Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat bent??

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
the puritan
Posts: 249
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm

Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat bent??

Post by the puritan »

Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat bent?? Dat je wagen lekker rijd en dat er dan wéér wat kapot gaat. :x Laatst gooi ik m'n tailgate dicht, wil de sleutel omdraaien om het raam omhoog te laten gaan, gebeurt er niks. Blijkt er een stukje aluminium van de slotcylinder afgebroken te zijn. Nieuwe cylinder gehaald. Vandaag even erin gezet en dat werkt gelukkig weer. Ik het raam een paar keer heen en weer bewogen om te kijken of alles soepel loopt voordat ik het dichtbouw, pleurt het raammechanisme uit elkaar! Er mist een rolletje en het rubber wat het raam in het mechanisme houd is ook overleden. Gelukkig duurt het maar 3 weken voordat het binnen is. (sarcastic mode off) Al met al ben ik het even flink zat. Misschien moet ik maar een Jap kopen.



































Dat laatste meende ik niet echt hoor........ ;)
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by Rob Rules »

jup. Heb ik ook wel eens. Vooral met dit weer.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by Collector »

Yup helemaal herkenbaar, nieuwe startmotor in de kofferbak en een slecht startende aan het blok, ik weet dat ik olie lekkage heb dat hoeft ie echt niet iedere dag aan me te laten zien hoor, hoofdremcilinder is meer bijremcilinder geworden geloof ik, en laat ik nu al een dikke drie maanden een filterkitje hebben liggen voor mijn aut. transmissie, ook is er een behoorlijke hoeveelheid ruimte te vinden in het stuurhuis wat een nogal spannend wollig stuurgedrag geeft.

Maar man-o-meter wat rijd ik toch iedere keer weer met ontzettend plezier in die wagen.
JaapMopar
Posts: 152
Joined: Mon Dec 19, 2011 7:24 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by JaapMopar »

Collector wrote: Maar man-o-meter wat rijd ik toch iedere keer weer met ontzettend plezier in die wagen.

Prachtig gezegd! Heel herkenbaar :D
57Belair
Posts: 287
Joined: Fri Aug 19, 2011 7:42 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by 57Belair »

welkom bij het leed, dat amerikaan rijden heet :D
Wheel
Posts: 881
Joined: Tue Jul 19, 2011 1:29 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by Wheel »

the puritan wrote:Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat bent?? Dat je wagen lekker rijd en dat er dan wéér wat kapot gaat. :x Laatst gooi ik m'n tailgate dicht,
Misschien met meer beleid dichtmaken???

Is maar een idee
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by sansemiano »

tja, de kwaliteit van die wagens uit die tijd was niet zo erg goed. detroit verloor niet voor niks zoveel handel aan japanse autos. machtige vakbonden, zelfgenoegzaamheid, conservatisme, etc, etc. :lol:
camino59
Posts: 708
Joined: Sun Feb 28, 2010 5:06 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by camino59 »

Herkenbaar.

In mijn Olds 98 konden de vissen overleven op het tapijt, in de winter kon je er op schaatsen. :D
En de ramen mocht je gratis aan beide kanten krabben. Man wat een lol was dat. :P
Maar eenmaal het sleuteltje van het contact omgedraaid en die 455 schudde je wakker, was ik alles alweer vergeten voor ik de straat uit was.
Altijd een genot om ermee te rijden. :)
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by Continental Kid »

sansemiano wrote:tja, de kwaliteit van die wagens uit die tijd was niet zo erg goed. detroit verloor niet voor niks zoveel handel aan japanse autos. machtige vakbonden, zelfgenoegzaamheid, conservatisme, etc, etc. :lol:
Correctie: neoconservatisme :lol:
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by thunderbuick »

Gelukkig duurt het maar 3 weken voordat het binnen is.
Moeten ze het onderdeel nog maken of heb je hier toevallig zo'n kud leverancier die.....
A: Duurder is dan dat je het zelf over laat komen en het binnen een week hebt.
B:met een vork de rekening schrijft.
En C: de onderdelen opspaart voor een goedkope verzending om de laatste euro's ook te pakken?
Of is ie gewoon goedkoop en heb jij daarom drie weken geduld?
Gewoon ff uit nieuwsgierigheid, in drie weken kan een onderdeel tegenwoordig nogal wat keren rond de wereld reizen namelijk. :)
Voor de rest is het wel herkenbaar met dat ongewone onderhoud.
Distributie riemen, V snaren, slangen, verrotte radiateur enz. kun je een stap voor zijn maar met dit soort dingen valt het niet mee tenzij je de volledige klassieker restaureert en alles nakijkt, en dan nog zullen dingen waarvan je het niet verwacht het soms begeven.
Hobby........ :D
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by Continental Kid »

thunderbuick wrote:en dan nog zullen dingen waarvan je het niet verwacht het soms begeven.
Precies. Dacht ik niets aan het toeval te hebben overgelaten, begeeft mijn heater core het een paar weken terug. Binnen een paar dagen geleverd door rockauto, de verkeerde, maar WEL met de juiste afbeelding, bouwjaar, type etc. op de site aangegeven, nog geen stap verder dus. Is voor het eerst dat daar iets mis ging, heb er al veel vandaan. Tweede poging bij Summit, drie dagen later aangekomen, en net op tijd voor de echte vrieskou weer warme lucht als een blije.

Herkenbaar, en het hoort er allemaal bij. Het is de rijbeleving die steeds de doorslag geeft, kan niets tegenop.

:)
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by sansemiano »

true, true, er gaat niks boven een v8, die het doet.
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by Lennard »

heel erg herkenbaar

rijbeleving ???
de mijne staat al veel te lang in de schuur (helaas)
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by smokey »

Keep your eyes on the prize.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Heb je dat ook wel eens, dat je je hobby helemaal zat be

Post by rene74monte »

yep , en dan zit ik daar maar te wachten , en wachten en er gebeurt helemaal niets , blijkt dat ze een uur geleden het aas al van de haak hebben gevreten en dan ben ik het zat
Post Reply