white wall banden

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
ChevyJoop
Posts: 141
Joined: Sat Feb 13, 2010 11:11 pm

white wall banden

Post by ChevyJoop »

Ik heb een paar nieuwe banden nodig en wil er gelijk maar vier nieuwe white walls aanschaffen. Maar veel bandenleveranciers hebben (tijdelijk?) geen white walls meer, vooral niet in mijn maat (235 75/15).

En degenen die ze nog wel op hun site hebben staan, voor bijvoorbeeld 90 euro p/s blijken ze in de praktijk dan voor een veel hoger bedrag (vanaf 130 p/s) te hebben of voorlopig niet meer leverbaar...

Iemand suggesties/tips/adressen of een mooi setje liggen waar hij van af wil voor een leuke prijs?

Bedankt alvast,
Joop
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: white wall banden

Post by thunderbuick »

hoe breed moet die witte streep zijn dan?
ChevyJoop
Posts: 141
Joined: Sat Feb 13, 2010 11:11 pm

Re: white wall banden

Post by ChevyJoop »

1 of (liefst) 2 cm, maar breder mag eventueel ook hoewel ik denk dat dat niet mooi staat onder mijn auto's.
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: white wall banden

Post by Caddy_v8 »

Reifen Buerkle! Ik bestel daar vaker banden en de verzendkosten naar NL zijn slechts iets van 18 euro voor een set van 4 banden.

Vanaf 80 euro per band!!!

http://reifen-buerkle.com/xoshop/index. ... _1522_1530
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: white wall banden

Post by Nick_nl »

Hwt valt me op dat bijna alle white walls een M&S goedkeuring hebben. De meeste kilometers zullen toch in de zomer gemaakt worden met deze banden.
421safari
Posts: 179
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:29 am

Re: white wall banden

Post by 421safari »

M+S mag o.a. in Duitsland gebruikt worden met lagere snelheidscodering dan voor reguliere banden verplicht.

dus die M+S letters zijn vaak erg praktisch. anders moest er onder mijn Bonneville ook snelheids code 180/190km/h oid. probeer dat maar eens te vinden in whitewall en juiste maat..

(M+S is ook geen echt betrouwbare aanduiding voor een goede winterband, dan kan je beter naar het sneeuwvlokje kijken.)
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: white wall banden

Post by chevystan67 »

whitewalls van maxis, die heb ik er ook onder 235-75-15
ChevyJoop
Posts: 141
Joined: Sat Feb 13, 2010 11:11 pm

Re: white wall banden

Post by ChevyJoop »

Caddy_v8 wrote:Reifen Buerkle! Ik bestel daar vaker banden en de verzendkosten naar NL zijn slechts iets van 18 euro voor een set van 4 banden.

Vanaf 80 euro per band!!!

http://reifen-buerkle.com/xoshop/index. ... _1522_1530
Dat ziet er inderdaad goed uit, daar ga ik vanavond eens uitgebreid verder kijken. Bedankt voor de tip!
ChevyJoop
Posts: 141
Joined: Sat Feb 13, 2010 11:11 pm

Re: white wall banden

Post by ChevyJoop »

chevystan67 wrote:whitewalls van maxis, die heb ik er ook onder 235-75-15
Dat is inderdaad mijn maat, en ik heb/had ook Maxxis op het oog maar WAAR haal je die momenteel (en dan het liefst nog voor een betaalbare prijs) nog in Nederland?
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: white wall banden

Post by CVPI »

Heb in April 2 stuks Maxxis met White walls gekocht 225-75-15 bij Jelle's Bandenboerderij.

Goede service, redelijke prijs, verzendkosten viel mee.
Check hun site eventjes, misschien heb je er wat aan.
ChevyJoop
Posts: 141
Joined: Sat Feb 13, 2010 11:11 pm

Re: white wall banden

Post by ChevyJoop »

De site van Jelle's Bandenboerderij had ik al gecheckt, maar 125,- p/s ex BTW vind ik tamelijk aan de prijs (hoewel de meeste leveranciers tegenwoordig rond dit prijsniveau zitten helaas - en aangezien ik 235 wil, zal het nog wel ietsje duurder uitvallen) dan kan ik het hier in de buurt ietsje goedkoper krijgen. Misschien toch maar via de hierboven genoemde Duitse site gaan bestellen, die zijn voorlopig verreweg het goedkoopst...
ChevyJoop
Posts: 141
Joined: Sat Feb 13, 2010 11:11 pm

Re: white wall banden

Post by ChevyJoop »

Damn! Zie nu pas dat op die Duitse site alle betaalbare varianten uitverkocht zijn (net als in Nederland dus) en ze net zo duur (tot nog veel duurder) zijn dan alle adressen die ik al gevonden had. Waarom zijn white walls toch opeens zo zeldzaam en duur?
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: white wall banden

Post by Caddy_v8 »

Moet je even een mailtje sturen en vragen naar een angebot. Ze hebben daar altijd wel iets liggen dat voor weinig de deur uit mag. Heb daar echt al vaak naar volle tevredenheid besteld.

Of even vragen wanneer ze weer binnen zijn...duurt meestal maar kort bij hun!
Speedy18
Posts: 573
Joined: Thu Mar 02, 2006 8:38 am

Re: white wall banden

Post by Speedy18 »

Heb net even in het voorraadsysteem van Reedijk gekeken, en daar is de Maxxis uitverkocht. Reedijk is importeur van Maxxis, dus ik denk dat als je ze ergens vind die ze nog op voorraad heeft je ze daar snel moet kopen. Vaak hebben internetverkopers zelf ook geen voorraad en laten ze rechtstreeks vanaf de groothandel naar de eindgebruiker versturen.

De 225/75R15 ligt wel nog op voorraad en kan ik leveren aan € 100,- / stuk inclusief BTW en verzendkosten. Met monteren en balanceren kan ook aan € 5,- meerprijs.
ChevyJoop
Posts: 141
Joined: Sat Feb 13, 2010 11:11 pm

Re: white wall banden

Post by ChevyJoop »

Speedy, dat klinkt erg aantrekkelijk maar ik had vanochtend al een mailtje gestuurd naar die Duitse site dus ik wacht even hun reactie af. Zodra ik weet of zij mijn maat nog binnenkrijgen, stuur ik je wel een PM om eventueel iets af te spreken (want ook de geringe meerprijs voor montage/balanceren maakt het zeer interessant). Hebben we het trouwens over Reedijk in Strijen?
Post Reply