Voorstellen

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Voorstellen

Post by BBeths »

Hallo!

Ik zal mij even voorstellen, Bonno Beths, 17 jaar oud. Totaal (amerikaanse) autogek, brommer en motorgek.
Vorig jaar kwam ik op deze site na wat zoeken en heb veel projecten gelezen, leuk om te zien. Zitten hele mooie dingen tussen.

17 jaar? Niet wat jong? Nee hoor, gewoon te laat geboren :D Ik houd totaal niet van die nieuwe muziek; geef mij maar echte muziek, 60, 70, 80's. Dat is ook zo met brommers en motoren. Zelf bezit ik op het moment een Kreidler RMC-s uit 1981 naar eigen smaak opgebouwd, deze is bijna klaar en ik heb nog een paar brommertjes, waaronder een Tomos Revival TS uit 2006, en 2 (scootertjes :oops: ) voor de handel(!). Een Vespa met schade en een hyosung winter brommertje. Ook heb ik al een aardige brommerhistorie inmiddels haha.

Ik zit op het havo (deeltijd) en werk daarnaast bij Schadenet Centraal te Waarderpolder en Schadenet Kasius in de Velserbroek. Allebei autowasser, mijn vader is bedrijfsleider bij Schadenet Centraal ( autoschadeherstel bedrijven). Ook hebben ze eigen spuitcabines met hele goede spuiters, daar heb ik ook mijn kreidler laten spuiten.

Binnenkort gaan wij (mijn vader en ik )misschien een Pontiac Formula 400 uit 1971 kopen, project auto. We hebben er een op het oog, een via via auto; die moet weg omdat de eigenaar een andere heeft gekocht en geen ruimte meer heeft. Zodra we die hebben zal ik er een topic over maken. :D :) Mijn vader gaat vandaag bellen, dus ik kan echt niet wachten haha.

Ook ga ik als eerste auto een v8 amerikaan nemen, ik weet nog niet wat. Mij werd aangeraden Chevrolet omdat die niet zo gauw stuk gaan, onder andere door Ronald Blaazer ( zal misschien bekend voorkomen bij sommige van jullie, dragraced in oa een Monte Carlo street legal met 700pk en staat samen met zijn zoon matthijs geloof ik 1e of in de top 3 van nederland). Ik ken vrijwel alle types van de oude auto's haha.

Volgend jaar maart begin ik met mijn rijbewijs en dan wil ik hem op mijn verjaardag halen (27 juli).. alleen rijd ik al bijna 2 jaar, het kijken is van belang en daarna wordt het waarschijnlijk gewoon leuk rijden met een instructeur ernaast. :P

Zeker dat ik via hier nog wat mooie adviezen en/of auto's tegenkom. Sowieso zal ik de Pontiac posten als we die hebben :D
Kan ik foto's via de site plaatsen of moet ik ze via een externe uploader op de site zetten?

Groeten,

Bonno
-SpengaMotors-
Posts: 336
Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm

Re: Voorstellen

Post by -SpengaMotors- »

Welkom !! wat had je voor je CITO toets ?? ( geintje )
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Voorstellen

Post by Supervaags »

BBeths wrote:Ook ga ik als eerste auto een v8 amerikaan nemen, ik weet nog niet wat. Mij werd aangeraden Chevrolet omdat die niet zo gauw stuk gaan
:D ja inderdaad, de rest is allemaal rommel :arrow:

welkom ;)
mustang007
Posts: 363
Joined: Sat Sep 26, 2009 11:34 pm

Re: Voorstellen

Post by mustang007 »

Welkom hiero, :lol:
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: Voorstellen

Post by morpheus »

Welkom ben benieuwd wat je gaat kopen.

Gr Morpheus

Image

www.amerikaanseautosite.nl
the puritan
Posts: 249
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:42 pm

Re: Voorstellen

Post by the puritan »

Er is maar 1 echte auto, en dat is een Slurpburban! :D
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: Voorstellen

Post by BBeths »

-SpengaMotors- wrote:Welkom !! wat had je voor je CITO toets ?? ( geintje )
Hahaha, daar moest ik best hard om lachen :D

Een Slupburban is inderdaad heul stoer, alleen lijkt het me leuker om te beginnen met een coupé of zoiets, ik ga dat nog even kijken. Hoop begin van de zomervakantie een beetje te gaan kijken voor een auto :) Misschien dat er hier op het forum tegen die tijd iets leuks staat voor niet al te veel geld ;)

Mijn vader gaat morgen bellen naar de man van de Formula 400.. vandaag moest en zou hij nog even een boekenkast ophalen waardoor hij geen tijd meer had om te bellen. :( Morgen moet hij dus even bellen :D

Bedankt voor de welkom :)
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Voorstellen

Post by Texas Boy »

Welcome tussen de oude AAPen :)
lotje1973
Posts: 191
Joined: Mon Jan 24, 2011 11:08 am

Re: Voorstellen

Post by lotje1973 »

Welkom!
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Voorstellen

Post by basezum »

welkom dude
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: Voorstellen

Post by rulez »

welkom hierzo, en je bent nooit te vroeg om met amerikanen te hobbien... :thumbs:

fotos plaatsen kan via photobucket, zijn al diverse topics over geweest met tips en trucs.

ik heb nog een supercoupe te koop staan...mijn el camino :-) zoek nl iets nog ouders...nog rock-a-billy-er en nog meer hot-rod-ter
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Voorstellen

Post by Continental Kid »

Welkom Bonno!

I'll be damned . . . op mijn zeventiende reed ik ook met Kreidler, en was ik ook Amerikanen gek, en hield van echte muziek (dat noemen ze nu 'classic' rock, haha!) en nog steeds.

En op mijn achttiende? '63 Pontiac Tempest. Geen chevy, maar een kniesoor die daar op let.

Maakt niet uit welke V8 het voor jou gaat worden, GM, FoMoCo of Mopar, en bouwjaar of km/mijlenstand boeien niet.

Waar het om gaat, is de conditie van de ride.

Zo zie je maar weer, Old School Detroit Steel kent GEEN generatiekloof.

:)

BTW: heb nog een mooie en goede Eldorado te koop staan, PB maar bij belangstelling
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: Voorstellen

Post by bluesfreak1975 »

Wees welkom!

Gelijk al een Chevy V8. Ik zeg: Goed bezig!

Beter, best, Chevrolet.

Mike
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: Voorstellen

Post by BBeths »

Continental Kid wrote:Welkom Bonno!

I'll be damned . . . op mijn zeventiende reed ik ook met Kreidler, en was ik ook Amerikanen gek, en hield van echte muziek (dat noemen ze nu 'classic' rock, haha!) en nog steeds.

En op mijn achttiende? '63 Pontiac Tempest. Geen chevy, maar een kniesoor die daar op let.

Maakt niet uit welke V8 het voor jou gaat worden, GM, FoMoCo of Mopar, en bouwjaar of km/mijlenstand boeien niet.

Waar het om gaat, is de conditie van de ride.

Zo zie je maar weer, Old School Detroit Steel kent GEEN generatiekloof.

:)

BTW: heb nog een mooie en goede Eldorado te koop staan, PB maar bij belangstelling
Haha, gaaf! Ik zal proberen een foto te plaatsen van hoe mijn kreidler er nu bijstaat, en hoe die eerst was.

OSDS ( Old School Detroit Steel ) gaat inderdaad nooit een generatie overslaan, in ieder geval niet in huize Beths haha. Inderdaad maken km/mijlenstand niet echt uit, de conditie moet ( motorisch iig ) over het algemeen wel goed zijn. Tuurlijk kan ik zelf sleutelen en deuken of na een aanrijding maakt ook niet zoveel uit. (Schadebedrijf hehe :) )

Mijn vader heeft vroeger ook altijd amerikanen gehad en nog een hele hoop andere. In totaal heeft hij wel zo'n 200 auto's gehad of meer haha. Heb hier thuis ook nog een volledig intact, alleen scheurtje bij omslag, 1978 Fischer Body manual liggen en een aantal instructieboekjes van oa. een 1973 Chevrolet Station owners manual, 1978 Buick owner's manual (LeSabre/Estate Wagon/Electra/Riviera), maar ook een Consumer Guide Classic Car Series uit April '82 met 32 COLOR PAGES ( staat op voorkant) en natuurlijk ook veel zwartwit. Boekje telt 96 blz. met op de voorkant:

CORVETTE
PAST - PRESENT - FUTURE.

Misschien voor de geïnteresseerde kan ik eea inscannen, open ik daar wel een topic voor :)


Bonno
camaro69
Posts: 521
Joined: Fri Aug 27, 2010 6:20 pm

Re: Voorstellen

Post by camaro69 »

Welkom
Post Reply