zo'n 1800 euro ex BTW.

En restauratie chroom werk is wel ff iets anders dan het opdamp werk wat ze hier nog in Nederland doen!!
Momentum
Posts: 140
Joined: Tue Nov 08, 2011 6:33 pm

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by Momentum »

Ok dat geeft meer duidelijkheid !

Ik wil namelijk beide raampjes aan de zijkanten een chromen rand geven. Maar dan dus eerst maken van metaal en dan laten verchromen. dat zou dan in ieder geval beter zijn dan plastic strips en beter pasvorm.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by Renev »

Even naar Belgie gaan want hier in NL is dat bijna niet meer te betalen door allerlei millieu eisen waar bedrijven aan moeten voldoen.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by Nick_nl »

Is België dan nog zo veel makkelijker ?
De meeste bedrijven die ik spreek laten het verchromen en dan vooral het verkoperen in Tsjechië doen ivm milieu.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by Renev »

Nou ik weet niet of dat nu ook nog zo is maar vorig jaar nog wel in ieder geval en het is ook een stukkie dichterbij dan Polen of Tsjechië.
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by themidnightcruiser »

Ik heb toen alles wat van chroom was laten verchromen bij G&R ergens Volkel in Brabant en die stuurt het naar Tsjechie.
Ik was voor de bumpers (2 stuks voor en 1 achter), headlightbezels, 1/4 window lijsten, linker buitenspiegel, bumper guards, cornering light bezels, en nog wat ander los spul iets van 2800 Euro kwijt, dit was incl. uitdeuken van de bumpers. Prima kwaliteit en de mensen die mijn auto kennen, kunnen dat waarschijnlijk wel beamen.
Dikke laag chroom erop en gedaan met een berg gifmiddelen die hier in Nederland allang niet meer mogen. Die gasten daar geven licht 's nachts zullen we maar zeggen. :lol:
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by Remon. »

Momentum wrote:Ok dat geeft meer duidelijkheid !

Ik wil namelijk beide raampjes aan de zijkanten een chromen rand geven. Maar dan dus eerst maken van metaal en dan laten verchromen. dat zou dan in ieder geval beter zijn dan plastic strips en beter pasvorm.
Kan je daarvoor niet iets van rvs of aluminium maken en dan polijsten?
Momentum
Posts: 140
Joined: Tue Nov 08, 2011 6:33 pm

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by Momentum »

Remon. wrote: Kan je daarvoor niet iets van rvs of aluminium maken en dan polijsten?
Hmm kijk das nu fijn van zo'n forum. !

goed idee! maar krijg je alu of rvs wel zo goed als shiny als bij verchromen?
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Wat zijn de kosten van verchromen

Post by chevystan67 »

Momentum wrote:
goed idee! maar krijg je alu of rvs wel zo goed als shiny als bij verchromen?
ja, tis wel een tyfeskarwei maar hat is te doen, google maar eens er zijn zat filmpjes van te vinden
Post Reply