1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldtimers

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Pimpmeister »

Waarom moet ik als pannenkoek voor mijn daily koekblik wel belasting betalen en jij niet? De reden waarom de hobbyisten de vrijstelling kwijt raken is omdat die regeling misbruikt wordt door dagelijks gebruik van de oldtimer.

Dus nogmaals:
Sansemiano wrote: er wordt in den haag op bevel van de 2e kamer gewerkt aan een regeling, waarbij de echte liefhebber z'n klassieker kan inzetten voor evenementen en beperkt recreatief gebruik. wees daar allemaal blij.

degenen, die daar geen vrede mee hebben betalen maar gewoon de volle mep aan wegenbelasting. ook als het zo'n superzware amerikaan op lpg betreft.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Wolfman »

Sommige laten zich wel heel gemakkelijk naaien......
En dan nog blij zijn dat je nog "iets" over hebt.
Alleen als je geen garage hebt heb je dus pech?
bigchevy
Posts: 715
Joined: Sun Aug 07, 2005 12:03 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by bigchevy »

gewoon harde akties maar dat durfen ze hier niet ,hier zijn er niet al te veel die meedoen wolfman denk dat je dan zoeken moet bij de alies met de stinkdiesels.ik ben voor harde akties :-)

wat is het verschil tussen een stink jeep als dagelijks of een diesel dagelijks geen ene ruk
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Wolfman »

Ik ben voor actie. Pas harde actie als we zeker weten dat we de lul zijn.
bigchevy
Posts: 715
Joined: Sun Aug 07, 2005 12:03 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by bigchevy »

en dan gewoon alle merken samen mooi lelijk maakt niet uit
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by dickdale »

Wolfman wrote:Ik ben voor actie. Pas harde actie als we zeker weten dat we de lul zijn.
my 2 cents. Wordt eens tijd dat we laten zien dat de overheid in dienst is van de burger i.p.v. andersom...
Dakloos
Posts: 24
Joined: Tue Jul 15, 2008 4:34 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Dakloos »

Wolfman wrote: Alleen als je geen garage hebt heb je dus pech?
Een echte oldtimerliefhebber heeft zijn auto in een garage staan...... :D
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Wolfman »

:smack:

Ik zou wel willen maar hij past er niet in....
Johnto
Posts: 4521
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:27 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Johnto »

Echt geweldig hoe de propaganda machine van de politiek zijn vernietigende werk weer heeft gedaan....
Door de onzekerheid van Den Haag, is het nu al zover dat zelfs de liefhebbers elkaar aan gaan vallen over wat wel en niet kan.
Jij moet je auto binnen zetten, en jij wilt heel het jaar rijden, dan betaal je er ook maar voor....blablabla.

Als heel dit gelul niet aan de orde zou zijn, dan zaten jullie elkaars ogen niet uit te steken lijkt me..
Vorm eens een front samen met als doelstelling behoud van de huidige regeling!

Kuddevolk :barf:
caddy
Posts: 1370
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:12 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by caddy »

ja, het wordt een hobby voor de beter gesitueerden, de nieuwe generatie klassiekerliefhebbers die nog geen dik betaalde baan heeft dus (nog) geen garageruimte heeft zullen niet snel een mooie amerikaan voor de hobby aanschaffen.
Mijn neefje wilde een leuke camaro kopen en kijkt nu voor een Golfje :?
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by gerrutcamaro »

altijd makkelijk om zo iemand met een andere mening weg te zetten :barf:


:D
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Pimpmeister »

No worries. Zoals elk topic hierover eindigt deze ook weer in dezelfde discussie en is een slotje waarschijnlijk niet ver weg meer. Tot die tijd vermaak ik me weer prima in het zonnetje vanuit mijn tuinstoel.
geronimo
Posts: 69
Joined: Sat Nov 12, 2011 7:50 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by geronimo »

Pimpmeister wrote:Waarom moet ik als pannenkoek voor mijn daily koekblik wel belasting betalen en jij niet? De reden waarom de hobbyisten de vrijstelling kwijt raken is omdat die regeling misbruikt wordt door dagelijks gebruik van de oldtimer.

Dus nogmaals:
Sorry dat je wegenbelasting moet betalen,,,, :P
Ik heb hier 1 koekblik en een koektrommel staan dus betaal genoeg.
misschien heb ik nu meer recht van spreken 8)

En volgens mij is er nog wel een verschil tussen diesel en lpg uitstoot.

Er zijn teveel mensen die denken aan hun eigen hachie, niet durven wiebelen anders slaat het bootje om.
Daarom zijn ze het ermee eens dat ouwe daily's ook moeten betalen voor dagelijks gebruik.

Als de plannen zo worden dat iedereen moet gaan betalen prima,
maar dan ook geen 30/60 dagen kaart,
het niet onbeperkt per jaar kunnen schorsen van de dezelfde auto enzenz..
Die Prius en aanverwante artikelen ook gelijk stoppen met hun voordeel, lease bakken zwaarder aanpakken, laat ze maar een klein zuinig autootje rijden, willen ze een grote auto meer dokken :)
Dan zijn waarschijnlijk wel opeens de poppen aan het dansen en word er wel opeens de vvd dekbedhoes ritueel verbrand
Want waarom zou ik mee werken aan hobbyisten met een garage die 30 x per jaar buiten komen als mijn hobby 365 x per jaar buiten rijden is..

Maar zoveel mensen zoveel meningen en das prima en voor bijna iedereen geld als het ze zelf geen geld kost vinden ze het prima... :(
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by gerrutcamaro »

geronimo wrote: Die Prius en aanverwante artikelen ook gelijk stoppen met hun voordeel, lease bakken zwaarder aanpakken, laat ze maar een klein zuinig autootje rijden, willen ze een grote auto meer dokken :)


:(

dit gebeurt allang, leaserijders met een zware bak worden sowieso al harder gepakt en ook de vrijstellingen voor schone auto's komen per 1-1-14 te vervallen
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Shev Ed »

Pimpmeister wrote:Waarom moet ik als pannenkoek voor mijn daily koekblik wel belasting betalen en jij niet? De reden waarom de hobbyisten de vrijstelling kwijt raken is omdat die regeling misbruikt wordt door dagelijks gebruik van de oldtimer.
We kunnen allemaal rustig constateren (en ook wel weten denk ik) dat de politiek de afgelopen jaren totaal onbetrouwbaar is geworden.
De ene krankzinnige wet is nog niet van kracht of de volgende dient zich alweer aan.

Daarom is dus een goede reden waarom ze de dingen eens for fuck sake moeten laten zoals ze zijn.

Constant de wetjes veranderen werkt nou niet echt goed voor de economie, omdat geen enkele ondernemer meer weet waar hij/zij aan toe is.

Dit is 1 van die regels die weer een complete markt omzeep helpt, daarom is dus een goede reden waarom de politiek gewoon moet afzien van deze zoveelste bemoeienis in de markt. Misschien herstelt het vertrouwen in de oldtimer markt en kunnen de ondernemers (die de afgelopen maanden tenminste hebben overleeft) weer met vertrouwen verder.

Als de politiek om de haverklap regeltjes en wetjes blijft veranderen of bijverzinnen, wordt de hele ganse economie verkloot.

DAAROM !
Post Reply