mrb vrijstelling toch afgeschaft

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
DarkPino
Posts: 173
Joined: Tue Oct 30, 2012 11:12 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by DarkPino »

Wilf wrote:Pino, het gaat niet om milieu, anders was de gloeilamp ook niet te faveure van de spaarlamp gesneuveld. Laatstgenoemde zijn net zulke ecologisch giftige tijdbommen als de Prius. Chemicaliën en carcinogenen. Misschien is het juist de bedoeling dat we allemaal zo snel mogelijk kanker krijgen? Lijkt er wel op zo...
Zij voeren aan dat dit vanwege het milieu aspect is, dus moet je het tegendeel bewijzen. Als Ze dan roepen dat vanwege het geld is wordt dat punt twee, en kan je daar ook weer naar kijken. Echter waren dit maar voorbeelden.

Wat ik bedoel te zeggen is dat als we gaan zitten afwachten en hopen de kans groter is dat het slecht voor ons afloopt dan dat we daadwerkelijk wat gaan ondernemen
78 Firebird
Posts: 1715
Joined: Thu Feb 23, 2006 9:47 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by 78 Firebird »

ROCKETMAN wrote:
Lees jij hier wel eens topics? We/ze maken elkaar hier al af om een beetje olie.....gezamelijke acties? nobel streven, maar dat gaat echt niet gebeuren
Ja ik lees de topics hier.

Maar dit is dus een typisch voorbeeld in de trant van:
Bespaar je de moeite het gaat toch niet lukken,mensen doen toch niet mee enz enz.
Dus is het weer voorbestemd om het slikken of te stikken.
Dit gaat ons allemaal aan!!!
ook de Fiat piloten,opel piloten en welke andere oldtimergroep dan ook!!!
DarkPino
Posts: 173
Joined: Tue Oct 30, 2012 11:12 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by DarkPino »

Ik ben ook voor... Nee heb je, ja kan je krijgen!
ROCKETMAN
Posts: 385
Joined: Thu Feb 05, 2004 9:20 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by ROCKETMAN »

78 Firebird wrote:
Ja ik lees de topics hier.

Maar dit is dus een typisch voorbeeld in de trant van:
Bespaar je de moeite het gaat toch niet lukken,mensen doen toch niet mee enz enz.
Dus is het weer voorbestemd om het slikken of te stikken.
Dit gaat ons allemaal aan!!!
ook de Fiat piloten,opel piloten en welke andere oldtimergroep dan ook!!!
Daarom worden de auto bezitters altijd gepakt....kunnen geen vuist maken, snap je

neemt niet weg, dat ik het wel eens met je ben :thumbs:
caddy
Posts: 1370
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:12 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by caddy »

Ik weet niet of je het reeds gelezen hebt.....maar er is nu al een twee-deling tussen de "hobbyisten" en de "dagelijkse" rijders hier ;)[/quote]


Het is altijd al zo geweest, mensen zijn heel makkelijk tegen elkaar op te zetten, kuddegedrag. het is jouw schuld en niet de mijne.
capricelimburg
Posts: 535
Joined: Sun Jul 11, 2010 12:46 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by capricelimburg »

Voor een publieksactie kun je toch het beste een mix van allerlei merken neerzetten, en dan wel glimmende garage queens. Paar mooie amerikanen, wat Jaguars, Alfa's, Volvo's, van alles wat, als het maar glimt en er voor de doorsnee kijker klassiek uitziet. Benadruk de historische waarde en het beperkte aantal kilometers. Beetje nostalgische beelden er doorheen. Dat is gewoon slimme beeldvorming en de mileulobby doet net zo hard het omgekeerde, dus daar hoef je je niet voor te schamen.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Detroitsteel »

DarkPino wrote: En de mensen die een oldtimer hebben omdat "dat wel lekker goedkoop is" zitten denk ik niet op dit forum.
Spijker op zn kop!

Ik was anders wel in een '76 opeltje op LPG gaan rijden mocht ik geen reet geven om wat voor vervoermiddel dr onder mijn kont huist...dat rijd dan nog goedkoper.

Hoewel die dan weer een RUK trek gewicht mag hebben :D

Nope, Yanks in hart en nieren hoor ;)
DarkPino
Posts: 173
Joined: Tue Oct 30, 2012 11:12 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by DarkPino »

capricelimburg wrote:Voor een publieksactie kun je toch het beste een mix van allerlei merken neerzetten, en dan wel glimmende garage queens. Paar mooie amerikanen, wat Jaguars, Alfa's, Volvo's, van alles wat, als het maar glimt en er voor de doorsnee kijker klassiek uitziet. Benadruk de historische waarde en het beperkte aantal kilometers. Beetje nostalgische beelden er doorheen. Dat is gewoon slimme beeldvorming en de mileulobby doet net zo hard het omgekeerde, dus daar hoef je je niet voor te schamen.
Precies!

Ik heb dat toen met de dragraces op Drachten gezien, nou weet ik daar niet het fijne van maar die kregen op een gegeven moment zelfs Groen Links aan hun kant. Het kan allemaal echt wel alleen het moet kloppen en je moet 1 vuist maken!
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by RickyV8 »

Toch ben ik het wel eens dat de oldtimerregeling niet is bedoeld om een "klassieker" als goedkope daily driver gebruiken.
Laten we wel wezen: anders zou de oldtimer regeling nooit zo "in het oog" springen.

Ook wel te begrijpen ergens...

Misschien zou een km administratie voor oldtimers een betere optie zijn (vergelijkbaar met het bijtellingverhaal) Maar dat krijg je natuurlijk ook nooit waterdicht.
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Speedy18 »

Jullie maken je al weer druk om niks. Dit is een regeer akkoord. Dit is nog lang niet definitief.

Deze plannen moeten nog eerst door de tweede kamer, dan nog door de eerste kamer (en daar is geen meerderheid van PVDA en VVD). Daarnaast is er nog niks bekend over de uitvoering van het plan. Waarschijnlijk komt er ergens een grens van 1975 of zo.
Nou sorry dat ik het zeg, maar dan zijn we meteen van al die lelijke barrels af.
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by RickyV8 »

Niet verpesten man, we hebben eindelijk weer een beetje actie. Dat verhaal van die autospuiter is ook al weggezakt ;)
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by RobDodge »

RickyV8 wrote:Toch ben ik het wel eens dat de oldtimerregeling niet is bedoeld om een "klassieker" als goedkope daily driver gebruiken.
Laten we wel wezen: anders zou de oldtimer regeling nooit zo "in het oog" springen.

Ook wel te begrijpen ergens...

Misschien zou een km administratie voor oldtimers een betere optie zijn (vergelijkbaar met het bijtellingverhaal) Maar dat krijg je natuurlijk ook nooit waterdicht.
http://www.autoenfiscus.nl/geen-afschaf ... Y.facebook 8)
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by RickyV8 »

Ja... logische gedachte dus
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by silentchaos »

Dat artikel komt van 25 oktober... Regeringsakkoord is gister pas gepresenteerd....
DarkPino
Posts: 173
Joined: Tue Oct 30, 2012 11:12 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by DarkPino »

Speedy18 wrote:Jullie maken je al weer druk om niks. Dit is een regeer akkoord. Dit is nog lang niet definitief.

Deze plannen moeten nog eerst door de tweede kamer, dan nog door de eerste kamer (en daar is geen meerderheid van PVDA en VVD). Daarnaast is er nog niks bekend over de uitvoering van het plan. Waarschijnlijk komt er ergens een grens van 1975 of zo.
Nou sorry dat ik het zeg, maar dan zijn we meteen van al die lelijke barrels af.
True, maar als dan blijkt dat het er WEL doorheen komt ben je te laat...
Ik denk dat je een actie plan moet maken, mocht het dan nodig zijn kan je meteen schakelen. Als je aan een plan begint als het eenmaal door de tweede kamer heen is mis je een heel stuk voorbereiding.
Ook ben ik bang dat dit een punt is wat niet hoog op de agenda staat, laten we eerlijk wezen. Hoe kut dit ook voor ons is, het is compleet van de gekke dat de studiefinanciering veranderd in een leen stelsel. Laat staan alle veranderingen in de zorg, ik heb het idee dat dit dus ondergesneeuwd raakt en er dus makkelijker doorheen komt. Maar misschien zit ik er naast.
Locked