Amerikaanse vrachtwagens topic
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Pfoeeee.. Hoe overleef je zo'n lange wachttijden?
Jij gaat de stad in?
Jij gaat de stad in?
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
het valt me nog mee dat je geen 250cc endurance bike achter de slaapcabine op het chassis monteert , maakt even boodschappen doen een stuk makkelijker , even hulp halen bij pech ook ..... zal wel met het gewicht te maken hebben
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Jij leeft een beetje in een wereldje dat weinig met realiteit te maken heeftwatahyahknow wrote:het valt me nog mee dat je geen 250cc endurance bike achter de slaapcabine op het chassis monteert , maakt even boodschappen doen een stuk makkelijker , even hulp halen bij pech ook
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Ik volg dit topic al een tijdje, lees met veel interesse, wachttijd is bij ons zoiets als vloeken in de kerk, als de planner denkt dat je niet door kunt verzinnen ze wel weer wat voor een uurtje ofzo. Heeft jullie planner dan geen ritje voor tussendoor van een dag, of wordt de wachttijd betaald door de bandenfirma.
Wat betreft de 250cc endurance bike op je truck zie ik hier wel eens bij polen/russen/romeenen/ etc met een fiets tussen de trailer en cabine staan.
Wat betreft de 250cc endurance bike op je truck zie ik hier wel eens bij polen/russen/romeenen/ etc met een fiets tussen de trailer en cabine staan.
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Die fiets zie je inderdaad vaak staan, meestal als ze richting polen/rusland/roemenië gaan.Homer wrote:<knip>
Wat betreft de 250cc endurance bike op je truck zie ik hier wel eens bij polen/russen/romeenen/ etc met een fiets tussen de trailer en cabine staan.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Ik heb meer dan een week staan wachten, van woensdagmiddag tot woensdagochtend 11.30 uurHomer wrote:Ik volg dit topic al een tijdje, lees met veel interesse, wachttijd is bij ons zoiets als vloeken in de kerk, als de planner denkt dat je niet door kunt verzinnen ze wel weer wat voor een uurtje ofzo. Heeft jullie planner dan geen ritje voor tussendoor van een dag, of wordt de wachttijd betaald door de bandenfirma.
Wat betreft de 250cc endurance bike op je truck zie ik hier wel eens bij polen/russen/romeenen/ etc met een fiets tussen de trailer en cabine staan.
Je mag niet laden én lossen in de VS als je een Canadees kenteken hebt. Dus ik laad in Canada, die vracht los ik in de VS.
De vracht die ik laad in de VS mag alleen worden gelost in Canada.
Meestal is de vracht vanuit Canada hout en dat doen we net iets boven de kostprijs om de trucks kosteloos in de VS te krijgen.
Vervolgens rijden we leeg naar South Carolina (dat kan zomaar meer dan 2200 KM/ 2 dagen rijden zijn)
Met de Michelin mining tyres wordt het grote geld gepakt, we brengen ze óf rechtstreeks naar de mijnen, of ze gaan naar onze opslag in Alberta, Canada, waar natuurlijk ook weer geld voor opslag mee wordt verdient.
Maar ook collega's met een US kenteken (we hebben een Canadees hoofdkantoor én een vestiging in San Angelo, TX) staan gewoon een week te wachten, en zij mogen wel laden en lossen in de VS.
Even een ritje tussendoor betekent meestal 3 á 4 dagen rijden, en 3 á 4 dagen leeg terug rijden
Over die fiets of brommer: Heb je enig idee hoe een truck er uitziet als het winter is in Canada?
Je rijwiel is na 1 week al totaal verroest en na een maand valt hij in hoofdgroepen uiteen als je hem achterop je truck zet.
En de extreme temperatuurwisselingen onderweg, daar kunnen kunststof onderdelen maar slecht tegen, het is niet ongewoon om van +30 graden binnen een dag of 3 naar -40 te gaan.
Spatlappen op trucks en trailers verpulveren gewoonweg op den duur.
En waarom gaan klootviolen met een fiets of brommer als je gewoon je trekker kunt gebruiken om boodschappen te doen of om naar een restaurant te rijden?
Ik parkeer net zo makkelijk een complete truck en trailer met oversize load bij een Wal*Mart als ik even iets nodig heb uit de winkel, er is in de meeste gevallen plaats genoeg op het parkeerterrein.
Bij - 40 ga jij niet fietsen, dat is trouwens ook vrijwel onmogelijk met diepe sneeuw. En bij +40 en hoge luchtvochtigheid is het niet erg prettig fietsen in een land dat niet vlak is zoals Nederland.
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Gisteren in Swift Current, Saskatchewan even een collega met een Freightliner Argosy (ik denk altijd "agossie'' als ik zo'n hok zie) weer op pad geholpen d.m.v. MacGyver knutselwerk en twee cable ties 8)
"No Problems... Just Solutions"
Yeah, right! Het was mijn innovatie die hem weer rijdend kreeg, zelfs de cable ties waren van mij
Cabine weer laten zakken.....
Stuk metaal weer omhoog tillen....
(let ook even op de gigantische ruimte tussen de cabine en de trailer, dat schijnt men hier mooi te vinden)
Wel een cool trappetje, dat was mij nog nooit eerder opgevallen bij zo'n agossie.
Ik ben benieuwd hoe dat werkt met aangekoekte sneeuw en ijs bij -45
"No Problems... Just Solutions"
Yeah, right! Het was mijn innovatie die hem weer rijdend kreeg, zelfs de cable ties waren van mij
Cabine weer laten zakken.....
Stuk metaal weer omhoog tillen....
(let ook even op de gigantische ruimte tussen de cabine en de trailer, dat schijnt men hier mooi te vinden)
Wel een cool trappetje, dat was mij nog nooit eerder opgevallen bij zo'n agossie.
Ik ben benieuwd hoe dat werkt met aangekoekte sneeuw en ijs bij -45
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
mooi systeem met die trap die naar buiten komt , stuk beter als die ladders van vroegah
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Lees jij eigenlijk wel, of kijk jij alleen maar plaatjes?watahyahknow wrote:mooi systeem met die trap die naar buiten komt , stuk beter als die ladders van vroegah
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Vandaag amper 1000 km gereden en vroeg gestopt @ Pilot truck stop in South Beloit, Illinois.
Tot nu toe ben ik gedurende mijn leventje altijd al een beetje tegendraads geweest....
Maar wie zit er lekker op een stoeltje met zijn laptop in het zonnetje (24 graden C.) te genieten van het uitzicht over wuivende rietvelden, zonder te worden gestoord door brullende truck/reefer motoren van de buren?
Juist.... 8) !!
(ik heb het al eens eerder getypt, maar op de foto hierboven kun je goed zien dat vrijwel elke truck op de gemiddelde truck stop vandaag de dag van de "plastic generation" is)
Tot nu toe ben ik gedurende mijn leventje altijd al een beetje tegendraads geweest....
Maar wie zit er lekker op een stoeltje met zijn laptop in het zonnetje (24 graden C.) te genieten van het uitzicht over wuivende rietvelden, zonder te worden gestoord door brullende truck/reefer motoren van de buren?
Juist.... 8) !!
(ik heb het al eens eerder getypt, maar op de foto hierboven kun je goed zien dat vrijwel elke truck op de gemiddelde truck stop vandaag de dag van de "plastic generation" is)
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
beters bekeken ja, en iowa 80 was indrukwekkend, mega groot en cool om te zien
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Vanmiddag zag ik deze Kenworth op een parkeerplaats langs de I-74 in Illinois staan.
Voor de echte long haul trucker, uitgerust met een long range fuel tank 8)
Ik heb Johan er ter vergelijking even naast gezet
Voor de echte long haul trucker, uitgerust met een long range fuel tank 8)
Ik heb Johan er ter vergelijking even naast gezet
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Moet daar niet een bordje op met lange lading ofzo ?
-
- Posts: 4331
- Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
die hangen meestal op de voor en achterbumber
of de volgwagen
of de volgwagen
-
- Posts: 3038
- Joined: Tue Nov 16, 2010 9:19 pm
Re: Amerikaanse vrachtwagens topic
Oversize load banners en rode of oranje vlaggen zijn verwijderd omdat ze anders worden gejat, truck stond daar onbeheerd.
En aan de achterkant moet de banner op de lading bevestigd worden. In de achterbumper zitten de achterlichten en oranje strobe lights, dus alleen een ezel gaat daar een banner overheen plaatsen.
Als je door Georgia rijdt, (zoals wij vaak doen) dan moet je een extra oranje knipperlicht aan de achterkant plaatsen, het zgn. Georgia beacon. Op deze foto kun je dat zien:
En aan de achterkant moet de banner op de lading bevestigd worden. In de achterbumper zitten de achterlichten en oranje strobe lights, dus alleen een ezel gaat daar een banner overheen plaatsen.
Als je door Georgia rijdt, (zoals wij vaak doen) dan moet je een extra oranje knipperlicht aan de achterkant plaatsen, het zgn. Georgia beacon. Op deze foto kun je dat zien: