Opgedronken!

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Opgedronken!

Post by kn@pestaart »

Die zal ongetwijfeld beter zijn dan de gemiddelde blok-donorauto :D
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Opgedronken!

Post by Funk »

Haha, super mooi altijd hier. Volwassen mannen die boos worden omdat er een jong (?) iemand een ambitieus plan heeft, wel stoer doen met kennis die ze (claimen te) hebben maar dat vervolgens niet delen.
Vervolgens wordt er ook nog een stukje penisnijd in de mix gegooid en kan je ontwaren dat er iemand moeite heeft met ouder worden. Heb ik ook, maar ik zal het je ruiterlijk toegeven.
Verder zie je die internetridders overigens nooit, alleen als er iets te zeiken valt.

Ik zit op een Volvo forum waar de ene 17 jarige Amerikaan na de andere 18 jarige Noor oude Volvo's converteert naar widebodies converteert met Lexus 4x4 aandrijflijnen, LS1 swaps, 5.0's, 2JZ's, BMW V12's, Volvo blokken met 700 pk etc. dus zo onbereikbaar is je plan ook niet.
Het lijkt alleen alsof er een soort schaamtecultuur heerst hier wanneer je om advies vraagt via internet.

Serieus man, doe je ding en laat je niet tegenhouden door oude mannen. Trial and error. En als 't op een mislukking uitloopt, who cares. Behalve dan die paar pessimisten die zullen roepen 'ik zei het toch..'.
Opgedronken
Posts: 25
Joined: Thu Jun 28, 2012 2:15 am

Re: Opgedronken!

Post by Opgedronken »

De gewichtsverdeling verandert nauwelijks, doordat de motor wat verder naar achter komt en een t56 relatief zwaar is.
Het gewicht neemt met ongeveer 5 a 10% toe, doordat het GM blok van aluminium is en het Mazda blok van gietijzer zitten deze qua gewicht dicht in de buurt.
De T56 zorgt samen met diverse bracing voor de grootste gewicht toename, maar deze zitten allemaal laag en in het midden van de auto.
Ik heb eraan gedacht om er een T5 met roadracing gear aan te hangen, maar dit is teveel geplaar met een custom bellhousing en dergelijke.
Daarbij heeft de T56 twee overdrives, waardoor highway cruisen (120 @ 1800rpm) en meetings afgaan een relaxte aangelegenheid wordt :P.

@ Funk, meen je serieus dat Piranha een volwassen man is? Ik had echt een jochie van 18,19 verwacht.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Opgedronken!

Post by Funk »

Ja, en ondanks dat 'ie altijd wel toffe topics had (en ik ken 'm verder niet persoonlijk) en daarop volgens mij veel positieve feedback kreeg is het nogal een kansloze reactie :lol:

Overigens zitten er ook genoeg mensen die je best willen helpen als je een topic opent, de overige 60% gezeik scroll je gewoon doorheen.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Opgedronken!

Post by Corp »

Een T5 rij je toch stuk, zelfs met G force guts erin omdat het huis uitrekt en de tanden niet goed meer in elkaar lopen. G force heeft wel een sterker huis maar dat is ook weer extra geld.

Meeste is zo te koop:

http://www.flyinmiata.com/index.php?dept=115

Ergens heeft Louis wel een punt, als je alles moet vragen en zelfs niks weet dan wordt 't een gebed zonder einde. De vergelijking met die clearasil noren en amerikanen is dat die waarschijnlijk niet naar een forum zijn gegaan voor een "hou m'n handje vast want ik moet begeleiding van a - z" post hoe dan wel zoiets in elkaar te knutselen
Opgedronken
Posts: 25
Joined: Thu Jun 28, 2012 2:15 am

Re: Opgedronken!

Post by Opgedronken »

Ik zoek ook geen begeleiding, ik zoek een motor :P.

@Corp
Inderdaad, dat was ik nog even vergeten een T5 is inderdaad ook nog eens stukken minder sterk, de miata is wel een licht autootje en mijn rijgedrag is niet te idioot, maar het blijft een gok.
In de VS heb je overigens wel een V8 roadster cup, deze rijden met een L33 en een T5 versnellingsbak, deze blijven over het algemeen wel heel, maar toch...
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Opgedronken!

Post by Corp »

ebay, marktplaats...laatste tijd zat zien staan.

Gegarandeerd dat ze dan met een G force ofzo rijden, die WC en zeker de niet WC T5s rij je zeker kapot. Ik heb nog wel een kapotte :D

En met alleen een motor en een ombouwset ben je er nog niet, wat doe je met de ECU? Gewoon LS1 PCM eraan knuppen werkt niet, er moeten een boel zaken uitgezet worden. FBW gas of kabel? Maat MAF of toch SD?
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: Opgedronken!

Post by smokey »

Funk wrote:wel stoer doen met kennis die ze (claimen te) hebben maar dat vervolgens niet delen.
Ik heb nog niet gereageerd in dit topic dus ik voel mezelf niet aan gesproken :P en ik laat het bij deze ene reply maar er is een reden voor het niet meer delen van kennis. Ik zelf ben lid van dit forum sinds 2004 en kijk elke dag wel even maar de laatste paar jaar lees ik alleen nog maar... schut mijn hoofd en reageer bijna niet meer.
Opgedronken
Posts: 25
Joined: Thu Jun 28, 2012 2:15 am

Re: Opgedronken!

Post by Opgedronken »

Corp wrote:ebay, marktplaats...laatste tijd zat zien staan.

Gegarandeerd dat ze dan met een G force ofzo rijden, die WC en zeker de niet WC T5s rij je zeker kapot. Ik heb nog wel een kapotte :D

En met alleen een motor en een ombouwset ben je er nog niet, wat doe je met de ECU? Gewoon LS1 PCM eraan knuppen werkt niet, er moeten een boel zaken uitgezet worden. FBW gas of kabel? Maat MAF of toch SD?
Elle elektronica die nodig is zit in de kit, ik wil juist een ls1 of 6 omdat deze geen FBW heeft, de locatie van de gaskabel zit handig genoeg ook nog eens op deze
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: Opgedronken!

Post by perry »

Funk wrote:Haha, super mooi altijd hier. Volwassen mannen die boos worden omdat er een jong (?) iemand een ambitieus plan heeft, wel stoer doen met kennis die ze (claimen te) hebben maar dat vervolgens niet delen.
Vervolgens wordt er ook nog een stukje penisnijd in de mix gegooid en kan je ontwaren dat er iemand moeite heeft met ouder worden. Heb ik ook, maar ik zal het je ruiterlijk toegeven.
Verder zie je die internetridders overigens nooit, alleen als er iets te zeiken valt.

had het AAP niet beter kunnen omschrijven

smokey wrote:Ik zelf ben lid van dit forum sinds 2004 en kijk elke dag wel even maar de laatste paar jaar lees ik alleen nog maar... schut mijn hoofd en reageer bijna niet meer.

ben dus niet de enige

en wat maakt het uit of Opgedronken dit al ooit eerder heeft gedaan
voor alles is een eerste keer en je kan het aleen leren door het gewoon te doen
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: Opgedronken!

Post by Funk »

smokey wrote: Ik heb nog niet gereageerd in dit topic dus ik voel mezelf niet aan gesproken :P en ik laat het bij deze ene reply maar er is een reden voor het niet meer delen van kennis. Ik zelf ben lid van dit forum sinds 2004 en kijk elke dag wel even maar de laatste paar jaar lees ik alleen nog maar... schut mijn hoofd en reageer bijna niet meer.
Prima als je je kennis niet wilt delen, doe ik ook niet altijd. Maar ga dan niet anderen kleineren en jezelf als authoriteit aanmerken en vervolgens alles voor je houden.

Overigens, ga eens praten met Jeroen van www.vdbworks.nl, hij kan je ongetwijfeld verder helpen met het motormanagement, van aanpassen tot compleet opbouwen vanaf scratch.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Opgedronken!

Post by rene74monte »

het is ook een beetje jammer dat je zelf gelijk met modder begint te gooien terwijl je wel kunt verwachten dat het niet helemaal soepel zal gaan als je met een tupperware auto op een amerikaans forum komt , het valt me daarom ook nogal mee wat er gezegd wordt.

je hebt je trouwens wel netjes voor gesteld en dan mankeert er bij de meesten ook nogal eens aan .

we zullen zien

ben je trouwens niet bang dan zo`n blok je hele auto uit elkaar trekt?
ayla
Posts: 372
Joined: Tue Aug 17, 2010 7:25 pm

Re: Opgedronken!

Post by ayla »

Sjezus, wordt dit nu een knuffel-topic?
Ik zie hier nu zelfs een reactie van Rene74monte, met een ietwat vriendelijke ondertoon...... :?:

En dat over een auto van na 1960 en geen USA merk........

Groet ron
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Opgedronken!

Post by rene74monte »

:lol: :lol: :lol: ja , sorry, zal de overgang wel zijn
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: Opgedronken!

Post by BBeths »

rene74monte wrote::lol: :lol: :lol: ja , sorry, zal de overgang wel zijn
:lol: :D

Maar dat bedoel ik ook een beetje met de handeling, of er niet te veel power in zit en dat je niet iets moet verstevigen..? Ik wist trouwens niet dat zo'n blok zo zwaar was haha, weet wel dat als je schade rijdt met een mazda dat je diep in je knip mag gaan kijken haha. :D
Post Reply