1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldtimers

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by HarleyRob »

Jeroen_Sp wrote:Ik heb een lease auto, welke officieel niet op mijn naam staat. En denk dat ik niet alleen ben hierin....hoe dat dan oplossen?
De eigenaar van de auto zal de te betalen belasting verwerken in de lease-prijs. Klaar.
leo185
Posts: 146
Joined: Fri May 28, 2010 10:40 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by leo185 »

Ik heb ook een lease auto, voor de verzekering is dat goed als 1e auto, voor belasting moet dat dan ook geen probleem zijn lijkt me aangezien je toch bijtelling betaald dus is die bekent bij de belasting, krijgen ze zelfs meer voor dan alleen wegenbelasting! Alleen als je geen prive km's rijdt kunnen ze er een probleem van maken lijkt me.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Jeroen_Sp »

HarleyRob wrote:Ik heb een lease auto, welke officieel niet op mijn naam staat. En denk dat ik niet alleen ben hierin....hoe dat dan oplossen?

De eigenaar van de auto zal de te betalen belasting verwerken in de lease-prijs. Klaar.
Dus mijn baas mag opdraaien voor de 3500 euro aan wegenbelasting die mijn hobby auto kost?
Ton
Posts: 3269
Joined: Mon Feb 02, 2004 10:49 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Ton »

Hij denkt dat je een oldtimer least :)
leo185
Posts: 146
Joined: Fri May 28, 2010 10:40 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by leo185 »

Jeroen_Sp wrote:Dus mijn baas mag opdraaien voor de 3500 euro aan wegenbelasting die mijn hobby auto kost?
Die baas betaald nu toch ook gewoon de wegebelasting, dat zit allemaal in de lease, dat wordt toch niet anders als het als 1e auto wordt gerekend om een hobby auto te hebben?
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by HarleyRob »

@Jeroen_Sp: de eigenaar van het kenteken wordt belast. Of dat nou je baas is, of de lease-maatschappij, of jij zelf. Dat maakt voor de firma Graai en Bedrog in Den Haag niets uit. Als je een lease-constructie hebt voor je oldtimer, zal indien de nieuwe maatregelen doorgevoerd worden, de belasting doorgerekend worden in de prijs.
Knightwolf
Posts: 1569
Joined: Thu Mar 24, 2005 9:22 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Knightwolf »

Een oldtimer leasen? Lol, dat kan niet. Leasemaatschappijen werken alleen met de nieuwste auto's, en zogauw die 4 of zoiets zijn of 150.000 km op de klok hebben, gaan ze eruit en de vrije verkoop in.

Jeroen_Sp wrote:Ik heb een lease auto, welke officieel niet op mijn naam staat. En denk dat ik niet alleen ben hierin....hoe dat dan oplossen?
Lijkt me toch prima aantoonbaar dat je een leasehok hebt?
Moet naar mijn mening uiteraard niet uitmaken of je die auto nu zelf gekocht hebt en op eigen naam hebt staan, of dat je een leasehok van je werk hebt die je als 1e auto gebruikt.

En zoals gezegt, idd alleen als je opgegeven hebt er geen prive-km mee te rijden en dat dus ook niet mag, wordt het anders, want dan is dat eigenlijk niet meer je 1e auto.
caddy
Posts: 1370
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:12 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by caddy »

Maar wat als je met openbaar vervoer of per fiets reist, moet je er dan een nutteloze auto bij kopen???
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by HarleyRob »

Knightwolf wrote:Een oldtimer leasen? Lol, dat kan niet. Leasemaatschappijen werken alleen met de nieuwste auto's, en zogauw die 4 of zoiets zijn of 150.000 km op de klok hebben, gaan ze eruit en de vrije verkoop in.
@Knightwolf: doe mij een lol en google eerst even voordat je dingen zegt die niet kloppen.

Check de link: http://lmgtfy.com/?q=oldtimer+leasen
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Texas Boy »

HarleyRob wrote:@Knightwolf: doe mij een lol en google eerst even voordat je dingen zegt die niet kloppen.
Denk al iets van 10 jaar geleden waren er bedrijven die oldtimers ombouwden naar moderne auto's, uiterlijk bleef oldtimer, techniek nieuw en er waren diverse lease maatschappijen die ze verhuurden, op zich een goed plan :)
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by camaro67 »

ehum,... kunnen we dit topic ONTOPIC houden in plaats van ook dit topic ook weer te verzieken :?

Gr. Joop
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Texas Boy »

camaro67 wrote:ehum,... kunnen we dit topic ONTOPIC houden in plaats van ook dit topic ook weer te verzieken :?


Image
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by HarleyRob »

camaro67 wrote:ehum,... kunnen we dit topic ONTOPIC houden in plaats van ook dit topic ook weer te verzieken :?

Gr. Joop
Dus jij hebt liever b*llshit in een topic?
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by boyanka »

:) is er ook een ander site behalve facebook om je zelf op te geven voor de rit?
ik zit niet op facebook en dat wil ik ook niet.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Post by Texas Boy »

Vlak na het opstarten van de actie had Maria het over een website die in de maak was, maar niet gehoord of deze er al is?
Post Reply