Een gegeven woord is er geen waard.

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by smokey »

69ElCamino wrote:Zelfs als je het van tevoren zegt, dan krijg je nog gezeur. Zo heb ik een keer een 5 minuten lang tierende mongool uit het Rif gebergte aan de telefoon gehad.
Dat had je na 2 seconden op kunnen lossen. :P
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by Detroitsteel »

HarleyRob wrote:Ik snap die verkoper wel. Als ik hier mensen aan de deur krijg die zeggen dat ze willen kopen maar dan eerst nog met moeder de vrouw moeten gaan praten, weet ik ook genoeg. Dat wordt-em niet.
Inderdaad...is mij ook overkomen :? Moest ook eerst thuis met het opperhoofd in overleg na mij een riant bod gegeven te hebben waar ik mee instemde.

Ik had zijn woorden na die uitspraak verder gelijk met een palet zout moeten nemen.
desperado
Posts: 111
Joined: Wed Oct 19, 2011 12:57 pm

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by desperado »

Als je een verkoopovereenkomst hebt die de tegenpartij niet na kan komen moet hij wettelijk gezien voor hetzelfde geld tóch hetzelfde product leveren. Hoe hij er aan komt moet hij zelf maar uitzoeken.
Maar of je daar wat aan hebt... Zonder betaalbewijs of schriftelijke bevestiging wordt het lastig voor je om dat af te dwingen..
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by HarleyRob »

desperado wrote:Als je een verkoopovereenkomst hebt die de tegenpartij niet na kan komen moet hij wettelijk gezien voor hetzelfde geld tóch hetzelfde product leveren. Hoe hij er aan komt moet hij zelf maar uitzoeken.
Maar of je daar wat aan hebt... Zonder betaalbewijs of schriftelijke bevestiging wordt het lastig voor je om dat af te dwingen..
Klopt. Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst volgens de nederlandse wet. Maar als je die overeenkomst bekrachtigd hebt met een aanbetaling (handgeld) dan sta je veel sterker. Als je er dan ook nog een getuige bij hebt die dit alles onder ede kan verklaren, dan sta je nog sterker.

Lang verhaal kort: money talks, bullshit walks.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by sjak_brak »

desperado wrote:Als je een verkoopovereenkomst hebt die de tegenpartij niet na kan komen moet hij wettelijk gezien voor hetzelfde geld tóch hetzelfde product leveren. Hoe hij er aan komt moet hij zelf maar uitzoeken.
Behalve als er bv sprake is van dwaling (je hebt uitspraak van "koper" opgevat als "interesse", niet als koopovereenkomst), of als er gegronde reden is om aan te nemen dat koper de overeenkomst niet gaat nakomen / wenst na te komen, een vermoeden dat vaak niet ongegrond is als telefoon en mail niet wordt beantwoord.
Mike25
Posts: 563
Joined: Wed Jun 29, 2005 7:51 pm

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by Mike25 »

Ik had hetzelfde gedaan als ik die verkoper was.
Op Marktplaats (e.d.) heb je merendeel hansworsten die denken dat ze alles kunnen maken.
Loze beloftes, of met inruil willen aankomen die kant noch wal raakt, sodemieter toch op met al die troep.
Het is zien betalen en meenemen, klaar.
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by mohmie »

Mike25 wrote:Ik had hetzelfde gedaan als ik die verkoper was.
Op Marktplaats (e.d.) heb je merendeel hansworsten die denken dat ze alles kunnen maken.
Loze beloftes, of met inruil willen aankomen die kant noch wal raakt, sodemieter toch op met al die troep.
Het is zien betalen en meenemen, klaar.
Nou, ik heb mijn auto bewust niet op MP staan maar alleen op forums. Een beetje het idee van 'daar zitten de liefhebbers/kenners op' en ok, ik ben ook afgeschrikt door de verhalen die ik hier las over MP.

Niets is jammerlijk minder waar: bellen en gelijk over de prijs beginnen, tig vragen per mail terwijl mijn telnr erbij staat, na lang over en weer gelul komen kijken en dan... de kleur staat me niet aan... De zeitgeist daar gelaten en de crisis, je komt bij verkoop schijnbaar meer horken dan heren tegen :P .
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by sjak_brak »

Tja aan de hand van de foto's + ad zou je misschien een zwarte auto verwachten waarvan de prijs zeer onderhandelbaar is :?:
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by Supervaags »

je kunt ook gewoon bieden uitzetten en vermelden dat je niet op mails reageert.. maak je ff een nieuw mail adresje aan heb je ook geen gespam meer in je prive mail

(sommigen zetten er in hoofdletters bij dat je het eerst je vrouw moet vragen of dat je niet tegen de banden mag trappen :D )
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by mohmie »

Supervaags wrote:
(sommigen zetten er in hoofdletters bij dat je het eerst je vrouw moet vragen of dat je niet tegen de banden mag trappen :D )
Ja, helemaal kansloos dat soort handelaren.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by gerrutcamaro »

mannen die toestemming aan hun vrouw moeten vragen zijn pas kansloos :D
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by mohmie »

gerrutcamaro wrote:mannen die toestemming aan hun vrouw moeten vragen zijn pas kansloos :D
LOL, je moet ze de kost geven :D
Oldsminator
Posts: 443
Joined: Thu May 12, 2005 5:20 pm

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by Oldsminator »

mohmie wrote:LOL, je moet ze de kost geven :D
Dan ben je echt niet goed bezig in je leven. Hier wist de vrouw waar ze aan begon van dag 1 toen ze bj me kwam. Ik ben geen uitleg verschuldigd voor wat ik koop en wat dat kost zolang er brood op de plank is en de rekeningen zijn betaald. En zo hoort dat ook. Hoe dikwijls zie je niet van die heren waarvan je denkt; als die boom me een vuist verkoopt ben ik KO. En dan moeten ze als een broekkie gaan janken; schatje mag ik van jou... Loop heen zeg.
Verder idd, als ik een auto ga bezien heb ik aanbetaling en contract bij en vasthouden voor iemand leer je wel af na 7j MP en Kapaza.
eleanor
Posts: 347
Joined: Thu Sep 10, 2009 10:44 am

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by eleanor »

Boter bij de vis... Niet lullen maar gewoon cash geld op tafel, op zich is het de enige echte manier om nu deze tijd nog zaken te doen. Een gegeven woord is inderdaad niks meer waard, want met een gegeven woord betaal je je rekeningen niet...
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Een gegeven woord is er geen waard.

Post by 64Redneck »

Helemaal juist, ik had ook zoiets met de Blazer. De eerste die naast de auto stond en geld liet zien heeft de Blazer meegenomen.

MP zuigt.
Post Reply